اخبار داغ

تنش‌های واشنگتن و مسکو؛

آمریکا درصدد تحریم و اخراج دیپلمات‌های روس

آمریکا درصدد تحریم و اخراج دیپلمات‌های روس
طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، دولت جو بایدن بررسی اطلاعاتی ادعای دخالت روسیه در انتخابات و حملات هکری به واشنگتن را کامل کرد و درصدد تحریم و اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در شرایطی که بحران در روابط واشنگتن و مسکو به دنبال اظهارات تند جو بایدن علیه روسیه و شخص رئیس‌جمهور این کشور ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی از احتمال تحریم و اخراج دیپلمات‌های روسی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وبگاه بلومبرگ به نقل از «سه منبع مطلع» گزارش داد، دولت ایالات متحده بررسی اطلاعاتی ادعای دخالت روسیه در انتخابات و انجام حملات سایبری موسوم به آمریکا در پرونده ادعایی «سولار ویندز» را به اتمام رسانده و احتمالا به زودی اقدامات تلافی جویانه خود را اعلام می‌کند.

,

به گفته این منابع آگاه آمریکایی، «اقدامات احتمالی می‌تواند شامل اعمال تحریم‌ها و اخراج ماموران اطلاعاتی روسیه در آمریکا که با پوشش دیپلماتیک مشغول به کار هستند، باشد».

,

طبق گزارش بلومبرگ، قرار بوده که مقام‌های ارشد دولت جو بایدن روز چهارشنبه (دیروز به وقت محلی واشنگتن) درباره اقدامات مد نظر علیه روسیه دیدار و رایزنی کنند.

,

این وبگاه آمریکایی همچنین خبر داد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و مشاوران ارشد او در حال حاضر باید «تنبیه سخت» روسیه از یک سو و جلب حمایت مسکو در پرونده‌هایی از قبیل احیای برجام، از سرگیری مذاکرات توافقات کنترل تسلیحاتی و مقابله با تغییرات اقلیمی را مورد بررسی قرار دهند.

,

جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده که حملات سایبری علیه آمریکا در پرونده موسوم به «سولار ویندز»، توسط یک عامل احتمالا با منشا روسی انجام شده بود.

,

مقام‌های روسیه بارها اتهام‌زنی‌های آمریکایی‌ها درباره دخالت ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا و حملات سایبری به این کشور را رد کرده‌اند.

,

در واپسین روزهای ۱۳۹۹ اظهارات تند جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا علیه روسیه و «قاتل» خواندن رئیس‌جمهور این کشور باعث شد مسکو «آناتولی آنتونوف» سفیر خود را از واشنگتن فرابخواند و او همچنان به آمریکا برنگشته است.

,

 سفیر روسیه در آمریکا اخیرا بعد از بازگشت به کشورش گفته بود که روابط مسکو با واشنگتن در عمیق‌ترین بحران خود غرق شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه