اخبار داغ

فرماندار هلیلان:

عدم شکل گیری اجتماعات در هلیلان از روند شیوع کرونا می کاهد/گروهای شغلی ۳ و۴ تعطیل شدند

عدم شکل گیری اجتماعات در هلیلان از روند شیوع کرونا می کاهد/گروهای شغلی ۳ و۴ تعطیل شدند
فرماندار هلیلان با تاکید بر کاهش حضور مردم در تجمعات و گردهمایی ها گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم شکل گیری اجتماعات در حال حاضر مهم ترین ضرورت محسوب می شود و روند شیوع کرونا در شهرستان را کاهش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، "سعید شهبازی "،فرماندار هلیلان در نشست فوق العاده ستاد کرونای شهرستان هلیلان با قدردانی از کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کرونا به ویژه شبکه بهداشت و درمان، اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در این شهرستان برای کاهش شیوع کرونا و تغییر رنگ از نارنجی به زرد همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

وی با اشاره به عملکرد تیم های همیاران سلامت در این شهرستان افزود: این تیم ها به تازگی به دستور استاندار متشکل از دهیاران و با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج و مراکز بهداشت فعالیت خود را در کلیه روستاهای شهرستان آغاز و تاکنون نقش مهمی در مقابله با کرونا ایفا کرده است.

,

فرماندار هلیلان یادآور شد: با توجه به وضعیت نارنجی کرونا شهرستان، آموزش کاملا بصورت مجازی خواهد بود و رصد روزانه رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک کارکنان هر اداره بر عهده مدیر آن اداره است.

,

شهبازی در خصوص تعطیلی گروهای شغلی این شهرستان نیز گفت: گروهای شغلی سه و ۴ با توجه وضعیت کنونی کرونای این شهرستان تعطیل است و  گروه شغلی یک و ۲ و مشاغل ضروری که مایحتاج عمومی مردم را تامین می کنند، می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت داشته باشند.

,

وی در ادامه بر ضرورت جلوگیری از شکل گیری تجمعات تاکید کرد و افزود: برگزاری کلیه مراسمات های عزا و عروسی بدلیل به خطر افتادن سلامت مردم ممنوع بوده و طبق قانون با متخلفان با جدیت برخورد می شود.

,

فرماندار هلیلان همچنین بر ضرورت همکاری سپاه با شبکه بهداشت و درمان در زمینه بیماریابی در سراسر شهرستان تاکید کرد و گفت: قرنطینه افراد مبتلا به کرونا در سریع ترین زمان در دستور کار قرار گرفته است و در روزهای ابتدایی نوروز روند افزایشی مبتلایان کنترل و مدیریت شد.

,

شهبازی در خصوص نصب اپلیکیشن ماسک در ادارات نیز یادآور شد: نصب اپلیکیشن ماسک در ادارات دولتی برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان ضروری و هرگونه ارائه خدمات به ارباب رجوع توسط ادارات منوط به استفاده از ماسک است.

,

وی در ادامه از به صدا درآمدن آژیر خطر کرونا در سراسر شهرستان خبر داد و گفت: مردم باید خطر کرونا را بیش از پیش جدی بگیرند و پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و از حضور در اجتماعات و گردهمایی اجتناب کنند. 

,

فرماندار هلیلان همچنین خواستار افزایش تبلیغات محیطی خطرات کرونا در سراسر شهرستان شد و گفت: برای آگاهی بیشتر مردم و فرهنگ سازی زدن ماسک در کلیه مناطق شهرستان رسانه ها و کانال های محلی شهرستان کمپین رسانه ای " نه به حضور در اجتماعات " را ایجاد کنند.

,

۳۵ درصد جمعیت هلیلان در سال ۱۴۰۰ غربالگری شدند 

, ۳۵ درصد جمعیت هلیلان در سال ۱۴۰۰ غربالگری شدند , ۳۵ درصد جمعیت هلیلان در سال ۱۴۰۰ غربالگری شدند ,

رییس شبکه بهداشت و درمان هلیلان نیز در این نشست گفت: ۳۵ درصد جمعیت این شهرستان با جمعیتی بیش از ۶ هزار نفر از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون مورد غربالگری کرونا قرار گرفته اند.

,

دکتر فاطمه کریمی افزود: کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان همچنین از ابتدای سال جدید تاکنون ۳۰۰ بازدید از مراکز توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی داشته که در این بازدید ها ۱۵۰ اخطاریه صادر و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته نیز جمع آوری شد.

,

وی وضعیت کرونا در این شهرستان را در صورت سهل انگاری مردم خطرناک ذکر کرد و هشدار داد: کوچکترین بی توجهی و سهل انگاری از سوی مردم موجب می شود هلیلان نیز در وضعیت بحرانی و قرمز کرونا قرار گیرد.

,

دکتر کریمی در ادامه خواستار فعالیت بیشتر دهیاران روستاها برای اطلاع رسانی و جلوگیری از برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم شد و گفت: دهیاران به دلیل اینکه در روستاها حضور دارند، می تواند نقش تأثیرگذاری در کاهش تجماعات و عدم برگزاری مراسمات داشته باشند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان از مردم شهرستان خواست: با توجه به شیوع پیک چهارم کرونا از حضور در مکان های شلوغ و پرتردد اجتناب و پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را به دقت بیشتر رعایت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/الف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه