اخبار داغ

آمادگی سازمان امور مالیاتی برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید

آمادگی سازمان امور مالیاتی برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید
احسانی‌مهر با اشاره به این‌که سازمان امور مالیاتی در سال‌جاری حمایت، پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید و اشتغال را اکید دنبال خواهد کرد گفت: در همین راستا سازمان امور مالیاتی در مسیر توسعه کشور، تحولی نوین در نظام مالیاتی ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر احسانی‌مهر مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: این رهنمودها روشنگر مسیر است و لازم است راهبردهای لازم جهت تحقق پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، به همگان اعلام و اعمال شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: سال 1400 و نامگذاری که رهبر فرزانه انقلاب با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها " به منظور نقشه راه مطرح فرموده‌اند، وظیفه و رسالتی مهم و حساس برای نظام مالیاتی کشور و اداره کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی تعیین کرده است و امیدواریم بتوانیم با همراهی و همدلی همه جانبه و حمایت لازم از فعالیت‌های اقتصادی سالم و شفاف، زمینه رشد فعالیت‌های تولیدی و اشتغال و در نتیجه توسعه پرشتاب استان و کشور را فراهم کنیم.

,

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان این‌که هدف سازمان امور مالیاتی کشور و سیاست‌های ابلاغی آن، ایمن‌سازی بودجه جاری کشور بر اساس توان و تولید داخل، مشارکت در توزیع متوازن منابع و امکانات و سرمایه‌گذاری منابع طبیعی برای نسل‌های آتی است، عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها با اجرای مناسب قوانین و مقررات، تلاش دارد زمینه فعالیت شفاف و سالم اقتصادی برای همگان فراهم شود.

,

احسانی‌مهر با اشاره به این‌که سازمان امور مالیاتی در سال‌جاری حمایت، پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید و اشتغال را اکید دنبال خواهد کرد گفت: در همین راستا سازمان امور مالیاتی در مسیر توسعه کشور، تحولی نوین در نظام مالیاتی ایجاد کرده است.

,

وی تأکید کرد: با مساعدت و همراهی مسئولان و فعالان اقتصادی و تکیه بر دانش و توان همکاران در سال جاری، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را به منظور ورود به نظام مالیات هوشمند (I.TAX) با تکیه بر اطلاعات یکپارچه، داده مبنا، مودی محور و مبتنی بر فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی شاهد خواهیم بود و مطمئناً ارتقای سلامت نظام اداری، توسعه فرهنگ و مشارکت مالیاتی، اجرای مدیریت ریسک، تمکین داوطلبانه، تکریم مودیان مالیاتی، حمایت از فعالیت‌های اقتصادی سالم و شفاف، رضایتمندی مشتریان و ... را به نحو چشم‌گیری شاهد خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم در کنار سایر مردم کشور و استان خراسان جنوبی تحقق این اهداف بنیادی را به نحو احسن محقق سازیم.

,

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر نیز درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir  و با شعار «هر ایرانی یک مؤدی»، آماده خدمات‎‌رسانی به مودیان مالیاتی است.

,

احسانی‌مهر افزود: از طریق این پنجره واحد الکترونیک، حدود 25 خدمت مالیاتی به طور متمرکز و به صورت الکترونیک ارائه می‌شود که از جمله این خدمات می‌توان به مشاهده پرونده‌های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارائه اظهارنامه‎‌های مالیاتی، رفع تعهدات ارزی، پرداخت قبوض مالیاتی، دریافت گواهی نقل و انتقال موضوع ماده 187 قانون مالیات‌های مستقیم، استعلام ممنوع‌الخروجی، استعلام بدهی مالیاتی، استعلام مالیات خریداران سکه و ... در دسترس مردم خصوصاً مؤدیان مالیاتی است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه