اخبار داغ

جنوبی ترین نقطه کشور تنها عنوان قطب اقتصادی کشور را به یدک می کشد؛

موج فقر و بیکاری ساحل نشینان هر روز طوفاتی تر از دیروز/ ضریب رشد اقتصادی با کاهش فقر همخوانی ندارد

موج فقر و بیکاری ساحل نشینان هر روز طوفاتی تر از دیروز/ ضریب رشد اقتصادی با کاهش فقر همخوانی ندارد
استان هرمزگان با دارا بودن صنایع، معادن، جزایر و…. نقش اساسی در تامین بودجه کشور دارد؛ اما از این ظرفیت ها برای هرمزگان کمتر استفاده شده و موج فقر و بیکاری ساحل نشینان این خطه هر روز طوفاتی تر از دیروز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ فقر واقعیتی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که با وجود برنامه های مختلف و بودجه های سالانه جهت رفع آن، هنوز به عنوان یکی از چالش های اساسی استان هرمزگان باقی مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما با گذشت سالیان زیاد از معرفی مفهوم استراتژی کاهش فقر و ارزیابی آن توسط شاخصهای مقداری، هنوز نتایج این راهبرد جهانی و دغدغه محققان جای تأمل دارد. ازآنجاکه بنا به گزارشهای متعدد وضعیت استان هرمزگان به عنوان قطب و دروازه تجارت کشور ازنظر فقر نسبت به سایر استانها از وضعیت مناسب برخوردار نیست توجه به مقوله فقر در این استان نیاز به بررسی جدی تر دارد.

,

برای اینکه بتوان سیاستهای فقرزدایی را به شکل مطلوب پیاده کرد در گام اول می بایست تورم را کنترل کرد تا بتوان عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد در کشور و استان برقرار کرد.

,

 

,

, ,

فقر هرمزگان با موقعیت استراتژیک آن شرایط خوبی نیست

, فقر هرمزگان با موقعیت استراتژیک آن شرایط خوبی نیست,

حجت الاسلام محمد عبادی زاده در دیدار با مدیرکل صمت هرمزگان با اشاره به پتانسیل بالای استان هرمزگان در حوزه معادن گفت: متاسفانه باید گفت هرمزگان با وجود ظرفیت بسیار بالا و معادن بسیار خوبی که دارد پتانسیل‌هایش در این حوزه به خوبی دیده نشده است.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: هرمزگان را در حال حاضر با صنایع مستقر در آن می‌شناسند و خبری از احیا معادن این استان نیست، باید مسئولان با برنامه‌ریزی زمینه احیا معادن بسیار خوب هرمزگان را فراهم کنند.

,

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استفاده از تمامی پتانسیل‌های استان سبب می‌شود فقر و محرومیت از چهره استان زدوده شود گفت: استان هرمزگان در زمینه‌های مختلف از جمله سواحل هم ظرفیت‌های بسیاری دارد که با بهره‌برداری از آنها می‌توان فقر استان را کاهش داد.

,

حجت الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه آمار ارائه شده بر اساس مستندات مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی می باشد افزود: شرایط استان هرمزگان با موقعیت استراتژیک آن شرایط خوبی نیست.
امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: امیدواریم که روال به گونه ای پیش رود که چرخه حمایت از نیازمندان با رسیدن به خودکفایی و اشتغال زایی آنها، کاهش پیدا کند.
حجت الاسلام عبادی زاده خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال های آینده کارها به گونه ای پیش رود که در آمار کشوری جزء چند استان فقیر کشور نباشیم.

,
,
,

, ,

 

,

 درآمد از مالیات هرمزگان وحق مسلم مردم به استان باز نمی گردد

,  درآمد از مالیات هرمزگان وحق مسلم مردم به استان باز نمی گردد,

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با هرمز گفت: آن چیزی که نگران کننده می باشد این است که با ۸۵ میلیون نفر جمعیت در کشور و با این همه منابع خدادادی چه اتفاقی افتاده است که بعد از ۴۲ سال از انقلاب اسلامی ما هنوز در فقر و مشکلات اقتصادی به سر می بریم.

,

مرادی اظهار کرد: اگر همه ارکان این باور را داشته باشند که دیدن منظره فقر و محرومیت برای ما گناه است عدم تلاش در این زمینه نیز گناهی بزرگتر است.

,

مرادی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان هرمزگان بسیار بالا است تصریح کرد:اگر مسئولان تکلیفشان در خصوص کمیته امداد و بهزیستی به درستی انجام می دادند الان مشکلات ما در رفع فقر این نبود.

,

مرادی با اشاره به قانون مازاد بر درآمد استان ها، ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را می کند که یک موضوعی را طرح کند که حق مردم این استان به آن نرسد و فقر مردم بیشتر شود و مازاد درآمد از مالیات این استان که حق مسلم مردم هرمزگان است به استان باز نمی گردد.

,

وی اضافه کرد:  اگر در چهار سال دوم عمر دولت، مازاد درآمد استان هرمزگان اختصاص داده می شد چهار هزار میلیارد تومان سرمایه به این استان باز می گشت.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با تاکید بر این موضوع که همه باید یک حرف را بزنیم تا بتوانیم کاری برای مردم انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در پنج سال حضورم تمام سعی و تلاشم این بوده است که از قشر محروم جامعه فاصله نگیرم و به نوکری ام نسبت به مردم افتخار می کنم.

,

, ,

 

,

رسالت قرارگاه مدینه سپاه در هرمزگان برچیدن چهره فقر از استان است

, رسالت قرارگاه مدینه سپاه در هرمزگان برچیدن چهره فقر از استان است,

سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه نیز گفت: هدف قرارگاه رفع فقر و  محرومیت‌زدایی و کمک به قشر آسیب دیده جامعه است و همانطور که در زمان جنگ محرومین کمک به رزمندگان اسلام داشتند، امروز هم وظیفه رزمندگان اسلام است که به کمک اقشار آسیب دیده جامعه بروند.

,

وی با بیان اینکه رسالت کاری این قرارگاه در هرمزگان برچیدن چهره فقر از استان است افزود: با حضور همه جانبه در مناطق محروم استان هرمزگان به عنوان یک خادم در تلاش هستیم که بتوانیم غبار محرومیت را از چهره این استان بزداییم و شاهد آبادانی بیشتر در مناطق محروم استان هرمزگان باشیم.

,

, ,

 

,

بیشترین روستاهای کشور با ضریب محرومیت بالا در هرمزگان وجود دارد

, بیشترین روستاهای کشور با ضریب محرومیت بالا در هرمزگان وجود دارد,

علی الهیاری مدیر سابق کمیته امداد هرمزگان با اشاره به اینکه فقر در هرمزگان بیشتر در مناطق شرقی، خود را نشان داده است، گفت: دهستان «پی وشک» در شهرستان جاسک، «بشاگرد»، «توکهور هشتبندی»، «جغین»، «فین»، «سیاهو» از محروم ترین مناطق هرمزگان هستندکه متاسفانه فقر مطلق در آنها بسیار بالاست و بیشترین آمار فقر به همین مناطق مربوط می شود و نزدیک به ۶۰ درصد مددجویان امداد هرمزگان در این مناطق سکونت دارند.

,

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با بیان اینکه براساس تقسیمات وزارت کشور، ضریب محرومیت روستاها بین اعداد شش تا ۹ است، عنوان کرد: همه روستاهای دارای ضریب محرومیت و فقر مطلق در محدوده جنوب کرمان، شرق هرمزگان و غرب سیستان و بلوچستان واقع شده اند و هرمزگان جز استان هایی است که بیشترین روستاها با ضریب محرومیت بالا دارد.

,

وی به شرایط کنونی جامعه اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی بیشترین آسیب پذیری متوجه فقرا و نیازمندان جامعه است و اگر در این باره چاره اندیشی درستی صورت نگیرد این بخش از جامعه در تامین معیشت با مشکل مواجه خواهند شد.

,

, ,

۱۰۰ درصد محرومیت با ضریب ۸ که بالاترین ضریب محرومیت در کشور محسوب می شود در استان هرمزگان است

, ۱۰۰ درصد محرومیت با ضریب ۸ که بالاترین ضریب محرومیت در کشور محسوب می شود در استان هرمزگان است,

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با هرمز گفت: استان هرمزگان جغرافیای استانی دارد اما کارکردهای آن ملی است.
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع،معادن، جزایر و سایر منابع این استان در تامین بودجه کشور نقش اساسی دارند اظهار کرد: از این ظرفیت ها برای هرمزگان کمتر استفاده شده است و ۹۰ درصد محرومیت با ضریب های ۶ و ۷ نیز در استان هرمزگان وجود دارد.

,
,

رئیسی ادامه داد: ۱۰۰ درصد محرومیت با ضریب ۸ که بالاترین ضریب محرومیت در کشور محسوب می شود در استان هرمزگان است.

,

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۵۰ درصد مددجویان در حوزه شرق استان هرمزگان دچار فقر مطلق هستند و بسیاری از مددجویان شرق هرمزگان یا سرپناه ندارند یا در فضای نامناسب به سر می برند و لازم است مسکن مددجویان پیگیری شود.
وی اضافه کرد: موضوع بهداشت و درمان مددجویان باید حل شود و اگر مددجویان به درستی مورد حمایت قرار نگیرند نمی توانند وضعیت درمانی خود را پیگیری کنند.

,
,

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با افزایش ۴۲ درصدی بودجه در اعتبارات سال جاری کمیته امداد کشور، حمایت های خوبی کرده است و انتظار داریم با یک نگاه عدالت محور نسبت به هرمزگان روبرو شویم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه