اخبار داغ

در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در شیروان اعلام شد؛

برگزاری مراسم خانگی روستایی ممنوع است/ابتلا اولین مبتلا به کرونای انگلیسی از شیروان گزارش شد

برگزاری مراسم خانگی روستایی ممنوع است/ابتلا اولین مبتلا به کرونای انگلیسی از شیروان گزارش شد
علی ذوالفقاری با اعلام اینکه برگزاری مراسم های خانگی در روستا ها ممنوع است، گفت: پایگاه های بسیج و پاسگاه های روستایی مراسماتی که در روستاها برگزار می شود که باعث تراکم افراد می شود را تذکر و اطلاع رسانی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شیروان، علی ذوالفقاری سرپرست فرمانداری شیروان در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان اظهار داشت: علت شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن وضعیت قرمزی که امروز حادث شد عادی انگاری، دورهمی ها، حضور مسافرین در شهرستان، برگشت کارگران فصلی از تهران و مشهد و .... است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری شیروان,

وی با اشاره به اینکه کلیه مشاغل 2، 3 و 4 تعطیل هستند، افزود: اتوبوس ها و تاکسی ها علاوه بر مسائل پروتکل ها که باید رعایت کنند باید صندلی عقب 2 نفر و استفاده از ماسک الزامی است.

,

سرپرست فرمانداری شیروان گفت: ورود بدون ماسک به ادارات و بانک ها ممنوع است و مسئول رسیدگی به این مهم به عهده مدیر آن اداره یا سازمان است و در صورت مشاهده کم کاری با مدیر متخلف برخورد خواهد شد.

,

ذوالفقاری با بیان اینکه گشت های آموزشی و تیم های بازرسی 4 گانه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، ادامه داد: سپاه، شهرداری و مخابرات پیامک هایی را با محتوایی که اداره بهداشت در اختیار آنها قرار می دهد جهت اطلاع رسانی و اگاه سازی مردم ارسال خواهند کرد.

,

وی هرگونه برگزاری مراسمات خانگی در روستا ها را ممنوع اعلام کرد و تاکید کرد: پایگاه های بسیج و پاسگاه های روستایی مراسماتی که در روستاها برگزار می شود که باعث تراکم افراد میشود را تذکر و اطلاع رسانی کنند.

,

رئیس ستاد کرونا شهرستان خاطرنشان کرد: به طور کلی هرگونه مراسم مذهبی، سیاسی و اجتماعی که باعث تجمع و ازدحام شود ممنوع است و برخورد خواهد شد.

,

 

,

اولین مبتلای کرونای انگلیسی از شیروان

, اولین مبتلای کرونای انگلیسی از شیروان, اولین مبتلای کرونای انگلیسی از شیروان,

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در این جلسه با اعلام اینکه اولین کرونای انگلیسی از شهرستان شیروان گزارش شده است، گفت: متاسفانه پروتکل‌ها را باید رعایت می‌کردیم که نکردیم و با ویروسی که کشنده تر و مسری تر از ویروس معمولی است سر و کار داریم.

,

دکتر دلشاد با بیان اینکه که برنامه واکسیناسیون در تمام دنیا عقب است، اظهارکرد: حداقل باید ۷۵ درصد مردم واکسن را دریافت کنند تا بتوانیم به رعایت پروتکل‌ها نیاز نداشته باشیم.

,

وی افزود: واکسن کرونای ایرانی در بهترین حالت آخر تابستان اتفاق خواهد افتاد و شرایط برای اینکه پیک جدید با شدت بیشتری نسبت به پیک قبلی رخ دهد را پیش رو داریم.

,

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام اینکه شیروان از نظر میزان جمعیت مبتلایان مثبت از بقیه شهرستانها در وضعیت بدتری قرا دارد، تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی را از امروز تعطیل می‌کنیم چون به بررسی خانه به خانه نیازی نداریم و باید دنبال تکنولوژی جدیدی باشیم و احتمالاً از روش درمان سرپایی برای جلوگیری از ورود بیماران بیشمار به بیمارستان ها استفاده خواهیم کرد.

,

دلشاد خاطر نشان کرد: باید بی‌رحمانه نظارت بکنیم و کلیه مراسمات و اجتماعات را تعطیل کنیم تا تراکم کمتری رخ دهد.

,

 

,

افزایش آمارها در هفته دوم فروردین

, افزایش آمارها در هفته دوم فروردین, افزایش آمارها در هفته دوم فروردین,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان در این جلسه با اعلام این خبر افزود: ۸۳ درصد مبتلایان به کرونا در شهرها و ۱۷ درصد مبتلایان در روستاها هستند که بیشترین توزیع سنی سن ۳۰ تا ۴۰ سال و ۴۰ تا ۵۰ سال است.

,

وی گفت: در هفته دوم فروردین ماه سیر صعودی نسبت به هفته اول داشته ایم و به همان نسبت موارد مثبت مبتلا و بستری افزایش داشته است.

,

هاشمی افزود: موارد سرپایی pcr در هفته دوم فروردین ماه رشد داشته و کل موارد بستری و سرپایی با توجه به اینکه در اسفندماه کاهشی بوده اما به تدریج افزایش پیدا کرده و در هفته دوم فروردین سیر صعودی تری داشته است.

,

وی ادامه داد: در کل تعداد بیماران شناسایی نسبت به هفته‌های قبل سه برابر شده است که اکثر مبتلایان مثبت، ابتلائات اطلاعات خانوادگی بوده است.

,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: 33 درصد موارد نمونه گیری ها مثبت گزارش می‌شود و موارد فوتی در اسفندماه یک مورد بوده است که در فروردین ماه تا کنون سیر صعودی داشته است.

,

وی گفت: تعداد موارد بستری ۱۶ تا ۲۲ نفر بوده اما انتظار می رود با درصد بالایی از مثبت ها، تعداد موارد بدحال و فوتی ها افزایش پیدا کند.

,

 

,

سه نقطه پر خطر در این جلسه تعیین تکلیف شود

, سه نقطه پر خطر در این جلسه تعیین تکلیف شود, سه نقطه پر خطر در این جلسه تعیین تکلیف شود,

رئیس اداره اطلاعات شهرستان شیروان در این جلسه اظهار داشت: باید سه نقطه پرخطر در این جلسه را تعیین تکلیف کنیم نقطه اول منطقه کوچه خانلق که از نقاط پر خطر است و تابع هیچ قانونی هم نیست که ۹۹ درصد مشکل آن را دستفروشان محل تشکیل می‌دهند حل کنیم.

,

اسماعیلی افزود: نقطه دوم بانک‌ها هستند که دستگاه نوبت دهی دارند اما عملاً نوبت دهی در آنها رعایت نمی‌شود و برخی از بانک‌ها نسبت به بانک‌های دیگر زودتر تعطیل می‌کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: نقطه سوم از میدان انقلاب شیروان تا پل کشاورز است که ۹۹ درصد جمعیت در این محل رفت و آمد می کنند و افراد بین ۱۵ تا ۲۵ سال را تشکیل می دهند و هیچ گونه ماسکی نمی زنند.

,

اسماعیلی گفت: مشکل ما این است که باید این اقداماتی که امروز تصویب می‌کنیم را در اولین روز عید انجام می دادیم تا دچار این مشکلات نمی شدیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه