اخبار داغ

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

۶۲۴ مدخل برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی شناسایی شده است

۶۲۴ مدخل برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی شناسایی شده است
کریمی گفت: تاکنون بیش از ۶۲۴ مدخل برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی شناسایی شده که با توجه به گستردگی نقش استان مرکزی در مقطع هشت ساله شناسایی مداخل نیز ادامه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز در نشست دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس که سند معرفی و تبیین نقش استان مرکزی در مقطع هشت ساله جنگ تحمیلی است با رویکرد علمی ، مستند و جامع به نقش استان می پردازد و تهیه این مجموعه از سال گذشته به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: مهمترین انتظاری که در تهیه دانشنامه وجود دارد بحث تکمیل و جامع بودن آن است که در نظر داریم نقش کلیه اقشار را به طور ویژه بررسی کنیم و همانگونه که در کنگره شهدای استان مرکزی به نقش آحاد جامعه پرداخته و تبیین شد و اجلاسیه های تخصصی در این راستا برگزار شد امروز در تهیه دانشنامه نقش اقشار آحاد جامعه به طور ویژه پرداخته می شود.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: برای بررسی نقش اقشار مختلف جامعه برنامه ریزی های جامعی در دستور کار است که نشست های تخصصی با دستگاه ها، موسسات، نهادها، شهرستان های استان و مجموعه های فعال یکی از آنها است.

,

وی با اشاره به اینکه امروز برای پرداختن به نقش جامعه روحانیت و امام زادگان مقدس در استان مرکزی دستگاه های مربوط به جامعه روحانیت را دعوت کردیم تا به این نقش مهم پرداخته شود،گفت: استان مرکزی بیش ۱۱۰ شهید از جامعه روحانیت به انقلاب اسلامی هدیه کرده اما نقش جامعه روحانی تنها مربوط به شهدای والامقام نیست چراکه استان در حوزه رزمندگان و جانبازان روحانی جای کار کردن دارد.

,

کریمی افزود: حوزه های علمیه اراک ، آشتیان، محلات و ساوه در دفاع مقدس نقش چشمگیری داشتند و در دفاع مقدس پیشگام بودند که حتی برخی از حوزه های شهرستانی علاوه بر اینکه محل اعزام رزمندگان بودند نقش آنها در عملیات ها و سایر ابعاد دفاع مقدس نیز پررنگ است.

,

وی تأکید کرد: پرداختن به نقش روحانیت در دفاع مقدس یک اصل و ضرورت مهم در دانشنامه استان مرکزی است چراکه روحانیت در دفاع مقدس در چند بعد ایفای نقش کردند که حضور در میدان های نبرد و نقش رزمی، فرهنگ سازی و  نقش تبلیغی و تزریق روحیه به رزمندگان از جمله نقش مهم جامعه روحانیت است و در واقع روحانیت سنگ صبور رزمندگان در دفاع مقدس بودند.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: همچنین نقش امام زادگان مقدس در دفاع مقدس در ابعاد مختلف بسیار چشمگیر است که نیاز است با همکاری و مشارکت اداره اوقاف و مرکز خدمات حوزه های علمیه این نقش مهم در سطح استان مرکزی به خوبی تبیین شود.

,

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۶۲۴ مدخل برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی شناسایی شده که با توجه به گستردگی نقش استان مرکزی در مقطع هشت ساله شناسایی مداخل نیز ادامه خواهد داشت.

,

,

, , ,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه