اخبار داغ

تولید کننده و کارآفرین نمونه کشور:

تولید باید در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی باشد/ ستاد رفع موانع تولید به جای درمان، مُسکن است

تولید باید در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی باشد/ ستاد رفع موانع تولید به جای درمان، مُسکن است
احتشام با بیان این‌که باید از صادرات حمایت شود و تولید صادرات‌محور باشد، گفت: تولید باید در راستای اجرای مولفه اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد درون‌زای برون‌گرا باشد و این نیز مسئله بسیار مهمی است چراکه صادرات نیز باید مورد حمایت قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن احتشام تولیدکننده و کارآفرین نمونه کشور و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها"، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت تولید، هر ساله به مناسبت‌های مختلف یک عنوان را در راستای مسائل اقتصادی و تولید بیان می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

نکات هوشمندانه در شعار سال 1400

, نکات هوشمندانه در شعار سال 1400, نکات هوشمندانه در شعار سال 1400,

وی افزود: در شعار امسال مقام معظم رهبری دو نکته هوشمندانه را تأکید کردند. بحث رفع موانع پیش پای تولید و پشتیبانی از تولیدکننده مسائل مهمی است.

,

تولیدکننده و کارآفرین نمونه کشور بیان کرد: نام‌گذاری‌هایی که هر ساله مقام معظم رهبری در مورد شعار سال دارند، باعث دل‌گرمی و قوت قلب برای تولیدکننده‌ها است و انگیزه مضاعفی برای هر تولیدکننده و کارآفرین می‌شود چراکه تولیدکننده و کارآفرین احساس می‌کند که واقعا یک پشتیبان قوی و بزرگ دارد و مقام معظم رهبری پشتیبان واقعی فعالان اقتصادی، کارآفرینان و تولیدکنندگان هستند.

,

احتشام عنوان کرد: اما مسئله مهم در اجرای شعار سال این است که منویات مقام معظم رهبری اجرایی و عملیاتی شود و واقعا موانعی که پیش روی تولیدکننده‌ها است برطرف شود.

,

موانع پیش پای تولید 

, موانع پیش پای تولید , موانع پیش پای تولید ,

وی اظهار کرد: برخی از موانع پیش پای تولیدکننده همین قوانینی است که به اقتضای زمان کسب و کار وضع نشدند، برخی از قوانین باید تغییر کند، قوانین جدیدی نیاز است که در راستای حمایت از کارآفرینی و تولید وضع شود که این نکته بسیار مهمی است.

,

تولیدکننده و کارآفرین نمونه خراسان جنوبی گفت: قوانینی وجود دارد که دست و پای تولیدکننده و کارآفرین را می‌بندد و گاهی تولیدکننده‌ها شاهد بخشنامه و دستورالعمل‌های جدیدی هستند که مانع تولید است در حالی که نباید کارآفرین و تولیدکننده شاهد این مسائل باشد بلکه باید شاهد وجود دستورالعمل‌هایی باشیم که موانع را از پیش پای تولیدکننده بردارد و فضای کسب و کار را به معنای واقعی مساعد کند.

,

احتشام بیان کرد: لازمه مساعدکردن فضای کسب و کار این است که موانع پیش روی کارآفرین و تولیدکننده برداشته شود.

,

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر مسئله، پشتیبانی است و تولیدکننده قطعا نیاز به پشتیبانی دارد. تولیدکننده و سرمایه‌گذاری که ریسک را پذیرفته و سرمایه‌گذاری کرده قطعا باید پشتیبانی و کمک شود و احساس کند اگر در فضای کسب و کار که برخی از مسائل از اختیار تولیدکننده خارج است مشکلی برایش به وجود آمد، تنها نیست، از او پشتیبانی می‌شود و دستش را می‌گیرند که زمین نخورد.

,

تولید باید صادرات محور باشد

, تولید باید صادرات محور باشد, تولید باید صادرات محور باشد,

تولیدکننده و کارآفرین نمونه خراسان جنوبی با بیان این‌که باید از صادرات حمایت شود و تولید صادرات محور باشد، تصریح کرد: تولید باید در راستای اجرای مولفه اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد درون‌زای برون‌گرا باشد و این نیز مسئله بسیار مهمی است چراکه صادرات نیز باید مورد حمایت قرار گیرد.

,

احتشام ادامه داد: صادرات باید حمایت شود چراکه صادرکننده‌هایی که در این شرایط سخت در حال صادرات کالا هستند هر روز شاهد یک بخشنامه و دستورالعمل جدید نباشند.

,

وی در مورد موانع پیش پای توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور، افزود: پایین بودن حاشیه سود تولیدکننده، افزایش قیمت مواد اولیه، بی‌ثباتی بازار، نرخ سود تسهیلات بانکی و بالابودن نرخ مالیات مستقیم از جمله موانع پیش پای شکوفایی اقتصاد است.

,

تولیدکننده و کارآفرین نمونه کشور گفت: ثبات در بازار و قیمت ارز مسئله مهمی برای تولیدکننده است. نرخ ۲۵ درصدی مالیات مستقیم نیز برای تولیدکننده زیاد است و باید به کمتر از ۲۰ درصد کاهش پیدا کند‌.

,

احتشام در مورد اصلاح نظام بانکی و گمرک، بیان کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی تابع سیاست‌های پولی و بانکی است که باید نظام بانکی تولیدمحور شود و سرمایه‌ها به سمت تولید سوق پیدا کند.

,

تولید را انگیزاننده کنیم

, تولید را انگیزاننده کنیم, تولید را انگیزاننده کنیم,

وی ادامه داد: باید تولید را انگیزاننده کنیم؛ با حمایت از تولید باید انگیزه ایجاد کنیم تا تولیدکننده انگیزه پیدا کرده و به سمت تولید بیاید.

,

تولیدکننده و کارآفرین نمونه کشور تصریح کرد: یکی از موانع بزرگی که در حال حاضر فرارو داریم این است که حاشیه سود بخش‌های غیرمولد مانند سوداگری، واسطه‌گری و دلالی از تولید بیشتر است و در این شرایط کسی به سمت تولید نمی‌آید.

,

احتشام عنوان کرد: به جای این‌که حاشیه سود در تولید باشد که تولیدکننده با اطمینان از رسیدن به پول بیشر از تولید به سمت تولید روی بیاورد، اما شرایط برعکس است و حاشیه سود از دلالی، واسطه‌گری، املاک و امثال آن بیشتر است و این‌ها موانع بزرگی پیش پای تولید است که باید با ایجاد انگیزه درآمد بیشتر از تولید، سرمایه‌گذار را به سمت تولید هدایت کرد.

,

اقتصاد را نمی‌توان محدود کرد

, اقتصاد را نمی‌توان محدود کرد, اقتصاد را نمی‌توان محدود کرد,

وی در مورد گره‌زدن اقتصاد به رفع تحریم به جای خنثی‌سازی تحریم، تأکید کرد: اقتصاد واقعیتی است که باید با دنیای اقتصاد رابطه برقرار کند. نمی‌توانیم اقتصاد را محدود کنیم و بعد بگویم اقتصاد موفقی داشته باشیم.

,

تولیدکننده و کارآفرین نمونه کشور گفت: دیپلماسی اقتصادی یک اصل است. باید تلاش شود تحریم‌ها برداشته شود چون مانعی بزرگی برای رشد و تولید است چراکه همه ما در یک دهکده جهانی کار و فعالیت می‌کنیم.

,

احتشام عنوان کرد: نظام بانکی بین‌الملل باید در کنار دست تولیدکننده و صادرکننده ایرانی کمک کند که ما بتوانیم راحت پول ارسال کنیم، ماشین‌آلات و فناوری از خارج بخریم و هنگام صادرات کالا بتوانیم پول را وارد کشور کنیم.

,

وی اظهار کرد: برداشتن تحریم‌ها یکی از مسائلی است که باید در بحث برداشتن موانع از پیش پای تولید مورد توجه باشد و به بحث تولید نیز امسال باید به طور جدی توجه کرد و تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که روی اقتصاد ایران گذاشته شده برداشته شود.

,

مشکلات تولیدکننده‌ها درمان شود

, مشکلات تولیدکننده‌ها درمان شود, مشکلات تولیدکننده‌ها درمان شود,

تولیدکننده و کارآفرین نمونه کشور در مورد عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: عملکرد ستاد خوب است و تا جایی که از دستشان برمی‌آید مشکلات تولید را حل می‌کنند اما ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیشتر مُسکّن است تا درمان؛ مشکلات تولید را باید درمان کرد.

,

احتشام در مورد برنامه‌های آینده این ستاد پیشنهاد کرد: واحد تولیدی که دچار مشکل شده باید به معنای واقعی عارضه‌یابی و مشکل تولیدکننده درمان شود. برای تمام واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده باید نسخه واحد پیچیده شود و دولت باید از سرمایه‌گذاری که صادقانه سرمایه‌گذاری کرده و به مشکل برخورده است از محل یارانه‌های بخش تولید حمایت کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه