اخبار داغ

در آستانه سفر رئیسی به همدان و مطالبات مردم؛

استان در انتظار حل مشکلات با ورود رئیس قوه قضائیه؛ پروژه‌های که دست آقای رئیسی را می‌بوسد؟

استان در انتظار حل مشکلات با ورود رئیس قوه قضائیه؛ پروژه‌های که دست آقای رئیسی را می‌بوسد؟
در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به استان همدان، به بخشی از مطالبات و حقوق عامه مردم اسدآباد پرداختیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه پنج‌شنبه به همدان سفر می‌کند و در جریان این سفرها در کنار مسائل قضایی و حقوقی مردم، به موضوعاتی که با حقوق عامه جامعه مرتبط می‌شود، می‌پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

با توجه به اینکه امکان ملاقات حضوری با رئیس قوه قضائیه برای بسیاری از مردم قطعاً" فراهم نمی‌شود و همچنین ممکن است بسیاری از مسائل از دید مسئولان استانی و شهرستانی برای پیگیری و اطلاع رئیس قوه قضائیه نادیده گرفته شود، به‌عنوان یک رسانه مردمی و رسالت خطیر خود به برخی از این مسائل پرداخته‌ایم تا که شاید از دید آقای رئیسی بازنماند.

,

شهرستان اسدآباد یکی از شهرستان‌های استان همدان با 110 هزار نفر جمعیت است که اگرچه به لحاظ وجود شخصیتی بزرگ به نام سید جمال‌الدین اسدآبادی نامدار است اما به لحاظ توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف از صنعت و اشتغال گرفته تا مسائل فرهنگی درجا میزند و شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن به ناکارآمدی مدیران و تغییر و تحولات مدیریتی باشد که شهرستان دستخوش خود کرده است.

,

این شهرستان از ۱۱۹ هزار هکتار وسعت اراضی نزدیک به ۶۵ هزار هکتار آن متعلق به بخش کشاورزی است که بنا به گفته کارشناسان کشاورزی از این ۶۵ هزار هکتار سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی و پنج هزار و ۲۰۰ تن محصولات باغی برداشت می‌شود و این در حالی است که علیرغم 43 درصد فعالیت شاغلان در این حوزه هنوز جای خالی صنایع تبدیلی در آن احساس می‌شود.

,

استخر سرپوشیده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از پروژه‌هایی بود که در گیرودار مسائل انتخاباتی به افتتاح رسید درحالی‌که هنوز تکمیل نشده بود. این پروژه یکی از مطالبات مهم مردم است که علی‌رغم رسانه‌ای شدن موضوع هنوز دستگاه قضایی چندان به آن توجهی نکرده است. انتظار می‌رود رئیس قوه قضائیه به آن ورود و از مسئولان جویا شوند که چه دست‌هایی پشت پرده بود تا این افتتاح نمایشی رخ دهد و آن روزها که بعد از افتتاح نمایشی بار دیگر بخشی از کف استخر را برداشته و دوباره‌کاری کردند، هزینه آن از کجا تأمین شد.

,

یکی دیگر از مسائلی که مطالبه قشری عظیم از فرهنگیان است، معضل بزرگ تعاونی مسکن فرهنگیان این شهر است که حدود 600 فرهنگی را گرفتار خود کرده است؛ این مشکل نزدیک به 20 سال است که هنوز درگیرودار کاغذبازی و انتخاب زمین و جلسات بی ثمر است.

,

کنارگذر و تعریض و مطالعه تونل در گردنه اسدآباد از دیگر پروژه‌های مطالبه گرانه مردم است که هنوز بعد از 13 سال به اتمام نرسیده درحالی‌که جاده‌ها و گردنه پرپیچ‌وخم این شهر روزانه جان آدم می‌گیرد و مسئولان مات آن مانده‌اند.

,

یکی از معضلات بزرگ در اسدآباد نبود اشتغال برای جوانان است که می‌توان از دلایل آن را نبود کارخانه‌ها صنعتی، تولیدی، و یا تعطیلی بسیاری از آن‌ها به دلایل مختلف دانست.

,

یکی از دلایلی که متأسفانه گریبان گیر کارخانه‌های تولیدی صنعتی است نبود نقدینگی و البته تأمین نقدینگی و مشکلات بانکی است که منجر به مصادره کارخانه از سوی بانک و یا تعطیلی آن شده است.

,

اسدآباد باوجود بیش از 5 هزار تریلر و ماشین‌های سنگین و 4 هزار راننده در این حوزه مشکلات فراوانی دارد که می‌توان نمونه آن نبود لاستیک، تجهیزات و یا گرانی آن دانست و مردم را درگیر آن کرده است.

,

یکی از مسائلی که در حوزه فرهنگ می‌گنجد و انتظار می‌رود از سوی آقای رئیسی به آن پرداخته شود، مصادره شدن نام بزرگ سید جمال‌الدین اسدآبادی ایرانی به نام افغانی‌هاست که متأسفانه کوتاهی مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری موجبات آن را فراهم کرد؛

,

امید است که آقای رئیسی در سفر خود به استان همدان گوشه چشمی هم به مطالبات مردم اسدآباد داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه