اخبار داغ

تولیدکننده کهگیلویه و بویراحمدی مطرح کرد؛

نوسانات دلار، تولید را با شکست مواجه کرد+تصاویر و فیلم

نوسانات دلار، تولید را با شکست مواجه کرد+تصاویر و فیلم
جعفری گفت: افزایش قیمت دلار سبب شد تا علاوه بر رکود در تولید در مدت کوتاهی کارخانه تولیدی بنده با رکود مواجه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس سال ۱۴۰۰، سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است برای تحقق این شعار بایستی به کلیه عوامل مؤثر در تولید توجه شود در این راستا دو عامل سرمایه و کار جزو عوامل مؤثر و غالب تحقق تولید مطرح است که در یک مورد حمایت مسئولان و در موردی دیگری فعالیت کارخانه های تولیدی نقش اساسی برای تحقق تولید دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

از طرفی مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی باید در جهت شناسایی موانع تولید در واحدهای تولیدی استان برای رونق این واحدها گام برداشته و سعی در تحقق شعار سال داشته باشند.

,

 زره پوش جعفری هستم، متولد ۱۳۳۹ از سال ۷۲ کارخانه تولید سیم افشان یاسوج را راه اندازی کردم و در سال ۷۳  آماده به کار شدیم در این راستا  فعالیت هایم در بخش تولید سیم های ساختمانی ادامه پیدا کرد در آن زمان سیم مسی فراوان نبود و برای تهیه مواد اولیه به تهران رفته تا سهمیه ای که حدود ۲۵ تن در نظر گرفته می شد تهیه شود.

,

, ,
 
بعد از تهیه مواد اولیه روزی یک شیفت برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه تلاش صورت می گرفت،میزان تسهیلات دریافتی در آن زمان حدود ۳۰ میلیون تومان بود و توانستیم بدهکاری ها را پرداخت کنیم.
,
 
,
بعد از تهیه مواد اولیه روزی یک شیفت برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه تلاش صورت می گرفت،میزان تسهیلات دریافتی در آن زمان حدود ۳۰ میلیون تومان بود و توانستیم بدهکاری ها را پرداخت کنیم.
,
 
,
در سال ۸۹ و ۹۰ سالن و دستگاه‌های مجموعه اضافه شد در این راستا حدود یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردیم، اما در این مرحله افزایش مواد اولیه و‌ رکود سبب مشکلاتی در تولید و ادامه کار شد.
,
 
,
جعفری: در سال ۹۲ و ۹۳ ضعیف شدن بازار و افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید کنندگان ایجاد مشکل کرد که در این ‌شرایط سخت توانستم بخشی از بدهی ها را پرداخت کنیم اما هنوز بخشی از بدهی های وجود دارد. 
,
 
,
 طرحی در مجلس برای پرداخت بدهی های تولید کنندگان مبنی بر اینکه اگر این بدهی ها کامل پرداخت شود جریمه ها بخشیده می شود مطرح شد اما این طرح‌ به نتیجه نرسید و مبلغ بدهی ما ‌از ۶۰۰ میلیون به ۲ میلیارد تومان به دلیل ناتوانی در پرداخت افزایش پیدا کرد.
,
افزایش بی رویه مواد اولیه به طوری که امروز یک‌ کیلو‌ مس حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش دارد و  از سال ۹۷  قیمت ها از کیلویی ۲۵ هزار تومان  به ۲۰۰ هزار تومان با افزایش ۱۱ برابری مواجه شد از دیگر مشکلاتی بود که سبب کندی حرکت در کارخانه تولیدی  شد.
,
 
,
, ,
 
,
 در شرایط  حاضر برای خرید ۲۰ تن مس نیاز ۵ میلیارد تومان داشتم اما به دلیل نبود سرمایه در گردش، بدهی های گذشته، افزایش قیمت مواد اولیه و رکود بازار سبب شد که به خرید  ۴ تن  مس و حدود ۳ تن پی وی سی با قیمت یک میلیارد تومان اکتفا کنم.
,
 
,
بعد از خرید مواد اولیه  یک‌ فرجه ۱ ماهه برای فروش، زمان نیاز است تا سرمایه در گردش برای ادامه کار کسب شود،  اما چون رونق  در بازار نیست این سرمایه  هزینه شده باز نخواهد گشت و بنده تولید کننده دچار ضرر و زیان می شوم.
,
 
,
جعفری: صادرات کالا به عنوان تنها راه  عبور از مشکلات در تولید است، در این راستا در تهران با گروهی از عراقی ها که حدود ۱۵ تن سیم و کابل نیازمند بودند توافقی صورت گرفت و تامین آن را  قبول کردیم، در مراحل اول با قیمت دلار ۱۰ هزار تومانی  قرار داد بسته شد، اما رفته رفته با افزایش قیمت دلار در مدت زمان کوتاه که به قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد این توافق حاصل نشد و صادارات کالاهای تولیدی محصول استان به دلیل افزایش قیمت دلار محقق نشد‌، از طرفی در منطقه کردستان تقاضاهایی برای محصولات کارخانه سیم و کابل یاسوج داشتند اما افزایش هزینه های تولید و افزایش قیمت روزانه دلار سبب عدم موفقیت در صادرات این کالاها شد.
,
 
,
جعفری: یک سفارت می توان در بخش های مختلفی فعالیت و کارکرد داشته باشد در دیگر کشورها نماینده سفارت با رایزنی از طریق تجار، شناسایی نیازها کشورهای دیگر سعی بر تشویق و معرفی کالاهای کشور خود به کشور میزبان دارند، در این راستا نماینده جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش فعالی برای صادرات محصولات تولیدکنندگان به دیگر کشورها داشته باشد.
,
 
,
, ,
 
,
 جعفری: در سطح استان می توان محصولات تولیدی کارخانه ها در خود استان به فروش رسیده شود، برای این امر از طریق استانداری برای همکاری برای فروش محصولات در استان نامه های ارسال شد اما در این راستا همکاری صورت نگرفت.
,
 
,
از طرفی دریافت عوارض ارزش افزوده در ابتدای فعالیت بنده و در سال ۸۵ با نرخ ۳ درصد بود اما از سال ۸۶ به بعد به ۹ درصد رسید که سبب مشکلاتی برای تولید کننده می شود.
,
 
,
در این رابطه کارخانه های خرد با فروش  محصولات خود توانایی پرداخت ارزش افزوده ۹ درصد را ندارند، زیرا بازار با حضور کارخانه ها رقابتی می شود و کمترین قیمت ها برای فروش ارائه می شود و اگر افزایش قیمتی صورت گیرد مشتری برای خرید محصول با قیمت زیاد استقبال  نخواهد کرد و کارخانه دار مجبور می شود از سرمایه خود برای پرداخت ارزش افزوده ۹درصد اقدام کند در این شرایط وی  متحمل ضرر می شود و در چند سال متوالی با ادامه این روند حتی یک کارخانه تولیدی تعطیل می شود، پس  دریافت ارزش افزوده از کارخانه دار در استان باید حدود ۳ درصد باید باشد.
,
 
,
مسئولان استان برای حمایت تولید کننده با توجه به شرایط سخت فعالیت های تولیدی، بدهکاری ها و همچنین افزایش قیمت محصولات اولیه و دلار، سود و جریمه های تولید کننده ها را با رایزنی های خود در صدد بخشش آن باشند تا تولید کننده بتواند در مدت زمان شش تا یک سال اصل بدهی خود را پرداخت کند.
,
 
,
, ,
 
,
در همین رابطه اگر قرار بر پرداخت تسهیلاتی برای سرمایه درگردش شرکت های تولیدی است، بازپرداخت این تسهیلات با سود ۱۸ درصد امکان پذیر نیست و باید سود آن زیر ۱۰ درصد باشد.
,
 
,
از طرفی توسط تامین اجتماعی  موضوع دریافت بیمه ۳۰ درصدی از کارگاران مطرح است که دریافت نرخ ۳۰  درصدی بیمه از کارگران که ۲۳ درصد آن را کارفرما پرداخت می کند و ۷ درصد را کارگر پرداخت می کند، ایجاد مشکل می کند بنابراین نرخ دریافت بیمه باید ۱۵ درصد باشد تا تولید کننده برای پرداخت بیمه دچار مشکل نشود.
,
 
,
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد باید اقدام به فراهم آوردن شرایطی برای فروش محصولات تولیدی استان در درون استان داشته باشند و  از مرحله شعار به مرحله عمل وارد شوند و حداقل نصف محصولات آنها در استان به فروش رسیده شود.
,
 
,
 مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در کنار شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی با تلاش و همت کنند سعی در رفع آن مشکلات داشته باشند تا اینکه توانستند باشند هم به تحقق شعار سال  کمک کنند و هم حمایتی از  کارگاه های تولیدی  برای رونقی دوباره را در دستور کار قرار دهند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه