اخبار داغ

غفلت از امنیت فضای مجازی در سایه افتخار به رهاشدگی!

رهاشدگی فضای مجازی و بی‌تفاوتی دولت به فرهنگ و اقتصاد جامعه

رهاشدگی فضای مجازی و بی‌تفاوتی دولت به فرهنگ و اقتصاد جامعه
خانواده‌ها بیش از هر موضوع دیگری، نگران امنیت روانی و فکری فرزندانشان در فضای مجازی هستند که در کشور ایران به دلیل بی‌مسئولیتی مسئولان، این فضا رها شده است و آلودگی‌های فکری به شدّت در فضای مجازی افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اهمیت مدیریت فضای مجازی؛ موضوعی است که همه مردم به آن واقف هستند اما به راستی چرا دولت حاضر به مدیریت صحیح فضای مجازی نیست؟ آیا اهمیت موضوع را نمی‌داند یا موضوع دیگری مطرح است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

فضای مجازی به جزئی از زندگی مردم تبدیل شده که انجام کارها را راحت می‌کند اما در این میان، خانواده‌ها بیش از هر موضوع دیگری، نگران امنیت روانی و فکری فرزندانشان در فضای مجازی هستند که در کشور ایران به دلیل بی‌مسئولیتی مسئولان، این فضا رها شده است و آلودگی‌های فکری به شدّت در فضای مجازی افزایش یافته است.

,

کارشناسان بارها در خصوص خطرات رهاشدگی فضای مجازی هشدار دادند و مردم نیز بارها مدیریت صحیح فضای مجازی را از دولت مطالبه کردند.

,

همه ما، لایو پسر نوجوان با یک زن را در اینستاگرام فراموش نکرده‌ایم. لایوی که باعث تأسف مردم شد.

,

به نظر می‌رسد در فضای مجازی بی‌قانونی تبدیل به قانون شده است و هر کسی هر مطلب ضداخلاقی بخواهد، می‌تواند منتشر و روان جوانان و نوجوانان و حتی کودکان را مسموم کند.

,

سایر کشورها و حتی آمریکا و اروپا، فضای مجازی را در کشورشان مدیریت می‌کنند اما متأسفانه مسئولان ایرانی از جمله آقای آذری‌جهرمی در دولت آقای حسن روحانی، رهاشدگی فضای مجازی را افتخار خود می‌دانند.

,

رهاشدگی افتخار ندارد

, رهاشدگی افتخار ندارد, رهاشدگی افتخار ندارد,

امام خامنه‌ای در این رابطه فرمودند: "متأسّفانه در فضای مجازی کشور ما هم که آن رعایت‌های لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمی‌گیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است. همه‌ی کشورهای دنیا روی فضای مجازی خودشان دارند اِعمال مدیریّت می‌کنند، [در حالی که] ما افتخار می‌کنیم به این‌که ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این افتخار ندارد. فضای مجازی را بایستی مدیریّت کرد.

, فرمودند,

در فضای مجازی عده‌ای از مدیران با مقام معظم رهبری، غِلّ و غِش کردند

, در فضای مجازی عده‌ای از مدیران با مقام معظم رهبری، غِلّ و غِش کردند, در فضای مجازی عده‌ای از مدیران با مقام معظم رهبری، غِلّ و غِش کردند,

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، با بیان این‌که امیرالمؤمنین(ع) فرمودند "بدترین غِش، غِش با امام و رهبر جامعه است" اظهار کرد: در فضای مجازی عده‌ای از مدیران با مقام معظم رهبری، غلّ و غش کردند.

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در برنامه دست‌خط گفت زمانی که دادستان بودم به افرادی که امروز مجری فضای مجازی هستند گفتیم می‌توانید جلوی ولنگاری را بگیرید، گفتند می‌شود اما همان افراد امروز جلوی ولنگاری را نمی‌گیرند.

,

خسروی افزود: یکی از نگرانی‌های مقام معظم رهبری که نگرانی مردم است، فضای مجازی است و لازم است مسئولانی که معتقد به ولایتمداری هستند، حرف‌های مقام معظم رهبری را پیاده کنند.

,

کسی با فضای مجازی مخالف نیست

, کسی با فضای مجازی مخالف نیست, کسی با فضای مجازی مخالف نیست,

وی اظهار کرد: خدای نکرده کسی تصور نکند کسی با فضای مجازی مخالف است؛ امروز فضای مجازی جای فضای حقیقی را می‌گیرد؛ کسی مخالف نیست بلکه می‌گوییم آن را مدیریت کنید.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه اخلاق، سیاست، اقتصاد و فرهنگ ما را با فضای مجازی مدیریت می‌کنند.

,

شبکه ملی اطلاعات اجرایی نشده است

, شبکه ملی اطلاعات اجرایی نشده است, شبکه ملی اطلاعات اجرایی نشده است,

خسروی تأکید کرد: یکی از راه‌های مدیریت فضای مجازی، تلاش در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است که اجرایی نشده است.

,

وی با بیان این‌که برخی جاها برای استفاده کودکان از اینترنت قانون‌های زیادی داریم اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شده کسی که گوشی نداشته باشد، از آموزش عقب بیفتد. آیا نباید این را مدیریت کرد؟ آیا هر چیزی به راحتی در اختیار هر مقطع سنّی قرار گیرد؟

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند "دل جوان مانند زمین خالی است" گفت: فضای مجازی مانند دیوار سفید است؛ هرکسی زودتر و بهتر مدیریت کرد، موفق است.

,

خسروی یادآور شد: لایو پسر نوجوان با یک زن را چه کسی می‌خواهد روز قیامت جواب دهد؟

,

وی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید "اگر کسی را زنده کنید، دنیا را زنده کرده‌اید" یعنی کسی را از مرگ نجات دهید؛ از مرگ اقتصادی، از مرگ فرهنگی نجات دهید؛ آیا نباید فضای مجازی مدیریت شود؟

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در تفسیر آیه 60 سوره انفال "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ..." آمده کفّار در جنگ احد شعری علیه مسلمانان گفتند که پیامبراسلام(ص) فرمودند پاسخ آن‌ها را بدهید.

,

آیا می‌توانیم نسبت به فضای مجازی بی‌تفاوت باشیم

, آیا می‌توانیم نسبت به فضای مجازی بی‌تفاوت باشیم, آیا می‌توانیم نسبت به فضای مجازی بی‌تفاوت باشیم,

خسروی افزود: آیا وقتی سیطره فضای مجازی در تمام ابعاد زندگی مردم و اقتصاد و فرهنگ وجود دارد، می‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و شبکه ملی نداشته باشیم و مدیریت نکنیم؟

,

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "امروز باید به جامعه امید داد"؛ که عملیاتی‌کردن آن بیش از فضای حقیقی، در فضای مجازی است.

,

فضای مجازی نیازمند نگاه متعالی دولت است

, فضای مجازی نیازمند نگاه متعالی دولت است, فضای مجازی نیازمند نگاه متعالی دولت است,

سلمان اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد نقش دولت در توجه به فضای مجازی، گفت: دولت اگر به فضای مجازی نگاه متعالی و ارزشمندی نداشته باشد، فضای مجازی ابزاری به عنوان مانع رشد و توسعه خواهد شد. اگر به فضای مجازی توجه نشود و نتوان آن‌را کنترل کند قطعا می‌تواند یک آسیب و سلاح علیه دولت و مجموعه توسعه و آبادانی باشد چراکه مردم دغدغه‌های خود را به صورت شایسته و بایسته می‌توانند در فضای مجازی بگذارند اما اشخاص و کشورهای غربی برای این‌که بخواهند اعتماد مردم را از بین برده، خدشه ایجاد کرده و فضا را غبار آلود کنند، از این فضا به نفع خود استفاده می‌کنند.

,

اسحاقی عنوان کرد: متاسفانه مدیریت تلگرام و اینستاگرام در دستان دشمنان انقلاب اسلامی است.

,

عدم‌مدیریت فضای مجازی، مشکلات فراوانی برای جوانان ایجاد می‌کند

, عدم‌مدیریت فضای مجازی، مشکلات فراوانی برای جوانان ایجاد می‌کند, عدم‌مدیریت فضای مجازی، مشکلات فراوانی برای جوانان ایجاد می‌کند,

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزایی امام جمعه نهبندان نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: اگر فضای مجازی مدیریت شود، فضای خوبی در بحث اطلاع ‌رسانی، اشتغال، مسائل فرهنگی و ... است. اگر فضای مجازی مدیریت نشود مسائل و مشکلات فراوانی را به ویژه برای نسل جوان به وجود می‌آورد.

,

امام جمعه نهبندان خاطرنشان کرد: فراهم کردن زیرساخت مناسب برای فضای مجازی بر عهده دولت است و دولت در این زمینه موظف است زیرساخت لازم را فراهم کند.

,

تمام کشورهای پیشرفته دنیا بر فضای مجازی نظارت دارند

, تمام کشورهای پیشرفته دنیا بر فضای مجازی نظارت دارند, تمام کشورهای پیشرفته دنیا بر فضای مجازی نظارت دارند,

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی امام جمعه طبس نیز در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: تمام کشورهای پیشرفته دنیا بر فضای مجازی و اینترنت خود کنترل و نظارت دارند و برای این‌که نظام‌شان به چالش کشیده نشود و امنیت کشورشان برقرار بماند، فضای مجازی را مدیریت کردند تا خللی در امور معیشتی اقتصادی ایجاد نشود.

,

وی تصریح کرد: مسئولان کشور متاسفانه فضای مجازی را رها کرده‌اند و به این افتخار می‌کنند؛ این افتخار ندارد چراکه با مدیریت عمده فضای مجازی و در اختیار داشتن این فضا توسط دشمن فتنه 88، 98 رقم خورد.

,

امام جمعه طبس تأکید کرد: با مدیریت فضای مجازی از سوی دشمن، برخی از افراد سودجو به میدان آمده و فتنه کردند اما لازم است مسئولان با مدیریت درست فضای مجازی را کنترل و نظارت کنند.

,

فضای مجازی را بدون هیچ محدودیتی در اختیار افراد کم سن‌وسال گذاشتند

, فضای مجازی را بدون هیچ محدودیتی در اختیار افراد کم سن‌وسال گذاشتند, فضای مجازی را بدون هیچ محدودیتی در اختیار افراد کم سن‌وسال گذاشتند,

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس نیز در گفت‌وگو با خاورستان، با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند "اگر رهبر نبودم ریاست فضای مجازی را عهده‌دار می‌شدم" گفت: فضای مجازی مانند لبه تیغ و اسلحه پر است که اگر برای امنیت باشد، خوب است اما امروز این‌گونه نیست.

,

حجت‌الاسلام بابایی افزود: متأسفانه فضای مجازی را اکنون بدون هیچ محدودیتی در اختیار افراد کم سن‌وسال گذاشتند و هیچ نظارتی ندارند به طوری‌که نوجوانان به محض ورود به فضای مجازی، ممکن است به انواع فساد مبتلا شوند.

,

وی تأکید کرد: لازم است این فضا ملی شود تا از فضای درست و امن استفاده کنیم.

,

بنابراین گزارش؛ حال وخیم فضای مجازی نیاز به اقدام جدّی دولت در مدیریت صحیح بر این فضا دارد. راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و تصویب سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی که در شورای عالی فضای مجازی معطل مانده است، مطالبه مردم است.

,

همان‌طور که دنیای واقعی نیاز به امنیت و مدیریت دارد، دنیای مجازی نیز امنیت می‌خواهد و این موضوع در تمام کشورها دنبال می‌شود اما این‌که در کشور ما رهاشدگی فضای مجازی وجود دارد، جای سؤال است.

,

انتهای پیام/4

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه