اخبار داغ

معاون بازآفرینی و مسکن راه و شهرسازی البرز:

مالکان نمی‌توانند سال ۱۴۰۰ مستاجرین خود را جواب کنند/ با عدم ثبت‌نام در سامانه اسکان یارانه قطع می‌شود

مالکان نمی‌توانند سال ۱۴۰۰ مستاجرین خود را جواب کنند/ با عدم ثبت‌نام در سامانه اسکان یارانه قطع می‌شود
محمدرضا صفایی فر گفت: اگر درج اطلاعات مستاجرین و موجرین در سامانه اسکان نادرست باشد جرائمی چون محرومیت از تمام امکانات بانکی و حذف یارانه در انتظار این عده خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی البرز امروز چهارشنبه گفت: از فردا ۱۹ فروردین به مدت دو ماه بر اساس مصوبه مجلس، تمام سرپرستان خانوار اعم از موجر و مستاجر باید با مراجعه به سامانه املاک و اسکان کشور اطلاعات مربوط به واحد مسکونی خود را ثبت کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
محمدرضا صفایی فر افزود: اگر اطلاعات به مواقع وارد نشود یا درج اطلاعات نادرست باشد جرائمی چون محرومیت از تمام امکانات بانکی و حذف یارانه در انتظار این عده خواهد بود لذا از مردم درخواست داریم در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.
,
 
,
وی اظهار داشت: واحدهای خالی زیادی در البرز و کشور وجود دارند که به هر دلیلی عرضه نمی شوند در نتیجه عرضه و تقاضا در حوزه مسکن با آسیب هایی مواجه شده و قیمت خرید و اجاره را برای ذی نفعان و جامعه هدف بازار با نوسان روبرو می کند.
,
 
,
صفایی فر با تاکید بر اینکه با بررسی اطلاعات مذکور آمار واحدهای خالی در کشور مشخص می شود، تصریح کرد: تمام کسانی که واحد مسکونی در اختیار دارند باید مشخصات خود را وارد کنند تا بعد از دو ماه پایش و برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ثبت اطلاعات املاک قولنامه ای هم روند مشابهی برای ثبت نام دارد، گفت: پیش بینی های لازم برای جابجایی مردم در تابستان شده است و سرپرستان خانوار می توانند پس از تغییر واحد مسکونی مجددا اقدام ثبت اطلاعات خود داشته باشند.
,
 
,
صفایی فر افزود: واحدهای مسکونی دارای ورثه هم مانع از درج اطلاعات نخواهد شد و این طرح در راستای تعدیل قیمت های لجام گسیخته مسکن و حمایت قانونی از مستاجر است، البته بر اساس مصوبه دولت، مالکان امسال هم نمی ‌توانند مستاجرین خود را جواب کنند.

وی با اشاره به اینکه مصوبه ستاد مبارزه با کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره تا سه ماه پس از اتمام کرونا اعلام شده و  امسال هم این مصوبه اجرایی می ‌شود، اظهار داشت: بر این اساس در سال ۱۴۰۰ و تا سه ماه بعد از اعلام پایان رسمی کرونا در کشور،  این مصوبه ملاک عمل خواهد بود.
,
,
,
 
,
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: هر فردی که اجاره نامه ‌اش به اتمام رسیده باشد با درصدی که اعلام خواهد شد مجدد اجاره ‌نامه خود را تمدید خواهد کرد و نیازی به جابه جایی نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه