اخبار داغ

عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا:

گوش هایی در ستاد کرونا صدای متخصصان ستاد کرونا را نمی شنود

گوش هایی در ستاد کرونا صدای متخصصان ستاد کرونا را نمی شنود
مردانی گفت: مردم از ما می‌پرسند چرا اجازه دادید سفرها در عید برقرار باشد در صورتی که مسئول تصمیم گیری در این رابطه ما نبودیم و ستاد مدیریت کرونای کشور بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا در گفتگو با صاحب نیوز از هشدارهایی سخن گفت که قبل از عید نوروز کارشناسان به ستاد ملی مدیریت کرونا داده بودند اما مورد موافقت این ستاد واقع نشده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب,

مردانی گفت: مردم گمان می‌کنند وزارت بهداشت و ما که البته کمیته علمی ستاد مرکزی مدیریت کرونا هستیم مسئول تصمیم گیری در رابطه با اعمال محدودیت‌ها هستیم در حالی که این طور نیست و کمیته اجرایی و ستاد مرکزی نسبت به این موضوع تصمیم گیری می‌کند.

,

وی اظهار کرد: دو روز پیش نامه مفصل برای ستاد نوشتیم مبنی بر لزوم تعطیلی کامل شهرهای قرمز و نارنجی بنابر تجربه موفقی که آلمان، ایتالیا، فرانسه و انگلیس در این رابطه کسب کرده و موفق به کنترل ویروس شده‌اند اما این پیشنهاد نیز در حالی که موج چهارم کرونا رقم خورده است، باز هم مورد پذیرش واقع نشد و محدودیت‌هایی اعمال شده که عملاً مشاهده می‌کنیم دست کم در خیابان‌های تهران تفاوتی در ترافیک احساس نمی‌شود.

,

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: موارد جدیدی بیماری در استان‌های فارس، اصفهان، چهار محال و بختیاری، ایلام، کرمان، بوشهر، البرز و تهران فوق العاده زیاد شده است و چون ویروس جهش یافته در کل کشور چرخیده و همه جا مشاهده شده است خواستار تعطیلی این استان‌ها برای تعداد روز محدودی شدیم که به نوعی با این پیشنهاد هم موافقت نشده است.

,

این عضو کمیته علی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: به واسطه 37 سال تدریس در دانشگاه و طبابت ارتباط بسیاری با مردم دارم و مردم وقتی ما را می‌بینند اعتراض می‌کنند که چرا اجازه دادید سفرها شروع شود در حالی که ما نوشته بودیم دید و بازدید و سفرهای نوروزی باید کلا تعطیل شود.

,

مردانی عنوان کرد گویا عده‌ای اقتصاد و درآمد و گردشگری را بر سلامت مردم ارجح می‌دانند در حالی که اقتصاد ما که از اقتصاد آلمان پویاتر نیست و یک روز تعطیلی این کشور خسارتی معادل کل بودجه یک سال کشور ما دارد.

,

وی افزود: تجربه تعطیلی نوروز سال گذشته که تا حدود دو هفته بعد از عید به طول انجامید نشان داد توانستیم به این شیوه بیماری را کنترل کنیم.

,

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران تأکید کرد: پایان کرونا زمانی خواهد بود که یا 70 درصد مردم ما مبتلا به این ویروس شده باشند و یا این که در یک بازه زمانی نزدیک به ایشان واکسن تزریق شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه