اخبار داغ

هنرمند اردبیلی:

هنرمندان، زینب گونه زیبایی‌های انقلاب را ببینند/ نگاه فلسفی و رویکرد انقلابی در هنرمندان تقویت شود

هنرمندان، زینب گونه زیبایی‌های انقلاب را ببینند/  نگاه فلسفی و رویکرد انقلابی در هنرمندان تقویت شود
هنرمند اردبیلی از شهید آوینی به عنوان الگو و نمونه بارز هنر انقلاب در عصر حاضر نام برد و گفت: اگر امروز شهید آوینی نمونه ی قابل ذکر هنرمند انقلابی شده است بخاطر این است که وی علاوه بر داشتن توان هنری و تسلط به تکنیک‌های هنری، می‌دانست دنبال کدام فلسفه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سیمزاری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، نمایشنامه‌نویس و کارگردان اردبیلی در گفتگو با سبلان ما، با بیان اینکه هنرمندان متعهد، جناحی عمل نمی‌کنند به تبیین شاخصه های هنر انقلابی پرداخت گفت: تعهد در برابر تمام آموزه‌های انسانِ حسینی، عدالت‌جویی، آزادی‌خواهی، ذلت‌گریزی و همچنین ظلم‌ستیزی از جمله شاخصه های هنر انقلابی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما, سبلان ما,

وی به جمله معروف حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) در پاسخ به یزیدیان با بیان اینکه من جز زیبایی هیچ ندیدم، در واقع با هنر خود، استکبار زمان را به زانو درآورد.

,

هنرمندان، زینب گونه زیبایی‌های انقلاب را ببینند

, هنرمندان، زینب گونه زیبایی‌های انقلاب را ببینند, هنرمندان، زینب گونه زیبایی‌های انقلاب را ببینند,

سیمزاری گفت: ما نیز باید با الگو قراردادن ائمه معصومین (ع) و عالمان دینی بتوانیم انقلاب اسلامی خودمان را در راستای نهضت عاشورا به سمت آرمان ها رهنمون کنیم.

,

این هنرمند اردبیلی در ادامه سخنان خود به تبیین شاخصه های هنر انقلابی پرداخت و گفت: هنرمند ما اعم از مرد و زن باید زینب گونه زیبایی‌های انقلاب را ببینند و دیده های خود را در مسیر به دست آوردن عدالت، هنرمندانه بکار بگیرند.

,

وی با بیان اینکه در این مسیر هزاران شهید با عشق بازی به سوی معشوق شتافتند، گفت: شهدا در واقع با ایثار خود، مرگ سرخ پر افتخار را برگزیدند و اینک ما وظیفه داریم تا زینب گونه این حماسه ها را هنرمندانه جاودانه کرده و به جهانیان مخابره کنیم.

,

سیمزاری با بیان اینکه هنر انقلاب در واقع  قرن‌ها است که وجود دارد، گفت:هنر انقلاب در صحیفه سجادیه مشهود بوده و در اشعار فرزدق شاعر معروف جهان اسلام نیز تجلی یافته است.

,

وی با بیان اینکه تاکنون هنر انقلابی هیچ وقت امکان تئوریزه شدن را نیافته و به عنوان یک ژانر  شناخته نشده است گفت: در انقلاب ما، این هنر باید با تمامی مولفه‌هایش تئوریزه شود.

,

 سواد و فلسفه انقلابی در هنرمندان تقویت شود

,  سواد و فلسفه انقلابی در هنرمندان تقویت شود,  سواد و فلسفه انقلابی در هنرمندان تقویت شود,

این هنرمند اردبیلی خواستار تقویت سواد هنر انقلابی بین مردم به ویژه هنرمندان شد و گفت: اگر مسئولان به علوم انسانی بیش از پیش اهمیت بدهند و  در دل آن به هنر  توجه بیشتری کنند  هنر انقلابی نیز به جایگاه واقعی خود دست پیدا خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه  اکثر هنرمندان به خود و هنرشان به عنوان یک ابزار نگاه می‌کنند و رویکرد اقتصادی دارند گفت: اکثر هنرمندان در برهه فعلی صاحب فلسفه و اندیشه نیستند و این دردناک است.

,

سیمزاری از شهید آوینی به عنوان الگو و نمونه بارز هنر انقلاب در عصر حاضر نام برد و گفت:  اگر امروز شهید آوینی نمونه ی قابل ذکر هنرمند انقلابی شده است بخاطر این است که آوینی علاوه بر داشتن توان هنری و تسلط به تکنیک‌های هنری، می‌دانست دنبال کدام فلسفه است.

,

لزوم تقویت نگاه فلسفی و رویکرد انقلابی در هنرمندان

, لزوم تقویت نگاه فلسفی و رویکرد انقلابی در هنرمندان, لزوم تقویت نگاه فلسفی و رویکرد انقلابی در هنرمندان,

 این هنرمند اردبیلی از آموزش به عنوان راهکار برون رفت از کم سوادی هنرمندان نام برد و گفت: تنها با برگزاری کارگاه های آموزشی می توانیم نگاه فلسفی و رویکرد انقلابی را به هنرمندان بازگردانیم چراکه با تفکر سطحی هنرمند به ابزار تبدیل می شود اما با نگاه عمیق و فلسفی، هنرمند می تواند به یک جریان فکری تبدیل شود که جامعه ای را از مشکلات رهانده و به هدف نهایی خلقت رهنمون کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه