اخبار داغ

خطر کرونا در کمین است؛

بیخیالی مردم و مسئولین آفت افزایش کرونا است

بیخیالی مردم و مسئولین آفت افزایش کرونا است
دورهمی های خانوادگی، سهل انگاری، عادی نگاری، بی توجهی مسئولین، نادیده گرفتن تخلفات مدیران و مردم و عدم کنترل ورود و خروج خودروهای غیر بومی که آفت افزایش این روزهای کرونا محسوب می شوند را می توان از مهمترین عوامل گسترش کرونا در ایلام برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، بعد از کوتاهی و قصور مسئولین و مردم به ویژه ستاد مبارزه با کرونا در اجرای پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز، به گفته دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت وارد موج جدید کرونا آن هم سنگین تر از امواج قبلی در کشور شده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

استان ایلام نیز به رغم هشدارهای مکرر که توسط رسانه ها مبنی بر خطرناک بودن وضعیت استان داده شد به کارزار با پیک چهارم کرونا رفته و با شیوع گسترده و بی سابقه تعداد مبتلایان و بستری ها مواجه شده است.

,

دورهمی های خانوادگی، تردد بین شهری آن‌هم با شهرها و استانهای در وضعیت قرمز، سهل انگاری، عادی نگاری، بی توجهی مسئولین، نادیده گرفتن تخلفات مدیران و مردم و عدم کنترل ورود و خروج خودروهای غیر بومی که آفت افزایش این روزهای کرونا را می توان از مهمترین عوامل گسترش کرونا در ایلام برشمرد.

,

البته هرچند دیر ولی از چند روز گذشته مبادی ورودی و خروجی شهر ایلام که از یکی از عوامل اصلی شیوع گسترده کرونا محسوب می شود توسط عوامل نیروی انتظامی و پلیس راه کنترل شده و در راستای اجرای تصمیمات گرفته شده توسط ستاد مقابله با کرونا و متمرکز شدن بر روی قطع زنجیره کرونا به شدت از تردد خودروهای غیر بومی به شهر های پرخطر استان ممانعت به عمل می آید.

,

 

,

, ,

 

,

ممانعت از تردد خودروهای غیر بومی به شهرهای پرخطر استان

, ممانعت از تردد خودروهای غیر بومی به شهرهای پرخطر استان, ممانعت از تردد خودروهای غیر بومی به شهرهای پرخطر استان,

در همین رابطه "رضا همتی زاده"، رئیس پلیس راه استان ایلام  گفت: با توجه به افزایش تصاعدی مبتلایان به ویروس کرونا در راستای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا، برای حفظ سلامت و صیانت از مردم و قطع زنجیره انتشار ویروس، در تمامی مبادی ورودی شهرهای استان از تردد خودروهای غیر بومی به داخل شهرهای قرمز و نارنجی استان ممانعت به عمل می‌آید.

,

وی اظهار کرد: ثبت تخلفات رانندگان که محدودیت‌های کرونایی را رعایت نمی‌کنند به وسیله سامانه‌های الکترونیکی و دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف و دوربین‌های نصب شده بر روی لباس کارکنان و حضور مامورین پلیس انجام می‌شود و رانندگان باید از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

,

رئیس پلیس راه انتظامی استان افزود: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و به شهرهای قرمز مبلغ یک میلیون تومان جریمه خواهد داشت.

,

همتی زاده در پایان در خصوص صدور مجوز تردد گفت: بر اساس ابلاغیه کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص ماموریت اداری، مجوزهای صادره توسط ادارات و سازمان‌ها ملاک عمل بوده و نیازی به مجوز فرمانداری نیست.

,

وی گفت: فرمانداری‌ها صرفاً برای تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای آبی و زرد و با ارائه مستندات کافی توسط افراد متقاضی برای امور ضروری از قبیل درمانی، پزشکی، اداری، قضایی، حقوقی و شاغلین بنگاه‌های تجاری مجوز صادر می‌کنند.

,

جدیت و پای کار بودن مسئولین در این شرایط ویژه و خطرناک می تواند کیفیت و نحوه اجرای تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا را بهبود بخشد و همچنین در راستای تلاش برای سلامتی مردم، برخورد قاطع با مدیرانی که در این مهم قصور و کوتاهی داشته اند می تواند نوید بخش خبرهای خوش از کاهش مبتلایان و بستری ها در روزهای آتی باشد.

,

اعمال محدودیت‌های کرونایی به رغم سختی‌های مردم

, اعمال محدودیت‌های کرونایی به رغم سختی‌های مردم, اعمال محدودیت‌های کرونایی به رغم سختی‌های مردم,

در همین رابطه" محمد نوذری"،  استاندار ایلام که به صورت سرزده و نامحسوس از مبادی ورودی و بازار شهر ایلام بازید کرد و از نزدیک در جریان نحوه اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد کرونا توسط مسئولان و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم قرار گرفت، ضمن تشکر از تلاش مجموعه عوامل نیروی انتظامی، پلیس راه و دیگر دست‌اندرکاران ستاد کرونا، گفت: به رغم اینکه سختی‌های مردم را درک می‌کنیم اما برای حفظ سلامت و جان آنان ناچار به اعمال محدودیت‌های کرونایی هستیم و در این مسیر لازم است مردم بیشتر همکاری کنند.

,

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که سلامت مردم خط قرمز است، اظهار کرد: قطعاً کوتاهی در اجرای مصوبات ستاد کرونا پیگرد قانونی دارد و تنها به چند تذکر و توبیخ خلاصه نمی‌شود.

,

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: باید ظرف دو هفته پیش رو از این بحران کرونایی خطرناک خارج شویم و برای این مهم نیازمند نظارت و اجرای دقیق و کامل مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد کرونا توسط مسئولان و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم هستیم.

,

وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: تمام تلاش ما برای سلامتی مردم است و اینجا می‌طلبد که مردم بیشتر با حضور نیافتن در اجتماعات، عدم شب نشینی و دورهمی خانوادگی و … به سلامت خود کمک کنند.

,

امید است که با همکاری و تلاش دو چندان مردم و مسئولین و رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی در راستای حفظ جان و سلامتی مردم که خط قرمز و اولویت اصلی همه به شمار می رود سبب قطع زنجیره کرونا برای همیشه شویم و از این پیچ کرونایی که به جد خطرناک تر از امواج گذشته است عبور کنیم و شاهد فوت عزیزانمان از این بیماری نباشیم. 

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه