اخبار داغ

تحلیلی بر یک پیچ تاریخی؛

وزیر ارتباطات اعتقادی به ساماندهی فضای مجازی ندارد/ ماهیگیری از افکار آشفته مردم برای انتخابات ۱۴۰۰

وزیر ارتباطات اعتقادی به ساماندهی فضای مجازی ندارد/ ماهیگیری از افکار آشفته مردم برای انتخابات ۱۴۰۰
فضای مجازی فضای تعیین‌ کننده برای افکار عمومی در انتخابات ۱۴۰۰ است از این‌ رو عده‌ ای فکرهای اجاره‌ ای را برای مهندسی افکار عمومی فعال کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ با توجه به وضعیت حساس کشور و‌ قرارگرفتن در یک پیچ بزرگ تاریخی، دشمن به دنبال اعمال نفوذ جدی در اولین انتخابات قرن چهاردهم از طریق اختیارات تام خود در فضای مجازی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

برای قوی شدن در فضای مجازی هیچ امیدی به مسئولان فعلی نیست

, برای قوی شدن در فضای مجازی هیچ امیدی به مسئولان فعلی نیست,

برای قوی شدن در این عرصه هیچ امیدی به مسئولان فعلی نیست کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود، فضای مجازی را از جمله عرصه هایی معرفی کردند که قوی شدن در آن حیاتی است. بدیهی است تحقق این مهم وظیفه نهادهای مسئول است و البته اولین بار نیست که معظم له چنین مطالبه‌ای را از متولیان این عرصه مطرح کرده اند.

, تیتریک, . ,

حجت الاسلام محمد کرباسی ادامه داد: ایشان با معرفی فضای مجازی به عنوان قتلگاه نوجوانان و جوانان که منطقه عظیمی از آن در دست دشمن است و دارد به کشور ضربه می‌زند، لزوم تاراندن او را از این حوزه به مسئولان گوشزد کرده اند.

, . ,

وی افزود: با تشبیه فضای مجازی به سلاح شیمیایی می فرمایند: «امروز از تلویزیون، از رادیو، از اینترنت، از شبکه‌های اجتماعی، از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود؛ این را کسانی که مسئولیّت این بخش از کشور را -بخش ارتباطات را- دارند، درست توجّه کنند. ما در جلسات حضوری هم به اینها تذکّر داده‌ایم، تأکید کرده‌ایم، حالا هم می‌گوییم؛ توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد. وظیفه‌ خودشان را بدانند و با جدّیّت عمل کنند

, ,

این کارشناس تصریح کرد: عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، با وجود بارها تاکید بر ضرورت آن، از دیگر موضوعاتی است که انتقاد ایشان را از مسئولان در پی داشته است: «در مسئله‌ی فضای مجازی، آنچه از همه مهم‌تر است، مسئله‌ شبکه‌ ملّی اطّلاعات است. متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده، کاری که باید انجام بگیرد، انجام نگرفته؛ این[طور] نمی‌شود

, ,

حجت الاسلام کرباسی گفت: متاسفانه گلایه‌ صریح معظم له از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی نیز، نتوانست این نهادها را ملزم به انجام وظائف قانونی خود کند.

, . ,

وی ادامه داد: مواضع دبیر شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات در کنار عملکرد آنان نشان می دهد هیچ اعتقادی به سر و سامان دادن به فضای مجازی ندارند. از این رو برای قوی شدن در این عرصه هیچ امیدی به مسئولان فعلی نیست.

, . ,

این کارشناس افزود: پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی رهبری عزیز از مردم خواستند با انتخاب خوب، مجلس قوی تشکیل دهند. نگاهی به منتخبان ملت، نوید بخش شکل گیری چنین مجلسی است. بدون شک یکی از وظائف مهم مجلس قوی، قانون گذاری، نظارت و استفاده از سایر ظرفیت ها برای قوی شدن در فضای مجازی است.

, .,

فضای مجازی فضای تعیین‌کننده برای افکار عمومی در انتخابات ۱۴۰۰ است

, فضای مجازی فضای تعیین‌کننده برای افکار عمومی در انتخابات ۱۴۰۰ است,

کارشناس دیگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک” گفت: فضای مجازی فضای تعیین‌کننده برای افکار عمومی در انتخابات ۱۴۰۰ است. ازاین‌رو عده‌ای فکرهای اجاره‌ای را برای مهندسی افکار عمومی فعال کردند و عده‌ای در حال تبلیغ رحم‌های اجاره ای این فضا برای گرفتن نتیجه مطلوب خود هستند.

, تیتریک, .,

محمد عسگری ادامه داد: فکرهای اجاره‌ای بخشی در قرارگاه‌های مختل فعال شده‌اند، بخشی در فعالان فضای مجازی و بخشی در هزاران کانالی که پیش از انتخابات توسط برخی وزارتخانه‌ها خریداری یا اجاره شده است.

, . ,

وی افزود: قرارگاه‌های مختل وظیفه ایجاد انشقاق میان جریان انقلابی را دارند و البته تبلیغ‌کنندگان پلتفرم‌هایی هستند که اعمال مدیریت داخلی در آن‌ها سخت‌تر است.

, .,

این کارشناس تصریح کرد: برخی فعالان فضای مجازی اما برایشان فرق نمی‌کند این دیگ برای چه کسی می‌جوشد، پول می‌گیرند و هر جایی کار می‌کنند و هر جلسه‌ای را شرکت می‌کنند و برای آن‌کسی که پول بیشتر دهد تبلیغ می‌کنند حتی اگر به او اعتقادی نداشته باشند. این‌ها همان‌هایی هستند که به یک‌باره مبلغ سیگنال می‌شوند و یک‌باره پای کار تبلیغ گسترده کلاب هاوس می‌آیند.

, .,

عسگری گفت: اما رحم‌های اجاره‌ای نیاز به یک سطح بالاتر از مدیریت و نفوذ را دارد. این رحم‌ها را سطوح بالاتر و آن‌هایی که باید مدیریت فضای مجازی را اعمال کنند، حمایت کرده و به‌طور گسترده تبلیغ می‌کنند تا قطعات پازل چندپارگی، دوقطبی سازی، برهم زدن نظم و تمرکز افکار عمومی و ... را تکمیل کنند.

, . ,

وی خاطر نشان کرد: پشت پرده فضای موجود شبکه‌های اجتماعی تا امروز نشان می‌دهد:اولا ایجاد انشقاق بین جریان انقلاب و مشغول سازی این جریان هدف اصلی است. (با استفاده از دوست نادان و مغرض و دشمن دانا)دوما با بارش فراوان اطلاعات و اخبار مسئله‌دار، سعی در گیج سازی افکار عمومی وجود دارد. سوما تخریب سازمان‌یافته نیروهای مستقل و ایجاد شبهاتی که ریشه در دروغ و جعل واقعیت دارد.

, :, . , .,

این کارشناس در خاتمه گفت: راه اندازی و تشکیل شبکه ملی اطلاعات در این فضای ولنگار مجازی در آستانه انتخابات لازم و ضروری است و اگر اقدامی در این صورت نگیرد ضربه آن را در زمان انتخابات می خوریم، ضربه ای که جربان ناپذیر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه