اخبار داغ

رئیس محیط زیست میاندورود هشدار داد؛

معضلات زیست ‌محیطی واحدهای صنعتی میاندورود در بافت‌های مسکونی

معضلات زیست ‌محیطی واحدهای صنعتی میاندورود در بافت‌های مسکونی
سیدمحمود هادیان گفت: واحدهای صنعتی بزرگ میاندورود به‌دلیل توسعه شهری و روستایی در بافت مسکونی قرار گرفته که معضلات زیست محیطی ایجاد کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمود هادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره وضعیت شرکت‌ها و واحدهای صنعتی میاندورود در زمینه پسماند، اظهار کرد: واحدهای صنعتی و خدماتی شهرستان به صورت روزانه و شبانه پایش شده که ۳ واحد مشمول عوارض آلایندگی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
وی بیان کرد: در سال ۹۹ در خصوص استعلام واحدهای صنعتی و خدماتی ۷۲ مورد بوده که ۶۶ استعلام احداث و ۶ استعلام بهره برداری است.
,
 
,
رئیس اداره محیط زیست میاندورود با بیان اینکه واحدهای صنعتی، مشکل مدیریت پسماند دارند، خاطرنشان کرد: این واحدهای صنعتی بزرگ میاندورود به دلیل توسعه شهری و روستایی در بافت مسکونی قرار گرفته که معضلات زیست محیطی ایجاد کرده‌اند و با نظارت و پایش مستمر درخصوص آلایندگی تا حدودی کاهش داشته‌اند اما کافی نیست و حتما باید به حد استانداردهای زیست محیطی برسند.
,
 
,
هادیان تصریح کرد: یکی از کارهای اساسی در کاهش آسیب آلایندگی واحدهای صنعتی به مردم انتقال آن به شهرک‌های صنعتی است.
,
 
,
وی افزود: برخی از واحدهای صنعتی نماینده پیگیری موضوعات زیست محیطی معرفی کردند که اقدام خوبی در راستای همکاری، هماهنگی و اجرای دستورالعمل‌های محیط زیستی است و در کنار آن واحدهای صنعتی خوداظهاری را انجام می‌دهند و تحت رصد هستند.
,
 
,
هادیان با بیان اینکه امیدواریم امسال یکی از واحدهای صنعتی این شهرستان با رعایت ضوابط‌های زیست محیطی بتواند به‌عنوان واحد صنعت سبز در سال ۹۹ معرفی شود، گفت: با پیگیری به‌عمل آمده دو کشتارگاه مستقر در این شهرستان مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شدند که در گذشته پساب‌های این کشتارگاه از دغدغه‌ای مردم این شهرستان بوده است.
,
 
,
رئیس محیط زیست میاندورود در پایان تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده پسماندهای شهر سورک ساماندهی شد و درحال حاضر روزانه ۴۲ تن پسماند در شهرستان میاندورود تولید می‌شود که تنها راه حل کاهش پسماندها بحث تفکیک زباله از مبدا است که امیدواریم و با پیگیری سازمان مدیریت پسماند بتواند اقدامات خوبی را لحاظ کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه