اخبار داغ

هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران ۵ روزه در ۲۱ استان/ هشدار آبگرفتگی معابر

بارش باران ۵ روزه در ۲۱ استان/ هشدار آبگرفتگی معابر
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از بارش باران در ۲۱ استان تا سه‌شنبه آینده خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر در برخی استان‌ها از جمله تهران هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، همدان، مرکزی، قم، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، گیلان، غرب مازندران، خوزستان و شمال بوشهر بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
فردا شنبه 21 فروردین در برخی مناطق نیمه جنوبی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق رگبار،‌رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.
,
 
,
این وضعیت روز یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر،‌غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی،‌دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز،‌شمال شرق و روز، دوشنبه آینده در برخی مناطق شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق، جنوب شرق و روز سه شنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال شرق،‌شرق و جنوب شرق پیش بینی می‌شود.
,
 
,
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا تا اواسط هفته با توجه به شمالی شدن جریانات هوا،‌دمای هوا در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور 6 تا 12 درجه کاهی می‌یابد. همچنین دریای خزر و نیمه شمالی خلیج‌فارس از بعدازظهر امروز تا یکشنبه مواج خواهد بود. از امروز تا یکشنبه با توجه به وزش باد شدید،‌خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب،‌ غرب و جنوب شرق پیش بینی شده است.
,
 
,
سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد؛
,
 
,
 توصیف سامانه: ناپایداری های همرفتی و ورود سامانه بارشی
,
 
,
زمان شروع: جمعه 1400/01/20
,
 
,
زمان پایان: یک‌شنبه 1400/01/22
,
 
,
نوع مخاطره: رگبار و رعد وبرق(در مناطق مستعد تگرگ)، وزش باد نسبتا شدید و در برخی نواحی همراه با گرد وخاک
,
منطقه اثر:
,
 
,
جمعه 1400/01/20 : قزوین، کردستان، اصفهان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مناطق شمالی فارس و ارتفاعات البرز و تهران.
,
 
,
شنبه 1400/01/21 : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، البرز، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، اصفهان، مرکزی، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، غرب یزد و شمال سمنان.
,
 
,
یکشنبه 1400/01/22 : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، البرز، تهران، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، قم، شمال کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، همدان، یزد.
,
 
,
اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌های مواصلاتی، احتمال آبگرفتگی معابر در مناطق آسیب پذیر و به صورت بسیار محدود، احتمال جاری شدن آب در مسیل های خشک، احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد، کاهش دید موقتی، کاهش کیفیت هوا و احتمال برخورد صاعقه
,
 
,
توصیه: عدم توقف و اتراق در کنار رودخانه ها و بستر مسیل‌ها، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو و چرای دام، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی و احتیاط در صعود به ارتفاعات
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه