اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی؛

عملکرد بعضی از سهامداران حقوقی، اطمینان بازار سرمایه را از بین می‌برد/ ضرورت شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی

عملکرد بعضی از سهامداران حقوقی، اطمینان بازار سرمایه را از بین می‌برد/ ضرورت شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: سهامداران حقوقی، حمایت مناسبی از بازار سرمایه دارند اما گاهی بعضی از آن‌ها شیطنت‌هایی کرده و اتفاقاتی می‌افتد که دوباره اطمینان بازار را از بین می‌برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص چشم‌انداز بازار سرمایه در سال جاری اظهار داشت: در مجموع سهام‌های بنیادی در حوزه پتروپالایشی، گروه‌های فلزی، گروه‌های مختلف معدنی و حتی سیمانی‌ها و اکثر گروه‌ها دارای توجیه قیمت مناسبی هستند و مشکل اصلی، عدم اطمینان از بازار سرمایه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: سهامداران حقوقی، حمایت مناسبی از بازار سرمایه دارند اما گاهی بعضی از آن‌ها شیطنت‌هایی کرده و اتفاقاتی می‌افتد که دوباره اطمینان بازار را از بین می‌برد.

,

محمودی‌اصل افزود: حقوقی‌ها برخی سهم‌ها را بیشتر در صف فروش، فروخته‌اند که برخی از این‌ها ممکن است صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه 2 مشکل در بازار سرمایه داریم، گفت: مشکل اول اینکه کدهای سهامداران حقوقی و صندوق‌ها جدا نیست که صندوق‌ها قابل تفکیک باشند یعنی کد فروش سهامداران حقیقی، حقوقی و صندوق‌ها باید جدا باشد.

,

وی افزود: مشکل بعدی این است که وقتی در تابلو دیده می‌شود که برای مثال؛ سهامدار حقوقی 15 درصد از یک سهمی رابا قیمت مشخصی در صف فروش، فروخته و در مجموع 10 درصد حقوقی ها هم خریده‌اند، این سیگنال منفی به بازار می‌دهد.

,

محمودی‌اصل خاطرنشان کرد: ممکن است همه فروش‌ها مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشد اما وقتی در تابلو و در CSD دیده می‌شود که فروش حقوقی‌ها بیشتر از خرید بوده، این یک پالس منفی برای تحریک فروشنده می‌دهد.

,

وی با بیان اینکه به هر حال این بازار، حساس بوده و نظارت‌ها باید پویا و مستحکم باشد، اظهار داشت: از سوی دیگر  سال جاری نیز سال حمایت از تولید و رفع موانع تولید است و به دلایل مختلفی، هزینه‌های انرژی صنعت نیز افزایش یافته و به دنبال کسب درآمد و جبران کسر بودجه هستیم.

,

محمودی‌اصل خاطرنشان کرد: این در حالی است که دولت و مجلس با یک اراده محکم می‌توانستند پایه‌های جدید مالیاتی را شناسایی کرده و قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیز اجرایی شود.

,

وی با بیان اینکه افرادی در بخش‌های مختلف دلالی کرده و سودهای چند صد درصدی می‌کنند، گفت: برای مثال؛ قیمت مسکن در 3 سال گذشته 600 درصد سود کرده در حالی که دلال مسکن، هیچ مالیاتی نداده اما فردی که در بازار سرمایه معامله کرده هم زیان دیده و هم مالیات پرداخت کرده که این موضوع بسیار تکان‌دهنده است.

,

محمودی‌اصل ابراز کرد: به نظرم حتی بخش قابل توجهی از 17 هزار میلیارد تومان مالیاتی که از بازار سرمایه اخذ شده نیز باید به بازار سرمایه برگردد.

,

وی خاطرنشان کرد: فردی که متضرر شده، مالیات می‌دهد اما فردی که سود کرده، مالیات نمی‌دهد و این شایسته نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه