اخبار داغ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خبر داد؛

آغاز اعمال محدودیت های تردد در استان کرمان از امروز

آغاز اعمال محدودیت های تردد در استان کرمان از امروز
محمدصادق بصیری با بیان اینکه منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در تمام مناطق استان همچنان ادامه دارد، گفت: ورود خودروهای شخصیِ ممنوع به شهرهای قرمز هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد و برای منع تردد شبانه ۲۰۰ هزار تومان جریمه دیده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کروناویروس استان کرمان با اشاره به الزامات قانونی طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها در شرایط قرمز، نارنجی و زرد اظهار کرد: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، شهرستان های شهربابک، سیرجان، بافت، رفسنجان، زرند، کوهبنان، کرمان و بم در وضعیت قرمز قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: همچنین شهرستان‌های نرماشیر، عنبرآباد، رودبار جنوب، جیرفت، بردسیر، انار و منوجان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های فهرج، ریگان، قلعه‌گنج، کهنوج، فاریاب، ارزوئیه، رابر و راور در وضعیت زرد قرار دارند.

,

بصیری بیان کرد: این رنگ‌بندی وضعیت فعلی استان است و احتمال تغییر آن با توجه به سیر صعودی بالای ویروس جهش یافته وجود دارد، اما امیدواریم با کنترل‌ها  و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان بتوانیم شرایط را تا حدی کنترل کنیم.

,

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: طبق طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها، دورکاری کارمندان در وضعیت قرمز در اداراتی با ارائه خدمات ضروری به صورت یک دوم و در سایر ادارات دو سوم اعمال می‌شود.

,

وی با بیان اینکه بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها با توجه به برگزاری فرآیند انتخابات جزء دستگاه‌های ضروری تعیین شده‌اند، افزود: در زمینه فعالیت کسبه و بازاریان در شرایط قرمز تنها گروه شغلی یک می‌توانند فعالیت داشته باشند، ضمن آنکه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی در این شهرها تعطیل بوده و پلاک‌های شخصی غیربومی نمی‌توانند به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ورود کنند.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در شرایط نارنجی دورکاری کارمندان در ادارات ضروری یک سوم و دیگر ادارات یک دوم بوده و تنها فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو امکان‌پذیر است.

,

وی بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی نیز در مناطق نارنجی ممنوع است.

,

بصیری گفت: در شهرستان‌های زرد، وضعیت کاری کارمندان در ادارات ضروری به صورت کامل و دیگر ادارات یک سوم دورکاری است و تنها مشاغل گروه چهار در این شهرها تعطیل خواهند بود.

,

وی افزود: مسائل آموزشی نیز تنها حضور پایه‌های اول و دوم دروس کارگاهی در مدارس به صورت اختیاری و با ۱۰ نفر می‌تواند اعمال شود.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: برگزاری مراسمات فرهنگی اجتماعی و نمازهای جماعت یومیه با ظرفیت ۵۰ درصد و ترددها در این مناطق زرد بلامانع خواهد بود.

,

بصیری با بیان اینکه منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳  بامداد در تمام مناطق استان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: ورود خودروهای شخصیِ ممنوع به شهرهای قرمز هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد و برای منع تردد شبانه ۲۰۰ هزار تومان جریمه دیده شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌ها از امروز آغاز می‌شود و استمرار آن بستگی به رنگ‌بندی طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه