اخبار داغ

ظریف:

امیدواریم مذاکرات برای ترسیم خط مبدا در خزر سریع‌تر به نتیجه برسد

امیدواریم مذاکرات برای ترسیم خط مبدا در خزر سریع‌تر به نتیجه برسد
وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد: مذاکرات برای ترسیم خط مبدا دریای خزر هر چه زودتر به نتیجه برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جوادظریف وزیر امورخارجه پس از دیدار با «مختار تیلو بردی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان در نشست خبری ضمن تبریک ایام نوروز و فرارسیدن ماه مبارک رمضان به مردم قزاقستان، گفت: همبستگی‌های تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان ایران و قزاقستان اهمیت بسیار دارد و همین مشترکات ما را به هم پیوند داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جوادظریف, تیلو, تبریک,

وی با بیان اینکه خوشحالم که باردیگر در نورسلطان با مقامات جمهوری قزاقستان دیدار می‌کنم، افزود: مذاکرات بسیار خوبی درباره موضوعات مهم منطقه‌ای، بین المللی انجام شد و از حمایت قزاقستان از جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های بین‌المللی، سپاسگزاری می‌کنیم. از نقش مثبتی که قزاقستان در موضوعات مختلف داشت در بحث هسته‌ای در روند آستانه در خصوص سوریه، بسیار خوشحالیم. نقش پیشگام نظربایف درباره موضوعات مختلف از جمله جهان عاری از سلاح هسته‌ای را قدر می‌دانیم و از آن حمایت می‌کنیم و با مواضع قزاقستان همراهی کامل داریم.

, باردیگر, نورسلطان, المللی, مختلف, در خصوص, نظربایف, مختلف,

وزیر امورخارجه خاطرنشان کرد: در این دیدارها همچنین درباره مسائل منطقه‌ای به ویژه بحران افغانستان گفتگو و بر ضرورت احترام به خواست مردم افغانستان و دستاوردهای آنها، نیاز به ادامه دموکراسی در افغانستان و توازن قومی و زبانی در آینده سیاسی این کشور تاکید شد.

,

ظریف اظهار داشت: در حوزه روابط دوجانبه، گسترش این روابط و حضور ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد تایید دو طرف قرار گرفت و بر استفاده صلح‌آمیز از دریای خزر که به صورت مشترک از سوی ایران و قزاقستان انجام می‌شود؛ تاکید شد.

, از دریای,

وی با بیان اینکه امیدوارم که مذاکرات برای ترسیم خط مبدا دریای خزر هر چه زودتر به نتیجه برسد، تاکید کرد: راه آهن‌ها و مسیرهای ترانزیت‌ای مشترک بین ایران و قزاقستان و سایر همسایگان با جدیت در این دیدارها بررسی شد و ضرورت افزایش روش‌های اتصالی منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت.

, راه آهن‌ها,

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه حضور قزاقستان در اینچه برون، بندرعباس و چابهار برای ما محترم است، گفت: بسیار خوشحال می‌شویم که دوستان قزاقی ما این حضور را افزایش دهند و ایران مسیر دسترسی قزاقستان به آب‌های بین‌المللی باشد.

,

وی همچنین تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در قزاقستان با همکاری روسیه را تبریک گفت و آن را موفقیت بزرگی خواند.

, تبریک,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه