اخبار داغ

وضعیت کرونای استان ایلام نگران کننده است؛

تخطی مردم و مدیران در اجرای مصوبات ستاد کرونا پذیرفتی نیست/ مسئولین در قبال اجرای مصوبات پاسخگو باشند

تخطی مردم و مدیران در اجرای مصوبات ستاد کرونا پذیرفتی نیست/ مسئولین در قبال اجرای مصوبات پاسخگو باشند
ضرورت دارد که برای آن دسته از مدیرانی که در اجرای پروتکل های بهداشتی تخطی می کنند طبق ضوابط اداری و با قاطعیت برخورد شده و همچنین موظف شوند که در برابر هرگونه اهمال و کم کاری های احتمالی در قبال اجرای مصوبات پاسخگو باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، از اوایل ورود ویروس کرونا به کشور، سطح وضعیت هر یک از استان ها به تناسب وخامت اوضاع به صورت رنگ بندی قرمز، نارنجی، زرد، آبی و سفید اعلام می شد. که به تناسب همین رنگ بندی ها، محدودیت هایی به دستور ستاد استانی مبارزه با کرونا در راستای پیشگیری یا کاهش کرونا صورت می گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

استان ایلام نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز و سهل انگاری در اجرای محدودیت ها کرونایی توسط مردم به شدت درگیر پیک چهارم کرونا شده است، به صورتی که اکثر شهرستانهای استان در وضعیت قرمز قرار گرفته است و با توجه به مشاهده وضعیت موجود قرمز شدن دیگر شهرستانها دور از انتظار نیست.

,

اما نکته ای که در این بین درخور توجه بسیار است فاصله حرف و عمل و بی توجهی برخی مسئولین در قبال تصمیمات اتخاذ شده ستاد استانی مبارزه با کرونا است که همواره در مقابل اعلام هر گونه محدودیت های کرونایی و وظایفی که بر عهده آنها گذاشته می شود مقاومت به خرج می دهند. و این امر که تخلفی آشکار نیز محسوب می شود سبب از بین رفتن تلاش و زحمات دیگر نهادها و ارگان های پای کار می شود.

,

مسئولین به ویژه مدیران دستگاه های اجرایی به محض دریافت ابلاغ مصوبه های ستاد کرونا موظف هستند که تمامی پروتکل ها و دستورالعمل ها را به دیگر بخش های زیر مجموعه ابلاغ کرده و تمهیدات لازم را برای اجری کامل پروتکل ها فراهم کنند.

,

بنابراین ستاد استانی مبارزه با کرونا نباید فقط به تصمیم گیری در مورد اعمال محدودیت های کرونایی بسنده کنند بلکه ضرورت دارد که برای آن دسته از مدیرانی که مصوبات ستاد کرونا را نادیده می گیرند و در اجرای پروتکل های بهداشتی تخطی می کنند به همانگونه که در اعمال جریمه برای خودروهایی که در خارج از ساعت مقرر در حال تردد در سطح شهر هستند به بهترین شکل عمل می کنند نیز طبق ضوابط اداری و با قاطعیت برخورد شود و همچنین کلیه مسئولین مربوطه را موظف کنند که در برابر هرگونه اهمال و کم کاری های احتمالی در قبال اجرای مصوبات پاسخگو باشند.

,

وضعیت کرونای استان ایلام نگران کننده است

, وضعیت کرونای استان ایلام نگران کننده است, وضعیت کرونای استان ایلام نگران کننده است,

در همین رابطه "محمد نوذری"، استاندار ایلام در نشست فوق العاده ستاد کرونا استان گفت: ۱۰ هزار تست کرونا از ابتدای فروردین ماه تاکنون در این استان ثبت شده که از این میزان به دلیل سهل انگاری مردم حدود بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد مثبت اعلام شد.

,

وی با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته شرایط کرونا استان بهتر بود اما در ایام نوروز مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکردند، اظهار کرد: طی یک ماهه اسفند ۱۶ هزار نمونه گیری گرفته و یک هزار و ۳۷۹ تست مثبت شد، اما در ایام نوروز تعداد مبتلا، بستری و فوتی به شدت افزایش یافت.

,

استاندار ایلام افزود: وجود بیش از ۱۹۳ بستری در استان در حال حاضر بسیار نگران‌کننده و می تواند هشداری باشد برای کسانی که پروتکل ها بهداشتی را همچنان نادیده می گیرند.

,

نوذری تاکید کرد: آرامستان های شهر ایلام همچنان مهم ترین کانون شیوع کرونا محسوب می شود و باید پیگیری و رصد روزانه در این منطقه از شهر افزایش یابد.

,

وی با بیان اینکه برای مقابله با کرونا باید بیش از گذشته از ظرفیت رسانه ها بهره گرفت، اضافه کرد: تولید محتوا در خصوص خطر کرونا باید بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

,

استاندار ایلام از معاونان هماهنگی امور عمرانی و امور اقتصادی استاندار خواست: با جدیت تمام مکان های نظیر پارک ها و بازار را بصورت روزانه رصد و کنترل کنند.

,

نوذری همچنین از فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان خواست: قرارگاه عملیاتی کرونا بصورت روزانه نظارت بر رعایت پروتکل ها در کلیه مکان ها سراسر استان را ارائه دهد و این قرارگاه باید با تشکیل کمیته مختلفی در راستای مقابله با کرونا اهتمام جدی داشته باشد.

,

وی اظهار داشت: شرایط کرونا در استان منجر شد که محدودیت های جدید در استان اعمال شود و گروه شغلی ۲ و سه و چهار همچنان تا ۲ هفته نمی توانند فعالیت داشته باشند که نظارت بر این حوزه بر عهده اصناف و صمت است.

,

استاندار ایلام با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا استان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و سهل انگاری مردم، گفت: سال ۹۹ استان ۲۴ روز بدون فوتی را به ثبت رساند، اما در ۱۶ روز نخست فروردین تاکنون ۹ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را دست دادند.

,

نوذری در خصوص اعمال دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی استان نیز گفت: دورکاری کارکنان طبق ضوابط تعریف شده باید بصورت دقیق اجرا شود.

,

وی در ادامه از برگزاری نشست روزانه قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان خبر داد و گفت: این قرارگاه باید بیش از گذشته نظارت بر پروتکل ها را در دستور کار قرار دهد.

,

تعطیلی سالن ها و استخرهای ورزشی تا اطلاع ثانوی

, تعطیلی سالن ها و استخرهای ورزشی تا اطلاع ثانوی, تعطیلی سالن ها و استخرهای ورزشی تا اطلاع ثانوی,

یکی دیگر از مواردی که در اجرای محدودیت کرونایی همواره نادیده گرفته می شد، فعالیت سالن ها و استخرهای ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت قرمز بود که با توجه به فراهم نشدن زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مسئولین اماکن ورزشی و همچنین حاد بودن شرایط کرونایی استان ایلام تعطیلی این اماکن باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

,

در همین رابطه" مظفر علی‌شائی"،  مدیرکل ورزش و جوانان ایلام در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا و حساسیت این موضوع، علاوه بر همه باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی تمامی استخرهای دولتی و خصوصی استان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

,

وی اظهار کرد: این اقدامات در راستای پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت مردم در استان انجام شده است.

,

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام افزود: در صورت عدم رعایت این دستورالعمل با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.  

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه