اخبار داغ

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی:

رئیس جمهور باید پاسخگوی وضع موجود باشد/ دولت با اعمال محدودیت در ایام عید می‌توانست وضعیت موجود را مدیریت کند

رئیس جمهور باید پاسخگوی وضع موجود باشد/ دولت با اعمال محدودیت در ایام عید می‌توانست وضعیت موجود را مدیریت کند
سلمان ذاکر با اشاره به اینکه آقای رییس جمهور به عنوان رییس ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص وضعیت موجود پاسخگو باشد، گفت: مسوولان با اعمال بخش نامه‌های محکم و روان و ایجاد محدودیت‌های خاص می‌توانستند دوران عید را که مردم مشغول مسافرت و دید و بازدید بودند را مدیریت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت و گو با اروم نیوز، اظهار داشت: مهم ترین عامل اوج گیری پیک چهارم کرونا ۲ عامل مردم و دولت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی ادامه داد: مسوولان مربوطه با اعمال بخش نامه‌های محکم و روان و ایجاد محدودیت‌های خاص می توانستند دوران عید را که مردم مشغول مسافرت و دید و بازدید بودند را، مدیریت کنند، از طرفی مردم نیز باید همکاری‌های لازم را انجام می‌دادند تا شاهد این اتفاق نباشیم.

,

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی درباره عدم تاثیرگذاری کافی تصمیمات ستاد ملی کرونا گفت: به لحاظ سست بودن عملکرد گذشته، تذکرات و اقدامات بعدی هم نتیجه بخش نشده است.

,

حجت الاسلام ذاکر بیان کرد: من الان خودم ۱۵روز است که در قرنطینه هستم می‌بینم وقتی خانواده‌ای گرفتار کرونا می شوند، چقدر از جهت روحی، اقتصادی به مشکل می افتند و ما نتوانستیم آثار کرونا را از طریق رسانه‌ها درجامعه و زندگی مردم به درستی نشان دهیم.

,

وی تاکید کرد: باید به این امر توجه کرد که همه این عوامل باعث آغاز پیک چهارم کرونا در کشور شده است.

,

وی تصریح کرد: قبل از ایام عید مسوولان مدام گوشزد می‌کردند که ترددها حتما متوقف خواهند شد، اما در عمل این اتفاق نیفتاد، من به عنوان فردی که در کمیسیون اجتماعی فعالیت دارم، می‌دیدم هیچ محدودیت خاصی به جهت جلوگیری از اجتماع مردم صورت نمی‌گرفت و مردم به راحتی در بازارها مشغول خرید بودند و یا مسافرت‌های نوروزی داشتند.

,

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: جریمه گذاشتن به تنهایی نمی‌تواند عامل بازدارنده‌ای باشد، چرا که یک فردی می‌گوید من پول دارم، جریمه را هم پرداخت می‌کنم،کرونا هم دارم و این ویروس را در کل کشور انتشار می دهم، اما اگر برخورد قاطعی صورت بگیرد،جریمه معنایی ندارد، حتی برخی از مردم اظهار می‌کنند، جریمه ها یک بهانه‌ای است برای آنکه دولت یک پولی دستش بیاید، این نوع کنترل بیماری کرونا باعث چنین قضاوت‌هایی نیز می‌شود.

,

حجت الاسلام ذاکر درباره اعمال روش های جدید و موثر در برخورد با قانون شکنان کرونا عنوان کرد: باید مجلس به عنوان جزء قانون گذار این مسئله را بررسی و برای اجرا به دولت واگذار کند، تا دچار بحران بیشتری نشویم.

,

وی  ادامه داد: اختلاف تصمیم گیران کشور در امر کرونا، چه ستاد کرونا و چه مسوولان بهداشت و درمان باعث شده تا تصمیم واحدی گرفته نشود و در این صورت عملکرد واحدی را نیز شاهد نخواهیم بود این امر منشا نفوذ ویروس کرونا در کل کشور و ایجاد وضعیت قرمز یا سیاه در کشور خواهد بود.

,

وی عنوان کرد: باید فعالیت‌‎های ادارات و مراکز دولتی و خصوصی بیشتر به صورت مجازی پیگیری شود، تا بتوانیم در مدت زمان کوتاهی پیک چهارم را نیز مهارکنیم.

,

عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملکرد ستاد کرونا از این جهت که برای جلوگیری از پیک چهارم نتوانستند با تدبیر و درایت عمل کنند قابل نقد است و در راس آن اقای رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا باید باسخگوی مشکلات پیش آمده باشد.

,

حجت الاسلام ذاکر افزود: دولت وقتی می‌گوید،کشور را تعطیل می‌کنیم باید فکر دهک های پایین جامعه باشد، مقدمات و ساماندهی این کار در کشور انجام نگرفته است.

,

وی بیان کرد: دولت نتوانست در این قضیه محکم وارد شود و مردم را به حال خودشان گذاشت و باعث شد، مردم برای امرار معاش همچنان در فضاهای عمومی وشلوغ حضور و رفت وآمد  داشته باشند.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون بهداشت باید موضوع اختلاف بین ستاد کرونا و وزرات بهداشت را بررسی کند و جزء برنامه‌های اصلی خودش در هفته آتی قرار دهد.

,

حجت الاسلام ذاکر اظهار داشت: ما در این خصوص نباید از سخنان مقام معظم رهبری غافل می‌شدیم، اگر افرادی که اختلاف دارند فقط به فکر صحبت‌های مقام معظم رهبری بودند این اتفاقات پیش نمی‌آمد.

,

وی در پایان تاکید کرد: مقام معظم رهبری اولین شخصیتی است که عامل بوده و الان معنا ندارد که اختلاف بین نهادهای تصمیم گیر وجود داشته باشد و نتیجه این باشد که شاهد مشکلات کنونی باشیم.

,

وی افزود: مجلس باید در این قضیه ورود کند و نهادهایی که کوتاهی کردند را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه