اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رشت:

بسیج از طرح خودکفایی در تولید برنج پشتیبانی می‌کند

بسیج از طرح خودکفایی در تولید برنج پشتیبانی می‌کند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید تلاش کنیم در ۲ سال آینده در تولید برنج خودکفا شویم و در سال های بعد در راستای تثبیت این خودکفایی تلاش کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، سردار "غلامرضا سلیمانی"، رئیس سازمان بسیج مستضعفین شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک بسیج و موسسه تحقیقات برنج کشور در راستای مانع زدایی از تولید گفت: ما در بسیج به عنوان امتداد مردمی دسته‌های خدمتگذار، وظیفه داریم در راستای تحقق راهبردهای دولت جمهوری اسلامی و تأمین نیازهای گسترده کشور نقش آفرینی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی کمک به تأمین امنیت غذایی را از تأکیدات بسیج دانست و افزود: موضوع خودکفایی نظیر گندم، برنج، جو و دانه‌های روغنی در بدو توجه بسیج قرار دارد و به همت بسیج جامعه کشاورزی تجربیات سالیان گذشته را عملیاتی کردیم و به کمک موسسه تحقیقات برنج کشور تلاش کردیم یک طرح جهشی در تولید محصولات راهبردی تهیه کنیم و به کمک وزیر کشاورزی این کار را در سال گذشته آغاز کردیم.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گزارش رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور را بسیار امیداور کننده نامید و گفت: ما در تولید گندم خودکفا هستیم ولی باید این خودکفایی تثبیت شود تا تغییرات اقلیمی این خودکفایی دچار خدشه نشود.
,
 
,
باید ظرف دو سال در تولید محصول راهبردی برنج به خودکفایی برسیم
, باید ظرف دو سال در تولید محصول راهبردی برنج به خودکفایی برسیم, باید ظرف دو سال در تولید محصول راهبردی برنج به خودکفایی برسیم,
 
,
سلیمانی ادامه داد: در خودکفایی برنج هم باید تلاش کنیم ظرف ۲ سال کشور را خودکفا کنیم و در سال‌های بعد در جهت تثبیت خودکفایی به دست آمده کار کنیم؛ سپاه در این زمینه آمادگی لازم را دارد.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: باید ارتباط با کشاورزان برای اجرای این طرح تقویت شود و برای این کار می‌توان از سامانه‌های مجازی هم استفاده کرد.
,
 
,
وی یادآور شد: اکنون بستر برای خودکفایی آماده است و راه آماده شده و باید در این مسیر حرکت کنیم و سازمان بسیج وظیفه دارد از این حرکت مقدس حمایت کند.
,
 
,
سلیمانی با بیان اینکه در بحث خودکفایی بیشتر نیازمند پشتیبانی هستیم، گفت: خرید برنج هم توسط مردم تضمین شده است و حتی بستر لازم برای صادرات هم وجود دارد زیرا ما بهترین برنج را داریم که مشتری‌های زیادی در کشورهای دیگر دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: برای پشتیبانی‌ها باید برنامه‌ای تدوین شود تا از یک راه میانبر و مسیر کوتاه‌تر این کار انجام شود.
,
 
,
در گیلان حمایت از تولید محصول راهبردی برنج در اولویت بسیج و سپاه است
, در گیلان حمایت از تولید محصول راهبردی برنج در اولویت بسیج و سپاه است, در گیلان حمایت از تولید محصول راهبردی برنج در اولویت بسیج و سپاه است,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در سایر موضوعات کشاورزی هم آمادگی سرمایه گذاری در بسیج وجود دارد، اظهار کرد: در گیلان حمایت از تولید محصول راهبردی برنج در اولویت بسیج و سپاه است اما در تولید سایر محصولات هم آمادگی حمایت و سرمایه گذاری وجود دارد.
,
 
,
سردار سلیمانی در پایان از تلاش و حمایت های سردار عبدالله پور در طرح خودکفایی برنج و موسسه تحقیقات برنج در این راستا تشکر کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه