اخبار داغ

تکرار سفرهای بدون دستاورد دولتی ها به جنوب شرق؛

وقتی مشکلات مردم در سفر "زنگنه" دیده نشد/ عقب ماندگی یک ساله برنامه های وزارت نفت در سیستان

وقتی مشکلات مردم در سفر "زنگنه" دیده نشد/ عقب ماندگی یک ساله برنامه های وزارت نفت در سیستان
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در یک سفر یک روزه در حالی به شمال سیستان و بلوچستان آمد که به مشکلات مردمی در برنامه وی توجهی نشد که با گلایه نماینده مردم سیستان در مجلس همراه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛  حالی در روزهای پایانی دولت دوازدهم قرار داریم در یک سفر یک روزه بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به شمال سیستان و بلوچستان سفر کرد و از برخی پروژه گازرسانی به این منطقه بازدید به عمل آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

وزیر نفت در بدو ورود در فرودگاه زابل مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفت و پس از آن از خط انتقال گاز زاهدان_ دوراهی دشتک_ زابل با قطر ٣٦ اینچ به طول ١٠٩ کیلومتر و قطر ٢٤ اینچ به طول ١٠٦ کیلومتر؛ با پیشرفت فیزیکی ٧٦ درصد بازدید کردند.

زنگنه همچنین به همراه مسئولان و نمایندگان استان از سد جریکه و چاه نیمه های سیستان نیز بازدید کردند.

نکته جالب در سفر وزیر نفت به سیستان حضور دو و نیم ساعته او در مجتمع مجتمع بقیه الله الاعظم (عج) یا همان چاه نیمه بود که محلی برای تفریح مردم و تحقیقات دانشگاه زابل است.

وزیر نفت در ساعت حضور خود علاوه بر صرف ناهار از باغ وحش این مجموعه بازدید کرد و از نزدیک با ظرفیت های موجود منطقه سیستان در پرورش شترمرغ و گاو اصلی سیستانی آشنا شد.

اما حضور دو و نیم ساعته وزیر در این محل باعث رنجش نماینده سیستان شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,


 

, ,
,

وزارت نفت یک سال از برنامه خود در سیستان عقب است

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با اعتراض به حضور چند ساعته وزیر نفت در چاه نیمه گفت: مظلومیت مردم سیستان همین است که وزیر نفت با آنهمه دغدغه در حوزه سیستان حضور پیدا می کند و به جای اینکه به بحث مشکلات نفت ، گازوئیل مردم ،گلخانه ها و کشاورزان بپردازیم طوری برنامه ریزی کرده اند که از درخت ها و دام ها بازدید شود.

وی افزود: مردم سیستان در زمستان هنوز در تامین گاز مایع مشکل دارند، اما در یک وقت چند ساعته فضایی بازدید شد که هیچ ارتباطی با مجموعه وزارت نفت نداشته است.

سرگزی ادامه داد: ما می توانستیم در این مدت زمان بسیاری از مکان هایی که دغدغه جدی مردم بود را با وزیر نفت بازدید کنیم.

نماینده مردم سیستان تصریح کرد: علی رغم همه تلاش هایی که وزارت نفت برای گازرسانی به سیستان کرده است اما بین ۶ ماه تا یک سال از برنامه عقب تر هستند.

همچنین افزایش سهمیه نفت و گاز مایع خانوار از دیگر مطالبات نمایده مردم سیستان در حضور وزیر نفت بود.

 

, وزارت نفت یک سال از برنامه خود در سیستان عقب است, وزارت نفت یک سال از برنامه خود در سیستان عقب است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



 

, ,
,
,

طرح رزاق برای بهبود وضعیت مرزنشینان است

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز در نشست پیگیری طرح های گازرسانی در سیستان و بلوچستان که در فرمانداری زابل برگزار شد، گفت: شرکت گاز باید انشعابات صنعتی را برای شهرک های صنعتی ایجاد کند، حداکثر پایان این پروژه باید در تیرماه باشد همچنین شرکت گاز سعی کند تا پایان خرداد همه این طرح ها را به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه سپاه عقلانی و با تدبیر طرح رزاق را در سیستان و بلوچستان مدیریت می‌کند، گفت: نیت ما بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان است.

نامدار زنگنه خاطرنشان کرد: خوشبختانه خط لوله گاز به سیستان و شهرهای آن در مراحل پایانی قرار دارد، هم اکنون بخش مهمی از شهر زابل از طریق شبکه سی ان جی در حال گازرسانی است اما با هدف استفاده صنایع و کارهای گلخانه ای تلاش داریم اگر موانعی هست بر طرف کنیم.

وزیر نفت گفت: هدف از سفر به منطقه سیستان نیز بررسی موانع و تسریع در گازرسانی به این منطقه بود.

انتهای پیام/

, طرح رزاق برای بهبود وضعیت مرزنشینان است, طرح رزاق برای بهبود وضعیت مرزنشینان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه