اخبار داغ

یادداشت؛

آژیر خطر کرونایی که به صدا درآمد اما شنیده نشد/ تخت های بیمارستان کرونایی خراسان شمالی در حال تکمیل شدن

آژیر خطر کرونایی که به صدا درآمد اما شنیده نشد/ تخت های بیمارستان کرونایی خراسان شمالی در حال تکمیل شدن
با گذشتن سه هفته از نوروز 1400، سه شهرستان به وضعیت قرمز، دو شهرستان نارنجی و سه شهرستان به رنگ زرد تغییر وضعیت داده اند و آمارهای ابتلا با شدت در حال بالارفتن هستند که قرمز شدن وضعیت کل استان دور از انتظار نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، نوروز سال 1400 درحالی آغاز شد که حدود یک سال و نیم از حضور کرونا در بین مردم ایران و جهان می گذشت و شلوغی خیابان ها در روزهای پایانی سال آژیر خطری بود که از همان روزها به صدا درآمده بود و بارها مقامات وزرات بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در داخل استان ها نسبت به آن هشدار داده بودند، اما ظاهرا شنیده نشد و امروز بالارفتن آمار کرونا در ابتلا، بستری و فوتی ها خبر از پیک چهارم با شدت بیشتر و ویروسی پیشرفته تر را داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

افزایش تردد مسافران در شهرها، برگزاری مجالس عروسی و عزا، عادی انگاری کرونا توسط مردم،اجرانشدن محدودیت های ترافیکی و دید و بازدید های نوروز همگی دست به دست هم دادند تا مردم شاهد تجربه پیک دیگری باشند و شاید هم خیلی از عزیزانشان را در این مسیر از دست دهند.

,

خراسان شمالی نیز از این وضعیت مسثتنی نیست و در حال حاضر که سه هفته از نوروز 1400 می گذرد سه شهرستان به وضعیت قرمز، دو شهرستان نارنجی و سه شهرستان به رنگ زرد تغییر وضعیت داده اند و دوباره محدودیت ها در زمانی شروع شده است که شاید کار از کار گذشته و باید منتظر برداشت محصول بود.

,

نکته قابل توجه دیگر این است که در حال حاضر ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین رخ نمایی کرده است و استرس برای بالاتر رفتن ابتلا بیشتر شده است.

,

این روزها بالا رفتن آمار ابتلا در خراسان شمالی با چنان سرعتی در حال افزایش است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به پر شدن تخت های بیمارستان امام حسن (ه) بجنورد هشدار داده است.

,

قرمز شدن سراسر استان خراسان شمالی نیز با این آمار ها دور از انتظار نیست، این در حالی است که با تغییر رنگ سه شهرستان خراسان شمالی به وضعیت قرمز، اقدامی برای برگزاری ستاد استانی کرونا انجام نشده است تا وضعیت تعطیلی ها به صورت کامل تشریح شود.

,

اما براساس اعلام ستاد کشوری کرونا تنها مشاغلی که در گروه شغلی یک قرار دارند می توانند ادامه فعالیت دهند و مابقی تعطیل شدند.

,

البته روز گذشته تمامی فعالیت های ورزشی و فرهنگی و هنری استان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد، اما برگزاری مراسمات عروسی در منازل خبر از این دارد که باید هم اکنون منتظر بالارفتن این آمار باشیم و اینکه دقیقا چه زمانی و چه کسانی باید نسبت به این مراسمات ورود جدی تری داشته باشند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد، مشخص نیست.

,

 

,

تخت های بیمارستان کرونایی مرکز خراسان شمالی در حال تکمیل شدن است

, تخت های بیمارستان کرونایی مرکز خراسان شمالی در حال تکمیل شدن است, تخت های بیمارستان کرونایی مرکز خراسان شمالی در حال تکمیل شدن است,

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: متاسفانه همانطور که پیش بینی شده بود، وضعیت شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین قرمز و دیگر شهرستان ها قرمز شد.

,

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر تعداد موارد بستری افزایش پیدا کرده و متاسفانه تخت های بیمارستان امام حسن (ع) رو به تکمیل شدن است، گفت: برگزاری مراسمات عروسی و میهمانی در روزهای پایانی ماه شعبان فراوان است، بنابراین از مردم تقاضا می شود مراقب خود و خانواده باشند و در تجمعات شرکت نکنند.

,

وی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک و دوری از تجمعات خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای انجام شده در سطح شهر متاسفانه شاهد تجمعات مردم در خیابان ها و مغازه ها هستیم که در این بین برخی افراد ماسک ندارند و این درحالی است که آمار مبتلایان رو به افزایش است.

,

لازم به ذکر است بر اساس آخرین اعلام نرم افزار ماسک، شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین قرمز ، شهرستان های گرمه، جاجرم و فاروج نارنجی و شهرستان های مانه و سملقان و راز و جرگلان زرد اعلام شدند.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه