اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی مطرح کرد؛

هشدار به کشاورزان پیرامون بروز آفات زودهنگام گندم و جو

هشدار به کشاورزان پیرامون بروز آفات زودهنگام گندم و جو
ساربان گفت: سیکل زندگی آفت «سن» در سال جدید به دلیل تغییرات اقلیمی به جلو افتاده است و کشاورزان باید مراقبت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین ساربان، معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس گفت: امسال به لحاظ اقلیمی شرایط خاصی در استان خراسان رضوی حاکم است و مزارع غلات ما نیاز بیشتری به توجه و پایش مستمر دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: سیکل زندگی آفت سن در سال جدید به دلیل همین تغییرات اقلیمی به جلو افتاده است و کشاورزان باید مراقبت کنند.

,

ساربان تأکید کرد: نیروهای کارشناس مروج پهنه و نیروهای طرح جهادی بسیج مهندسین در کنار هم و با مدیریت مدیر شهرستان باید کلیه مزارع غلات اعم از گندم و جو را بازدید و توصیه‌های تخصصی لازم را در زمان مناسب ارائه دهند.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تهیه مستندات و گزارش دهی صحیح را از عوامل مؤثر در برنامه‌ریزی‌های آینده دانست و خاطر نشان کرد: باید به‌صورت مستمر عملیات مبارزه با سن غلات و عملیات سم‌پاشی علیه سن و شته با سم‌پاش‌های رایج اجرا و بررسی گردند.

,

وی خاطر نشان کرد: سموم جدید با فرمولاسیون‌های کاربردی بیشترکه به‌صورت میکرو کپسول سموم خود را در طی مدتی طولانی‌تر آزاد می‌کنند امروزه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

,

ساربان بیان داشت: از کشاورزان و مروجین مسئول پهنه می‌خواهیم تا مشاهدات خود را دقیق‌تر کرده و نسبت به استفاده سموم مؤثرتر اقدام نمایند.

,

انتهای پیام/­

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه