اخبار داغ

دبیر کارگروه اقتصادی مجلس:

آمریکا در هیچ زمینه ای قابل اعتماد نیست/ سند راهبردی ایران و چین باعث فروپاشی هیمنه پوشالی آمریکا شد

آمریکا در هیچ زمینه ای قابل اعتماد نیست/ سند راهبردی ایران و چین باعث فروپاشی هیمنه پوشالی آمریکا شد
عبدالکریم رجبی گفت: تجربه تاریخی و اقدامات چند سال اخیر آمریکا نشان داد که این کشور و دولتمردان آن، در هیچ حوزه و زمینه کاری قابل اعتماد نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عبدالکریم رجبی، نماینده ادوار مردم شریف مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در گفتگو با گلستان ما که به مناسبت قطع ارتباط سیاسی ایران با آمریکا در سال ۵۹، انجام شد؛ اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شکست سنگینی برای آمریکا و همپیمانان آن در ایران بود که در این راستا آنها با شایعه سازی مبنی بر پایدار نماندن این انقلاب، درصدد تضعیف روحیه جوانان انقلابی برآمدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی افزود: در کنار این شکست و خنثی سازی توطئه های دشمنان این انقلاب، در سال ۵۹ با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، همینه پوشالی این کشور فروپاشی شد؛ لذا آمریکایی ها برای جبران این شکست، اقدام به فشارهای سیاسی و دیپلمات کردند که این خود باعث قطع روابط سیاسی ایران با این کشور در ۲۰ فروردین ۵۹ شد.

,

دبیر کارگروه اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با قطع روابط دیپلماتیک و همچنین شکست های پی درپی آمریکا در مقابل ایران، دولتمردان ادوار این کشور سیاست‌های،  اضمحلال و از هم پاشیدگی ایران،  از هم پاشیدگی اقتصاد ایران،  تهاجم به مرزهای ایران را در پیش گرفتند که این نشان از دشمنی دیرینه آنها با این انقلاب بود.

,

رجبی تصریح کرد: متاسفانه با وجود گذشته استعماری و جاسوسی آمریکا در ایران، باز هم برخی از سیاسیون در داخل و خارج از کشور بر طبل مذاکره با این کشور زدند و ۸ سال از سالهای مفید کشور که می شد با توجه به ظرفیت های داخلی، تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کرد؛ این زمان صرف مذاکره با کسانی شد که امتحان خود را پس داده بودند.

,

نماینده ادوار شرق گلستان گفت: خوشبختانه یا متاسفانه در مذاکرات برجامی، برای چندمین بار، چهره آمریکا و همپیمانان آن برای مردم ایران آشکار شد؛ اما متاسفانه برخی سیاسیون با وجود همه ادله لازم برای عدم اعتماد به این کشورها و سیاستمداران آنها، با اهداف سیاسی و با در تنگنا قرار دادن کشور و مردم درصدد احیای مذاکرات از پیش شکست خورده هستند.

,

رجبی با بیان اینکه نباید با نشان دادن سراب آمریکایی، فرصت ها را سوزاند؛ ادامه داد: مسلما کشوری که با قطع روابط سیاسی در سال ۵۹، با وجود نداشتن روابط دیپلماتیک صدها توطئه و سیاست خصمانه را در قبال ایران طراحی و پیاده کرده است؛ با داشتن روابط و نفوذ در کشور می‌توانست ضربات جبران ناپذیری به ایران و ملت ایران وارد کند؛ لذا بهترین رویکرد در قبال چنین کشورهایی قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک است.

,

وی تاکید کرد: سند راهبردی ایران و چین نه تنها باعث شکست سیاست تحریمی آمریکا شد؛ بلکه باعث فروپاشی هیمنه این کشور شد.

,

نماینده اسبق مردم شریف شهرستان های شرق گلستان در پایان گفت: کشورهای ایران، چین و روسیه می‌توانند با اتحاد و افزایش مراودات اقتصادی خود، باعث عدم وابستگی به اقتصاد نفتی و دلاری شوند تا به این واسطه اهرم های فشار آمریکا و غرب بر این کشورها کاهش یابد.

, مردم,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه