اخبار داغ

چرا ژیمناستیک برای کودکان مفید است؟

چرا ژیمناستیک برای کودکان مفید است؟
ژیمناستیک یکی از جامع ترین برنامه های ورزشی در دسترس کودکان است زیرا شامل چندین مهارت مختلف در یک ورزش مانند قدرت، انعطاف پذیری، سرعت، تعادل، هماهنگی، قدرت و نظم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز ژیمناستیک یکی از جامع ترین برنامه های ورزشی در دسترس کودکان است زیرا شامل چندین مهارت مختلف در یک ورزش مانند قدرت، انعطاف پذیری، سرعت، تعادل، هماهنگی، قدرت و نظم است؛ برای اهمیت و مفید بودن این ورزش با سمیه الماسی کارشناس حوزه ورزش گفت و گو کردیم  تا بدانیم چرا ژیمناستیک برای کودکان بسیار مفید است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
*نقش ژیمناستیک در سلامت کودکان چیست؟
, *نقش ژیمناستیک در سلامت کودکان چیست؟, *نقش ژیمناستیک در سلامت کودکان چیست؟,
 
,
الماسی: ژیمناستیک یک ورزش است و بنابراین به تحرک بدنی بچه ها و حفظ سلامتی آنها کمک می کند. شرکت در هر نوع فعالیتی خطر چاقی کودکان و بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و دیابت در بزرگسالی را کاهش می دهد. آمارهای اخیر در انگلیس نشان داد که از هر ده کودک یک کودک هنگام شروع دبستان چاق است بنابراین تشویق فعالیت متوسط و شدید در بین کودکان برای جلوگیری از این روند در آینده مهم است.
,
 
,
*آیا ژیمناستیک منافع اجتماعی دارد؟
, *آیا ژیمناستیک منافع اجتماعی دارد؟, *آیا ژیمناستیک منافع اجتماعی دارد؟,
 
,
ژیمناستیک کودکان را به مهارت هایی برای کنار آمدن بهتر با چالشهای جسمی و روحی در زندگی مجهز می کند. این فرصت را برای کودکان فراهم می کند تا با کودکان دیگر در سن مشابه ارتباط برقرار کنند، در یک تیم با آنها کار کنند و همچنین با بزرگسالان دیگر ارتباط برقرار کنند. برخی از مهارتهای اجتماعی موجود در ژیمناستیک عبارتند از گوش دادن، دنبال کردن دستورالعمل ها، نوبت گرفتن، ساکت بودن و احترام گذاشتن به دیگران.
,
 
,
*تاثیر این رشته در نظم و انضباط چیست؟
, *تاثیر این رشته در نظم و انضباط چیست؟, *تاثیر این رشته در نظم و انضباط چیست؟,
 
,
حضور منظم در یک کلاس هفتگی ژیمناستیک به کودکان نشان می دهد که اگر آنها به کاری متعهد شوند، سخت کوشی و فداکاری می تواند نتیجه دهد. ژیمناستیک همچنین یک ورزش چالش برانگیز است که نیاز به تمرکز دارد – ویژگی که می تواند در زندگی روزمره ، به ویژه در داخل مدرسه ، به چالش کشیده شود. قوانین و کدهای رفتاری وجود دارد که باید رعایت شود و به کودکان کمک می کند تا در مورد ایمنی یاد بگیرند و به آنها می آموزد که به دیگران احترام بگذارند.
,
 
,
*دیگر مزایای این رشته ورزشی چیست؟
, *دیگر مزایای این رشته ورزشی چیست؟, *دیگر مزایای این رشته ورزشی چیست؟,
 
,
مطالعات نشان داده است که کودکان مهارتهای شناختی را به طور موثرتری در محیطی شامل درگیری بدن و ذهن می آموزند. حرکتی که در یک سالن ورزشی رخ می دهد مسیرهای عصبی در مغز را باز می کند ، که می تواند منجر به افزایش تمرکز و موفقیت شود ، نه تنها در سالن ورزشی بلکه در مدرسه و خانه. به منظور ارتقا و رشد سالم ، هماهنگی عصبی عضلانی بسیار ضروری است که کودکان تشخیص دهند که چگونه گفته های مغز را با آنچه بدن در واقع انجام می دهد ارتباط برقرار کنند.
,
 
,
ژیمناست ها مشهور هستند که نسبت عالی در وزن دارند. شرکت در ژیمناستیک در سنین جوانی می تواند به ایجاد پایه های قدرت ، استقامت و قدرت عضلانی در بدن کمک کند. ژیمناستیک همچنین باعث تقویت قدرت شخصیت می شود – با افزایش فعالیت ، افزایش اندورفین ایجاد می شود و منجر به احساسات مثبت تر می شود.
,
 
,
بیش از هر چیز دیگرش، رکت در ژیمناستیک سرگرم کننده است. کودکان عاشق یادگیری چگونگی زمین خوردن ، غلت زدن ، تاب خوردن و تحمیل بدن خود به بدلکاری هایی هستند که هرگز فکر نمی کردند و تجربه ای از آنها ندارند! در ژیمناستیک ، همیشه قدم دیگری برای یادگیری وجود دارد و بنابراین می توان در هر کلاس چیز جدیدی یاد گرفت. این کودکان را تشویق می کند که جسور باشند و توانایی های بدن خود را کشف کنند.
,
 
,
همچنین نبایداز ورزش در کودکی که نقش مهمی در ایجاد یک بدن سالم دارد غافل شد چرا که این سنین بسیار اهمیت دارد و در این میان این رشته ورزشی ایده ال است و همان طور که بسیاری معتقدند ژیمناستیک مادر بسیاری از رشته های دیگر است و می تواند برای ورود به دنیای حرفه ای برای بسیار از رشته های ورزشی موثر باشد.
,
 
,
البته فراموش نکنیم که همان قدر که ورزش علمی برای روح و جسم مفید است، یک ورزش غیرعلمی و غیراصولی می تواند ورزشکار را متضرر کند و وقتی جامعه هدف کودکان هستند این ضررها می تواند شدید تر و شاید جبران ناپذیر باشد بنابراین درست ورزش کردن و علمی و اصولی برنامه ورزشی را دنبال کردن را نباید از یاد ببریم و بادی همیشه در فعالیت های ورزشی در هر سنی به آن توجه کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه