اخبار داغ

یادداشت/

مردم؛ مخاطبان اصلی شعار سال

مردم؛ مخاطبان اصلی شعار سال
مردم را باید مخاطبان اصلی شعار سال خواند، چرا که تولید بدون بهر‌مندی از سهم حمایتی اقشار مردم روزهای رونق و شکوفایی را به خود ندیده و نمی‌تواند در تقویت و رفع آسیب‌های اقتصادی نقش‌آفرینی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، از سال 1390 و با توجه به نقاط ضعف و آسیبب‌های موجود در حوزه اقتصادی کشور رهبر حکیم و فرزانه انقلاب مبنای انتخاب شعارهای سال را با محور مسائل اقتصادی و توجه به تولید داخلی قرار داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

با نگاهی کوتاه به شعارهای سال طی 1390 تا 1400 با این عناوین مواجه می‌شویم: جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حماسه‌ سیاسی و حماسه‌ اقتصادی، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، رونق‌تولید، جهش تولید و تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها.

,

با اندکی تامل در مضامین و شعارهای سال طی یک دهه اخیر درمی‌یابیم مقام معظم رهبری با نگاه به آسیب‌ها و کاستی‌های موجود در کشور، همگان را به تولید و مسائل اقتصادی توجه داده‌اند.

,

اگرچه خیلی‌ها گمان می‌کردند با عبور از ده ساله نامگذاری‌ سال‌ها به مضامین اقتصادی و ورود به صده 1400 باید مهیای تغییر در عناوین شعارهای سال باشیم که انتخاب شعار "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌‌ها" نشان داد هنوز هم به اهداف ترسیم شده از سوی معظم‌له در این حوزه‌ها دست نیافته‌ایم.

,

با کمی تامل در عنوان شعار امسال درمی‌یابیم در زمینه کمک به تقویت تولید داخلی و به دنبال آن عبور از تحریم‌ها و تنگناهای اقتصادی موانع عدیده‌ای وجود دارد از سوی حمایت و پشتیبانی‌ها از فعالان این عرصه آنگونه که باید صورت نگرفته است و نقاط آسیب‌زا همینها هستند.

,

طی روزهای اخیر اظهارنظرات متعددی درباره چرایی انتخاب شعار سال و مخاطبان احتمالی آن صورت گرفته است، برخی‌ها قوا، دولت، مردم و حتی فعالان عرصه تولید کشور را مخاطب اصلی این شعار می‌دانند.

,

پُر واضح است که دولت نتواسته آنگونه که باید موانع را از پیش پای تولید داخلی برداشته و نقش تسهیل‌گری خود را در این باره به خوبی ایفا کند، البته در مقابل ایرادهایی نیز به مردم وارد است چرا که یک پای قضیه آن‌ها هستند.

,

نگارنده معتقد است عامه مردم جامعه مخاطب اصلی شعار امسال هستند، مردمی که به عنوان مصرف‌کننده باید چشم از کالای لوکس و ای بسا باکیفیت بالا برداشته و با خرید کالای داخلی در قامت وزنه‌ای سنگین برای تقویت تولید در کشور به ایفای نقش بپردازند.

,

سهمی که اگر در فرصت 10 ساله اخیر به خوبی ایفا می‌شد، می‌بایست رگه‌هایی از جهش تولید در کشور شکل گرفته و اوضاع به مراتب به سامان‌تر از اینها می‌بود.

,

باید پذیریم مادامی که اقشار جامعه اعتقادی به مصرف کالای داخلی و لو با کیفیت پایین‌تر نداشته باشند، تولید داخلی همچنان نیمه‌جان و کم‌رمق ادامه حیات می‌دهد و خبری از شکوفایی و رونق اقتصادی نخواهد بود.

,

بر این اساس باید گفت یکی از پیش‌شرط‌های تحقق شعار امسال اصلاح و تقویت فرهنگ عمومی و تغییر نگاه‌ها در این باره است، به آن معنا که هر ایرانی خود را مکلف و موظف به خرید و مصرف کالای داخلی بداند.

,

در شرایطی که دولت خواسته یا ناخواسته نتواسته آنگونه که انتظار می‌رفت باری از دوش تولیدکننده بردارد و یا شاید با اصرارش بر واردات نشان می‌دهد اصولا اعتقادی به حمایت از تولید داخلی ندارد، این مردم هستند که باید با جبران کم‌کاری‌های مسوولان به ظاهر نگران کشور به داد تولید رسیده و رزمنده اصلی جبهه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن باشند.

,

شاید این روزها باید بار دیگر یادمان بیاوریم در بزنگاه‌های حساس روزگار آنجا که کشور در حال عبور از پیچ و خم‌های دشوار و سرنوشت‌ساز بود، هر جا مردم احساس تکلیف کرده و پای آمدند تاریخ به تماشای خلق معجزاتی تکرارناشدنی نشست و به یادگار در حافظه خود ثبت و ضبط کرد.

,

نگارنده: مژگان شمس 

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه