اخبار داغ

بررسی وضعیت شیوع کرونا در شیروان؛

عیدی قرمز کرونا به شیروان/ سوغات سفرهای نوروزی بیمارستان ها را شلوغ کرد

عیدی قرمز کرونا به شیروان/ سوغات سفرهای نوروزی بیمارستان ها را شلوغ کرد
با آغاز فصل بهار و شروع سفرهای نوروزی، برگشت کارگران فصلی و مهمانان ناخوانده به شهرستان شیروان و تسریع یافتن ویروس کرونا در این شهر هم اکنون پس از مدت ها شهر شیروان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و از امروز مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ مجاز به فعالیت نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شیروان، آمارها نشان دهنده رشد ۵۰ درصدی تردد  به استان خراسان شمالی از ابتدای شروع تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ است و این به معنای حضور هزاران  مسافر و زائر در استان است. مسافرانی که پس از  یک سال از ممنوعیت‌ سفرها، بار سفر بسته و به قصد زیارت حرم مطهر رضوی و یا سیاحت در شهرهای شمالی کشور به شمال شرقی‌ترین استان کشور سفر کردند و حالا خطر کرونا و چرخش ویرس،  بیش از پیش احساس می‌شود.

افزایش سه برابری بستری کرونا در شیروان

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری شیروا, ن,
,
, افزایش سه برابری بستری کرونا در شیروان, افزایش سه برابری بستری کرونا در شیروان,

معصومه هاشمی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به آمارهایی که روزانه اعلام می شود، تعداد بستری، تعداد تست های گرفته شده، 2.3 برابر در مقایسه با هفته اول نوروز افزایش  و تعداد موارد مثبت نیز 2.2 درصد افزایش پیدا کرده است.

,

 هاشمی با اشاره به اینکه تعداد بیماران شناسایی شده اعم از بستری و سرپایی در هفته اول فروردین نسبت به اسفندماه سه برابر شده، گفت: ۶۵ درصد بیماران هم در هفته دوم عید با تریسینگ انجام شده شناسایی شدند و این به معنای این است که اکثر موارد ابتلاها در ایام نوروز خانوادگی و خوشه‌ای بوده است.

,

 وی ادامه داد: این آمارها نشان دهنده این است که دورهمی ها در ایام عید رعایت نشده و مسافرت ها، دید و بازدیدها و افرادی که از شهرهای مجاور به محل زادگاه خود مراجعه کردند بیشتر شده که نتیجه آن کاملاً در شهر مشهود هست.

,

هاشمی در رابطه با شیوع کرونا انگلیسی گفت: در حال حاضر کرونای انگلیسی به همه جای کشور رسیده، به خصوص بعد از شروع شدن تعطیلات عید و مسافرت ها با توجه به اینکه ترددها آزاد بود اگر بخواهیم بگوییم در شیروان کرونای انگلیسی وجود ندارد حرف درست و حقیقی نزدیم.

,

سرپرست اداره بهداشت شیروان تصریح کرد: در ایام نوروز امسال مسافرت‌ به شهرستان به خصوص مناطق روستایی بسیار بود و متاسفانه اینکه تعداد مسافرت های امسال نسبت به سال قبل و سال های قبل تر که کرونایی وجود نداشت افزایش داشته است.

,

برگزاری مراسم ها و مسافرتها شیروان را قرمز کرد

, برگزاری مراسم ها و مسافرتها شیروان را قرمز کرد, برگزاری مراسم ها و مسافرتها شیروان را قرمز کرد,

هاشمی با بیان اینکه شاهد افزایش تعداد مبتلایان و نمونه‌های مثبت در ایام نوروز بودیم، گفت: دلیل این موضوع تحت تأثیر قرار گرفتن شهر از مسافرتها و دید و بازدیدهای عید است که عادی انگاری این بیماری بین مردم شهرستان و عدم استفاده درست از ماسک یا عدم استفاده از آن و افزایش دورهمی، مجالس عروسی و عزا در این ایام تاثیر گذار بود.  

,

وی ادامه داد: مجالسی که در منازل و باغ ها انجام می شد هم بسیار بود، هم مردم و هم مسافرین دست در دست هم گذاشتن و وضعیت شهرستان قرمز  شد و انتظار داریم با آموزش هایی که به مردم می‌دهیم و با شرایطی که مردم خواهند داشت و محدودیت‌هایی که در شهرستان هایی با رنگ قرمز اعمال خواهد شد بتوانیم سریعا به وضعیت قبل برگردیم.

,

هاشمی خاطرنشان کرد: در روزها و هفته های اخیر به طور متوسط روزانه ۵ تا ۷ بیمار جدید بستری در بیمارستان داشتیم و از ابتدای فروردین تا به امروز پنج مورد فوتی داشتیم و در حال حاضر در شهرستان تعداد مثبت ها سیر صعودی پیدا کرده است و بعضی از روزها ممکن است که بالای یک سوم نمونه های ما مثبت بشوند.

,


تردد بیش از ۳۲۵ هزار وسایل نقلیه در ایام نوروز در شیروان

,
, تردد بیش از ۳۲۵ هزار وسایل نقلیه در ایام نوروز در شیروان, تردد بیش از ۳۲۵ هزار وسایل نقلیه در ایام نوروز در شیروان,

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه تعداد تردد وسایل نقلیه ورودی به شهرستان شیروان ۳۲۵ هزار و ۱۷۰ مورد بود.

جعفر شهامت ادامه داد: همچنین تعداد تردد وسایل نقلیه خروجی از این شهر ۳۳۲ هزار و ۱۱ مورد گزارش شده است.

وی در باره تعداد مسافر جا بجا شده از ناوگان عمومی گفت: تعداد ۴۶۶ مورد سفر توسط وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری از شیروان به داخل استان گزارش شده است که این میزان سفر شامل ۴ هزار و ۷۰ نفر مسافر است.

شهامت خاطرنشان کرد: همچنین تعداد هزار و یک مورد سفر توسط وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوی و سواری از شهرستان شیروان به خارج استان گزارش شده است که این میزان سفر شامل ۸ هزار ۷۹۹ نفر مسافر است.

 بازید ۱۸۰۰ نفر از جاذبه های تاریخی فرهنگی شیروان در نوروز امسال

,
,
,
,
,
,
,
,
,  بازید ۱۸۰۰ نفر از جاذبه های تاریخی فرهنگی شیروان در نوروز امسال,  بازید ۱۸۰۰ نفر از جاذبه های تاریخی فرهنگی شیروان در نوروز امسال,

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شیروان گفت: در ایام نوروز ۷۵ نفر در هتل های شیروان و ۶۵۶ نفر در بوم گردی ها این شهر پذیرش شدند که در مجموع ۷۳۱ نفر مسافر در این مکان ها مستقر شده اند.

میثم زارع ادامه داد: از ۲۵ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین ماه هزار و ۷۹۸ نفر از جاذبه های تاریخی فرهنگی شهرستان شیروان بازدیدداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۳ هزار ۳۱۸ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۵۸۳ نفر از جاذبه‌های دست کند شهرستان شیروان بازدید داشته اند که در مجموع ۴۵ هزار و ۶۹۹ مورد بازدید از مکان های تفریحی و گردشگری شیروان صورت گرفته است.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه