اخبار داغ

با هدف ترویج کاهش مصرف آب؛

۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد

۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای کاهش هدر رفت آب تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم‌های نوین آبیاری کشاورزی تجهیز شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مازیار آرین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان سیستم‌های آبیاری نوین از محل اعتبارات کمک‌های فنی اعتباری و اعتبارات اجرای عملیات شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در شمال‌غرب استان عملیاتی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم, نیوز,

وی با بیان اینکه در حال حاضر از محل اعتبارات سال گذشته در بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار در مناطق مختلف استان سیستم‌های نوین آبیاری در دست اجرا است، اضافه کرد: امسال نیز عملیات اجرایی طرح‌های آبیاری جدید نیز در استان اجرا خواهد شد.

,

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس مصوبه دولت اعتبار ۸۵ درصد از پروژه‌ها در حوزه آبیاری نوین توسط دولت تامین می‌شود و مابقی آورده خود بهره برداران است.

,

آرین در رابطه با سامانه اطلاع رسانی نوین آبیاری گفت: تجهیزات استاندارد مورد نیاز سیستم‌ها که دارای تاییدیه هستند، در این سامانه بارگذاری می‌شوند و کشاورزان با اطمینان خاطر می‌توانند تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه