اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان:

حدود ۴۰۰ واحد پلاسمای کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان اهدا شد/ لغو پلاسمادرمانی کرونا با ورود واکسن آن

حدود ۴۰۰ واحد پلاسمای کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان اهدا شد/ لغو پلاسمادرمانی کرونا با ورود واکسن آن
سهیلا خسروی گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا نزدیک به ۴۰۰ واحد اهدای پلاسمای کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان داشتیم و در ماه های اخیر و با ورود محموله های واکسن کرونا به کشور دیگر از این روش برای بهبود بیماران کرونایی استفاده نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا خسروی، مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: پلاسما درمانی در ماه های اولیه شیوع بیماری کرونا به عنوان یکی از روش های تسریع در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و بهبود آن ها مورد استفاده قرار می گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
وی بیان کرد: در ماه های اخیر و با ورود محموله های واکسن کرونا به کشور دیگر از این روش برای بهبود بیماران کرونایی استفاده نمی شود.
,
 
,
این مقام مسئول ادامه داد: پس از ورود واکسن کرونا این روش عملا تعطیل شد و در ابتدای شیوع این بیماری نزدیک به ۴۰۰ واحد اهدای پلاسمای کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان داشتیم.
,
 
,
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با تزریق واحدهای پلاسمای کرونا به بیماری مبتلا سطح آنتی بادی در خون بیماران افزایش می یافت و منجر به بهبودی آن ها می شد.
,
 
,
خسروی تصریح کرد: این روش در مدت مورد استفاده تا حدودی توانست سبب افزایش مقاومت بدن بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شود و بسیاری از افراد در ماه های اولیه با دریافت پلاسمای اهدایی از این بیماری نجات یافتند.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه