اخبار داغ

استاد دانشگاه تهران:

توسعه پایدار کشور نیازمند دانش و صنعت هسته‌ای است/ صنعت هسته‌ای موتور رشد علمی در کشور است

توسعه پایدار کشور نیازمند دانش و صنعت هسته‌ای است/ صنعت هسته‌ای موتور رشد علمی در کشور است
استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که توسعه پایدار کشور نیازمند دانش و صنعت هسته‌ای است، گفت: صنعت هسته‌ای موتور رشد علمی در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به‌روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: در اختیار داشتن فناوری هسته‌ای و رونق‌دادن به این صنعت مسئله‌ای مهمی است و چشمگیر برای هر کشوری، در واقع تبدیل به یک قدرت هسته‌ای به منزله‌ای ورود به جرگه ابرقدرت‌های جهانی است که تعداد این کشورها معدود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جمله معدود کشورهایی است که چرخه‌ای هسته‌ای را دارد و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

,

صادقی نسب تأکید کرد: این اتفاق موجب غرور ملی و رضایتمندی بین شهروندان یک کشور می‌شود و دشمنان این موضوع را می‌دانند و در طول این سال‌ها مرتباً تلاش کرده‌اند که شیرینی و حلاوت پیروزی را تلخ کنند از طریق نظام تحریم‌ها و ... اما علی‌رغم این فشارها و تهدیدها این صنعت پابرجاست.

توسعه پایدار کشور نیازمند دانش و صنعت هسته‌ای است

وی صنعت هسته‌ای را افتخار کشور برشمرد و گفت: صنعت هسته‌ای داشتن مزایای فراوانی دارد، انرژی هسته‌ای به عنوان یک انرژی پایه‌ای در توسعه پایدار به‌حساب می‌آید چرا که انرژی پاک و تقریباً تجدید پذیراست و کاملاً مناسب و متناسب با محیط زیست و دارای مزایای فراوان است.

,
,
, توسعه پایدار کشور نیازمند دانش و صنعت هسته‌ای است, توسعه پایدار کشور نیازمند دانش و صنعت هسته‌ای است,
,
,

استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: این انرژی امروز است به‌طوری‌که بخش وسیعی از برق مصرفی کشور را انرژی هسته‌ای تأمین می‌کند.

انرژی هسته‌ای مؤلفه قدرت است

وی با بیان این‌که انرژی هسته‌ای مؤلفه قدرت است، گفت: کشوری که فناوری هسته‌ای بومی دارد مانند ایران عزیز، این کشور در زمره کشورهای قدرتمند به‌حساب می‌آید و شاید مهم‌ترین دلایلی که دشمنان قسم‌خورده تلاش دارند آن را خنثی کنند همین مؤلفه قدرت بودن است.

,
,
, انرژی هسته‌ای مؤلفه قدرت است, انرژی هسته‌ای مؤلفه قدرت است,
,
,

صادقی نسب تصریح کرد: از طرفی دیگر صنعت هسته‌ای به دلیل پیچیدگی‌های فراوان علمی که دارد می‌تواند به عنوان یک موتور محرک سایر علوم قرار بگیرد.

صنعت هسته‌ای موتور رشد علمی در کشور است

وی تأکید کرد: بسیاری از پیشرفت‌هایی که در صنایع نظامی داریم ناشی از کانون تکنولوژیک صنعت هسته‌ای است و در واقع این کانون گرمی که باعث شکوفایی سایر علوم و تکنولوژی‌ها در کشور شده است.

,
,
, صنعت هسته‌ای موتور رشد علمی در کشور است, صنعت هسته‌ای موتور رشد علمی در کشور است,
,
,

استاد دانشگاه تهران افزود: این پیچیدگی و اثری که به عنوان یک موتور رشد علمی در کشور دارد یکی از موارد مهم می‌باشد و از طرفی دیگر سوخت هسته‌ای که به دست می‌آید می‌تواند در صنایع مختلفی به کار بیاید به خصوص در صنایع نظامی، ناوها، هواپیمابرها این‌ها تماماً از سوخت‌های پایدار هسته‌ای استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود که ما مرتباً قدرت مند شویم.

امروز برای بسیاری از مراحل درمانی نیازمند این فناوری هستیم

وی ابراز داشت: در صنعت پزشکی فناوری هسته‌ای کاربرد دارد به طوری که امروز برای بسیاری از مراحل درمانی نیازمند این فناوری هستیم.

,
,
, امروز برای بسیاری از مراحل درمانی نیازمند این فناوری هستیم, امروز برای بسیاری از مراحل درمانی نیازمند این فناوری هستیم,
,
,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: یک فناوری با چنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی نیاز امروز ایران است که باید تقویت شود.

,

وی برجام را موردتوجه قرار داد و ابراز داشت: با فشارها و تهدیدها و تحریم‌ها ما مجبور شدیم که بالاخره در قالب برجام پای میز بنشینیم، برجامی که بر اساس نظر رهبر انقلاب مورد تأیید نبود چرا که شروط ایشان رعایت نشد و در واقع قول و قرارهایی است که کیان ظرفیت هسته‌ای ما را نشانه گرفته است.

,

وی ادامه داد: آن چیزی که باید امروز به آن توجه کنیم این است که وضعیت جمهوری اسلامی ایران با 6 سال گذشته قابل‌مقایسه نیست و امروز قوی‌تر و مقتدرتر شدیم و اگر پای میز مذاکره می‌نشینیم این را باید به‌خوبی متوجه بشویم که ما هم از موضع قدرت وارد می‌شویم یا کوچک انگاری، خود ضعیف انگاری در طرف‌های بیگانه نباید این سیگنال را بفرستیم که ما نیازمند آن‌ها و مذاکرات هستیم.

نظام تحریم‌ها در پایان راه قرار دارد

صادقی نسب تأکید کرد: نظام تحریم‌ها در پایان راه قرار دارد و آینده ایران عزیز هراندازه که تحریم بکنند بی‌تأثیر یا بسیار کم تأثیر خواهد بود.

,
,
, نظام تحریم‌ها در پایان راه قرار دارد, نظام تحریم‌ها در پایان راه قرار دارد,
,
,

وی بیان داشت: رفع تحریم‌ها در مقطع کنونی و در راستای مانع زدایی مسئله‌ای است که باید پیگیری شود اما نه به هر قیمتی، عزت و اقتدار خودمان را باید بشناسیم و به‌طرف مقابل هم این را نشان بدهیم

,

استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: کسی با دوست مذاکره نمی‌کند بلکه این دشمن است که در میز مذاکره می‌نشیند و فکر نکنیم که دوست صمیمی ما است و با لبخندهای بی‌معنی همیشگی به استقبالش برویم و این نباید چارچوب مذاکرات باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر دولت بعدی، بایستی دولتی باشد که سرمایه‌ای اجتماعی صنعت هسته‌ای را در کشور بالا ببرد به این معنی ملت ما را در کنار این صنعت و حامی دستاوردها بکند.

,

صادقی نسب تصریح کرد: متاسفانه در جامعه‌ای دانشگاهی هم می‌بینیم کسانی که دهه‌ها از اساتید دانشگاه‌ها دچار بی‌بصیرتی و کوته نگری هستند و هر از گاهی صحبت می‌کنند که این صنعت را نیاز نداریم، به‌هیچ‌عنوان تحلیل هزینه و فایده جایی که پای غرور ملی و نیازهای حیاتی و ملی است معنا ندارد تحلیل‌های هزینه و فایده در مواردی که نفی عمومی به شدت تحت تأثیر است، بی‌معنی است.

,

وی با بیان این‌که فردای کشور باید تأمین شود و امنیت در کشور در میان است، گفت: صنعت هسته‌ای منشأ بسیاری از خیر و برکت شده است و باید با قدرت به جلو برود، هیچ کشوری نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند و میزان غنی سازی بر اساس نیازهای کشور است و باید تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه