اخبار داغ

صالحی:

برجام صنعت هسته ای را تعطیل نمی کند

برجام صنعت هسته ای را تعطیل نمی کند
رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: با برجام نه صنعت هسته‌ای متوقف می‌شود و نه کُند می‌شود و ما در این مورد قسم ‌هم خوردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مراسم روز انرژی اتمی روز ۲۱ فروردین برگزار می شود که با حضور رییس‌جمهور خواهد بود و در آن ۱۳۳ دستاورد در نمایشگاه این روز رونمایی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: در حال اقدامات بر روی داروی معالجه سرطان پروستات هستیم و این دارو این بیماری را درمان می کند. ۲۰۰ میلیون یورو تجهیزات مرکز ملی یون درمانی در استان البرز راه اندازی می‌شود که برخی سرطان ها را درمان می‌کند و این مرکز جزو ۶ مرکز جهانی است و در غرب آسیا بی نظیر است.

,

صالحی تاکید کرد: با برجام نه صنعت هسته‌ای متوقف می شود و نه کند می شود. ما در این مورد قسم‌ هم خوردیم و الان دارید می‌بینید.

,

 رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما ۱۵ سانتریفیوژ داریم که تولید غنی سازی می کنند در حالی که در سال ۹۲ فقط با ir1 غنی سازی میکردیم و الان ۱۶۵۰۰ سو ظرفیت غنی سازی داریم، تصریح کرد: متوسط تولید کیک زرد ما قبل از برجام ۴ یا ۵ تن بود اما الان به ۳۵ تن رسیده است. 

,

وی در مورد جلسه کمیسیون مشترک برجام گفت: همانطور که آقای عراقچی گفتند و کارشناسان ما که آنجا بودند جلسه خوبی بوده است. ما فعلا موضوع گام به گام نداریم و من هم در این مورد چیزی نشنیدم.

,

صالحی در مورد دلایل حضور گروه های فنی سازمان انرژی اتمی در نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت: گروه های فنی که آنجا هستند برای این است که لیست تحریم های ترامپ را در آوردند و اقدامات ما را مرور می‌کنند.

,

ادامه دارد ...

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه