اخبار داغ

محققان:

محققان: ماسک و تهویه مناسب مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند

محققان: ماسک و تهویه مناسب مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند
یک مطالعه مدل سازی نشان می‌دهد، ماسک‌ها و سیستم تهویه مناسب برای کاهش شیوع کووید ۱۹ از طریق هوا مهم‌تر از فاصله اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هندوستان تایمز، یک مطالعه مدل سازی نشان می‌دهد، ماسک‌ها و سیستم تهویه مناسب برای کاهش شیوع کووید ۱۹ از طریق هوا مهم‌تر از فاصله اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در تحقیق منتشر شده در مجله Physics of Fluids، محققان یک مدل رایانه‌ای ایجاد کردند.آنها سپس جریان هوا و انتقال بیماری را مدل سازی کردند و خطر انتقال ناشی از هوا را محاسبه کردند. 
,
 
,
مایکل کینزل، استادیار دانشگاه فلوریدا در ایالات متحده گفت:«این تحقیق از آنجا که راهنمایی در مورد چگونگی درک ایمنی در محیطهای داخلی است مهم است».
,
 
,
کینزل ادامه داد: این مطالعه نشان می‌دهد که مسیرهای انتقال آئروسل نیازی به فاصله اجتماعی شش فوت ( یک متر و ۸۰ سانت) هنگام استفاده از ماسک ندارند.
,
 
,
این مطالعه همچنین نشان می‌دهد، با استفاده از ماسک، احتمال انتقال با افزایش فاصله فیزیکی کاهش نمی‌یابد؛ ماسک‌ها با جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مستقیم آئروسل سودمند هستند.
,
 
,
محققان خاطرنشان کردند که یک سیستم تهویه همراه با یک فیلتر خوب خطر انتقال آلودگی را ۴۰ تا ۵۰ درصد در مقایسه با محیطی که از سیستم تهویه برخودار نیست، کاهش می‌دهد. این به این دلیل است که سیستم تهویه جریان مداوم جریان هوا ایجاد می‌کند و بسیاری از آئروسل‌ها را در یک فیلتر گردش می‌دهد که بخشی از آنها را از بین می‌برد در مقایسه با سناریوی بدون تهویه که آئروسل‌ها تجمع می‌کنند.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: فارس
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه