اخبار داغ

با حضور روحانی؛

اجلاس مجازی سران کشورهای D-۸ آغاز شد

اجلاس مجازی سران کشورهای D-۸ آغاز شد
دهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه « دی – ۸ » با حضور رئیس جمهور و سران کشورهای عضو به صورت مجازی، آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه « دی – ۸ » امروز پنج شنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی و سران کشورهای عضو به صورت مجازی، آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این نشست مجازی که به میزبانی کشور بنگلادش رئیس دوره‌ای این سازمان برگزار شده است، سران کشورهای ایران، بنگلادش ، مالزی ، پاکستان، اندونزی، مصر، ترکیه و نیجریه شرکت دارند.

,

سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور درحال توسعه با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی میان ۸ کشور مسلمان در حال توسعه در سال ۱۳۷۶ با برگزاری نخستین اجلاس سران در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد.

,

کشورهای عضو این سازمان در بخش های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، بانکداری، بیمه، علوم و تکنولوژی، انرژی، کشاورزی، گردشگری، بهداشت و سلامت، شیلات، غذاهای حلال، حمل و نقل هوایی و شرکت های کوچک و متوسط زمینه همکاری دارند.

,

رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی در این نشست دیدگاه‌ها و مواضع کشورمان را در راستای تقویت هر چه بیشتر مناسبات و همکاری ها میان اعضای سازمان دی ۸ تبیین می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه