اخبار داغ

در گفتگوی تفضیلی با کارشناس مسائل اجتماعی مطرح شد:

پیری جمعیت در انتظار جامعه ایرانی/ دیوار تورم مانع از شکل گیری ازدواج آسان شد

پیری جمعیت در انتظار جامعه ایرانی/ دیوار تورم مانع از شکل گیری ازدواج آسان شد
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: بهترین راهکار ازدواج سالم آسان تر کردن آن با توجه به شرایط امروز جامعه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "پروین محسنی" کارشناس مسائل اجتماعی درگفتگو با خبرنگارایلام بیدار گفت: الگو گرفتن از زندگی ائمه معصوم به خصوص حضرت علی(ع) وفاطمه(س) و آسان گرفتن در امر ازدواج از جمله رسومی است که در اسلام بارها به آن تاکید شده است ولازمه ازدواج های امروزه می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

وی با اشاره به راهکارهای ازدواج سالم در دنیای امروز گفت:داشت انتظارات واقعی ، برقراری ارتباط به شیوه صحیح ودرست، وبرخورد با اختلافات به شیوه مثبت از جمله راهکاری موثر برای ازدواج سالم وپایدار است که در صورت رعایت زوجین وخانواده ها مطئمنا گامی به سوی ازدواج های سالم برداشته خواهد شد.

,

وی افزود:در زمان ازدواج کردن با تجربه و واکنش های دوجانبه مثبت، ایجاد اعتماد ،گذراندن وقت بایکدیگرومسئولیت های مشترک می توان رضایت زوجین از یکدیگر را فراهم آورده وزندگی را به کام یکدیگرشیرین تر کرد.

,

آسیب های ازدواج در کشور

, آسیب های ازدواج در کشور,

محسنی مشکلات اقتصادی ، بیکاری وترویج فرهنگ نامناسب را از مهم ترین آسیب های ازدواج در سطح کشور بیان کرد وگفت:مشکلات نامناسب اقتصادی، تامین مخارج زندگی ،مهریه سنگین  وبیکاری وبه دنبال آن شیوع آن آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد باعث کاهش تمایل جوانان به مساله ازدواج شده است.

,

وی نقش فضای مجازی وفرهنگ های غلط دراین زمینه را بسیار موثر دانسته وگفت: در اثر تبلیغات رسانه های غربی در فضای مجازی وبه دنبال آن رواج فرهنگ های غلط در جامعه اسلامی باعث شده تا عدم پوشش نامناسب دختران، فرهنگ زندگی مجردی، ازدواج سفید، ارتباطات غلط قبل از ازدواج در میان مردم رواج پیدا کرده وجایگزین فرهنگ اسلامی شود.

,

این کارشناس مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد:بیکاری، مشکلاتی معیشتی وفرهنگ  و رسوم غلط در استان ایلام  از مهم ترین آسیب های ازدواج سالم هستند که باید دراین خصوص تا دیر نشده فکری به حال آن کرد.

,

چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

, چه اقداماتی باید صورت گیرد؟, چه اقداماتی باید صورت گیرد؟,

پروین محسنی کارشناس مسائل اجتماعی بهترین راهکار ازدواج سالم را آسان تر کردن آن بیان کرده وگفت:درآسان تر کردن ازدواج از لحاظ مسائل مادی می توان با تامین آسان مسکن، افزایش تسهیلات ازدواج وکاهش بیکاری به آسان تر کردن ازدواج کمک شایانی کرد.

,

وی بیان داشت:از دیگر زوایای آسان تر کردن ازدواج بحث فرهنگی است که از طریق رسانه ملی ، خبرگزاری ها وفضای مجازی می توان با افزایش خودشناسی ، عدم ترس برای ازدواج، دوری از تجمل گرایی  و مبارزه با فرهنگ های غلط ورواج فرهنگ اسلامی دربحث فرهنگ سازی برای جوانان اقداماتی انجام داد.

,

آماده سازی فضای جامعه؛

, آماده سازی فضای جامعه؛, آماده سازی فضای جامعه؛,

محسنی تصریح کرد:باید فضای جامعه هم برای امر ازدواج مناسب سازی شود که با جمع آوری پوشش های غیراسلامی ومبارزه با ترویج فرهنگ های غربی وازدواج های ناسالم(ازدواج سفید) در سطح جامعه وهمچنین با برگزاری همایش ها وتشویق جوانان به ازدواج والگو گیری از زندگی ائمه می توان جامعه را برای بیشتر شدن امر ازدواج آماده کرد.

,

این کارشناس مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد:البته اقداماتی مانند افزایش تسهیلات ازدواج ومسکن وهمچنین آموزش ومشاوره به خانواده ها وزوجین برای الگوهای زندگی سالم در دست اقدام است که باید این گونه اقدامات بیشتر شود.

,

هزینه ازدواج بالاست؛

, هزینه ازدواج بالاست؛, هزینه ازدواج بالاست؛,

وی در ادامه گفت:گاهی هزینه ازدواج برای خانوارها وبه خصوص کسانی که دارای وضعیت مناسبی نیستند گران تمام می شود وهمین مساله باعث می شود تا کسی به فکر ازدواج نباشد.

,

محسنی عنوان کرد: باید از ریخت وپاش ها جلوگیری کرده وفرهنگ های غلط را اصلاح کرد تا خرج های اضافی صرف امورات مهم زندگی شود.

,

وی یادآورشد: امروز مراسماتی که جنبه تجملاتی دارند در جامعه بیشتر شده که با توجه به وضعیت اقتصادی مردم این امر یک آسیب محسوب می شود که باعث می شود تا هزینه های ازدواج برای زوج بالا رود.

,

, ,

راهکارهای دست یابی به بهتر شدن زندگی

, راهکارهای دست یابی به بهتر شدن زندگی, راهکارهای دست یابی به بهتر شدن زندگی,

پروین محسنی با چند توصیه برای بهتر شدن زندگی جوانان گفت:ازدواج امری مقدس والهی است، بنابراین نباید با انگیزه های دنیوی ،مقایسه های اجتماعی ویا برآورده شدن خواسته دیگران باشد وباید با هدف رشد وتعالی برای رسیدن به یک زندگی بهتر صورت گیرد.

,

وی اضافه کرد:حتما قبل از ازدواج هرکدام از زوجین باید از راهنمایی مشاورین ، خانواده وهدایت دیگران استفاده کنندتا بیشتر مشکلات قبل از ازدواج حل گردد.

,

این کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد:انگیزه ازدواج نباید فقط شهوت وخوشگذرانی باشد ودراین خصوص تعالیم اسلامی و دستورات الهی باید مدنظر قرار گیرد؛ که امیدواریم روزی شاهد اوج گیری مساله ازدواج درجامعه باشیم.

,

اصلاح فرهنگ مناسب با ازدواج؛

, اصلاح فرهنگ مناسب با ازدواج؛, اصلاح فرهنگ مناسب با ازدواج؛,

وی در ادامه گفت: باید فرهنگ جامعه به سویی پیش برود که جامعه وآحاد مردم در امر ازدواج هدف فقط کمک به زوجین وآسان تر کردذن راهها باشد.

,

وی افزود:می توان از طریق فضای مجازی ورسانه های جمعی به این مهم دست یافت ولی نیازمند برنامه ریزی وکار طولانی است.

,

محسنی خاطرنشان کرد:اصلاح فرهنگ های غلط یک ضرورت که ازدواج های امروزه را با مشکل روبه رو کرده است وباید مبارزه همیشگی با آن داشت.

,

ضرورت اصلاح سیاست های دولت

, ضرورت اصلاح سیاست های دولت, ضرورت اصلاح سیاست های دولت,

کارشناس مسائل اجتماعی در خصوص سیاست های صورت گرفته برای حمایت از ازدواج گفت:متاسفانه این سازوکار در دولت وجود ندارد واقدامات حمایتی لازم صورت نمی گیرد طوری که قیمت همه اجناس بالا رفته ومسکن هم نایاب شده است وحتی امکان خرید وسایل خانگی وجود ندارد طبیعی است که با این سیاست ها به ازدواج لطمه وارد شد.

,

وی عنوان کرد: در قانون حمایت از زوجین تعریف شده وسازو کار آن مشخص است اما به دلایلی نامعلوم هیچ گاه به آن عمل نشده است.

,

محسنی یادآور شد: در همه کشورها از ازدواج وفرزندآوری حمایت واقعی صورت می گیرد اما درایران این امر فقط یک شعار باقی مانده وآمار ازدواج وزادولد هر روز کمتر می شود.

,

وی بیان داشت: سیاست ها باید به سوی آسان تر کردن زندگی مردم پیش برود وحمایت از ازدواج همه جانبه باشد اما هنوز عملی نشده است.

,

سخن آخر

, سخن آخر, سخن آخر,

این کارشناس مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: متاسفانه هر روز کشور روبه پیری می رود وباید برای آن به فکر تدبیری بود وگرنه روزی شاهد کمبود نیروی کار خواهیم بود.

,

وی در ادامه گفت:رویه کنونی در خصوص ازدواج وفرزندآوری باید اصلاح شده وبرنامه ای برای حمایت از زوجین تدوین نمود وتا کشور دارای نیروی جوان است از این استعدادها به خوبی استفاده کرد.

,

محسنی تصریح کرد: ازدواج امروز به مقوله ای تبدیل شده که همه در برابر آن مسئول هستند وبه آسان سازی آن باید کمک کنند.
 
انتهای پیام/ر

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه