اخبار داغ

خلأ مدیریت منابع آبی در خراسان رضوی خطرآفرین شد؛

قطع راه ارتباطی خلیل‌آباد به استان‌های جنوبی با بارش‌های بهاری+تصاویر

قطع راه ارتباطی خلیل‌آباد به استان‌های جنوبی با بارش‌های بهاری+تصاویر
خلأ مدیریت منابع آبی در خراسان رضوی علی‌الخصوص در زمان بارش‌های بهاری خطرآفرین شده و با وقوع سیلاب در مناطقی از خلیل‌آباد مسیر تردد روستاییان مسدود می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ باران‌های بهاره همواره در شهرستان خلیل‌آباد همراه با جاری شدن سیلاب در رودخانه ششطراز است که در مسیر خود به سد شهید مدرس، بعضاً باعث مسدودی محور روستایی کاهه به جعفرآباد در این شهرستان می‌شود و تردد را در جاده متوقف می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 رودخانه ششطراز که به‌صورت فصلی است در قسمت غربی خلیل‌آباد دشت آبرفتی منطقه را تغذیه نموده و بقیه آن طی مسافتی طولانی وارد سد شهید مدرس در محل روستای مهدی‌آباد می‌شود که این حجم زیاد آب همواره باعث مسدودی محور کاهه به جعفرآباد می‌شود که راه ارتباطی بیش از ۵ روستاها را با مرکز بخش و شهرستان قطع می‌کند.

,

راهکار اساسی حل مشکل این محور، ایجاد پل بر روی آب‌نماها است تا حرکت جریان آب مانع تردد خودروها نشود، ایجاد پل بر روی این آب‌نما که سالیان دراز یکی از نیازهای اساسی و دغدغه‌های جدی مردم روستاهای کاهه، جعفرآباد، مهدی‌آباد، سعدالدین و شوراب است، این یک نیاز جدی است به نحوی که اگر مردم در زمان بروز سیلاب و بسته شدن این مسیر، قصد رسیدن به مرکز بخش و شهرستان را به‌ضرورت داشته باشند، ناگزیر هستند از یک مسیر انحرافی که بعد مسافت دارد، راهی مرکز بخش و شهرستان شوند که خطرات خاص خود را دارد.

,

, ,

کار مطالعات پل کاهه انجام شده است / احداث پل کاهه از مطالبات اصلی مردم است

, کار مطالعات پل کاهه انجام شده است / احداث پل کاهه از مطالبات اصلی مردم است,

ابراهیم قاسم‌پور، فرماندار خلیل‌آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس، دراین‌خصوص اظهار داشت: دستور طرح مطالعات پل کاهه در پی نشستی که به همراه نماینده مردم شهرستان در اتاق رئیس راهداری و حمل‌ونقل کشور برگزار شد، داده شده است.

,

وی با بیان اینکه کار مطالعات این پل در استان خراسان رضوی توسط واحد مربوطه انجام شده و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار داشت و برای تخصیص اعتبار مجدد و دریافت ردیف ملی در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: احداث پل کاهه یکی از مطالبات بنده به‌عنوان نماینده دولت و خادم مردم در مجموعه شهرستان از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است که این کار را برای مردم انجام دهد.

,

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه باتوجه‌به تردد زیادی که در این مسیر وجود دارد و یک دهستان را به مرکز شهرستان و بخش متصل می‌کند و همچنین راه ارتباطی به سمت استان‌های جنوبی کشور است، باید این راه از روستایی به راه شهری ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: مردم باید از سه‌راهی تکمار تا روستای جعفرآباد که شامل ۷ روستا می‌شود بتوانند از نعمت راه شهری برخوردار شود که ارتقاء این راه روستایی یکی دیگر از مطالبات ما است.

,

وی با اشاره به اینکه باتوجه‌به اینکه این مسیر تنها مسیر ارتباطی به مرکز شهرستان است یکی از راه‌های مهم شهرستان برای مردم محسوب می‌شود، اذعان کرد: سیل سال ۹۸ در مقطعی باعث مسدود شدن این مسیر شد ولی امروزه اگر در شرایط بحرانی سیل داشته باشیم مطمئناً این مسیر ارتباطی به ۵ روستا بسته خواهد شد که خطراتی به دنبال دارد و مطالبه ما از مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این است که زودتر این موضوع را تعیین تکلیف کند و اعتباری در ۱۴۰۰ برای این موضوع پیش‌بینی کنند.

,

, ,

, ,

دستور معاون وزیر برای اجرای پل کاهه و تخصیص اعتبارات ۲ پروژه راه روستایی خلیل‌آباد

, دستور معاون وزیر برای اجرای پل کاهه و تخصیص اعتبارات ۲ پروژه راه روستایی خلیل‌آباد,

حجت‌الاسلام نیک‌بین، نماینده مردم ترشیز در مجلس از اجرای پل کاهه و تخصیص اعتبارات ۲ پروژه راه روستایی خلیل‌آباد در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داد.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این دیدار که قاسم‌پور فرماندار خلیل آباد نیز حضور داشت پیرامون پروژه پل روستای کاهه و تخصیص اعتبارات لازم جهت تسریع در احداث آن باتوجه‌به سیل‌خیز بودن منطقه دستورات مقتضی صادر شد.

,

 نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ ادامه داد: همچنین تخصیص بودجه برای آسفالت جاده ۹ کیلومتری علی‌آباد برکال به ابراهیم آباد و بزنجرد از دیگر دستور کارهای این جلسه بود و معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار دستورات لازم را در خصوص این دو پروژه روستایی صادر کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه