اخبار داغ

کرونا نقطه سر خط!

افسارگسیختگی کرونا در مازندران/ روزهای قرمز در سایه بی‌تدبیری دولت

افسارگسیختگی کرونا در مازندران/ روزهای قرمز در سایه بی‌تدبیری دولت
کرونا وضعیت خوبی در مازندران ندارد، این را مسئولین می گویند، اما مردم نظر دیگری دارند، معتقندند این امار درست نیست، از باز بودن سفرها در نوروز گلایه می کنند، اما آنچه قبل از شنبه باید رخ دهد، به نظر می رسد قبل از اینکه قرنطینه اجرا شود، بعد روانی ان در جامعه باید نهادینه کرد؛ در غیر اینصورت مانند گذشته تاثیر مثبتی نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛این روزها بیشتر از اینکه به کرونا فکر کنند و درگیر آن باشند، بیشتر تصمیمات ستاد ملی کرونا آنان را سردرگم کرده است، ستاد کرونایی که یک روز مردم را از مسافرت و دور همی ها باز می دارد، تصمیماتی که محدودیت های شبانه و برون شهری وضع می کند، اما به یکباره سفر ها را آزاد می کند، مردم از این دوگانگی و چند گانگی های ستاد ملی آشفته اند.

 هرکسی تعبیر خاصی می کند اما آنچه به ضرر همه تمام می‌شود این است که مردم اعتمادشان را از قوانینی که وزن می شود تصویب می شود بی اعتماد هستند یک روز و همینطور این بی اعتمادی ها نگر باعث عادی شدن مردم و بی خیالی به تذکرات رسانه ها می شود به طوری که درصد رعایت مردم مازندران به ۵۰ درصد رسیده است و در برخی فضاها شاهد کمتر شدن رعایت پروتکل ها هستیم.

در ابتدای کرونا مردم هراسان از بیماری ناشناخته کووید ۱۹ بودند به دستور ستاد کرونا مردم را از دورهمی ها، مسافرت ها بازداشتند، طبق گفته مسئولین شاهد کمتر شدن مسافرت ها و دورهمی ها بودیم؛ اما متاسفانه در این یک سال اخیر ستاد کرونا بر اساس موقعیت و زمان های خاص بیشتر از آنکه بر اساس مصلحت ابلاغی کنند  بر اساس منفعت انجام می‌دهند و این بی اعتمادی های زیاد در بردارد که باعث ضررهای جبران ناپذیری برای مردم شده است .

کرونا وضعیت خوبی در آمل ندارد، این را مسئولین می گویند، اما مردم نظر دیگری دارند، معتقندند این امار درست نیست، از باز بودن سفرها در نوروز گلایه می کنند، اما آنچه قبل از شنبه باید رخ دهد، به نظر می رسد قبل از اینکه قرنطینه اجرا شود، بعد روانی ان در جامعه می بایست نهادینه کرد؛ در غیر اینصورت مانند دفعه های گذشته تاثیر مثبتی نخواهد داشت.
 
کرونا پشت کرکره های بسته
 
لباس فروشی در کوچه شرقی شهرداری در گفتگو با خبرنگار بلاغ  گفت:اکثریت مغازه دارهای این منطقه اجاره ای هستند، ماهانه ده میلیون اجاره مغازه می پردازیم، صاحبه مغازه ها هیچ تخفیفی نمی دهند و فقط اجاره را می خواهند و اگر اعتراضی داشته باشیم، با برخورد بدی روبه رو می شویم.

وی تصریح کرد: وسایل زیادی برای بهارخریدیم، اگر این دو هفته نتوانیم بفروشیم لباس های دیگر به فروش نمی رسند و ضرر مالی زیادی می کنیم.
 
دخل های که یخ زدند
 
این مغازه دار جوان از سیاست های دولت در کرونا ابراز ناراحتی کرد و افزود: ما توابع قوانین هستیم، اما اینکه دولت بخواهد قرنطینه را اجرا کند ولی هیچ گونه حمایتی نکند برای جامعه سخت شده  است، ما نیز نگران این شرایط هستیم و دوست نداریم جان خود و خانواده مان به خطر بیفتد، اما شرایط اقتصادی سختمان راه دیگری برایمان نمی گذارد.

عبداللهی دیگر فروشنده لباس از اقتصاد بیمار این روزها در بازار گفت:  قیمت ها این چند برابر افزایش یافته، اما امد درآمدمان هر  روز کاهش می یابد، از زمانی که کرونا آمد با حداقلی درامد زندگی می کنیم و دولت هیچ گونه تسیهلاتی برایمان در نظر نگرفته است.

وی ادامه داد: با وجودی که مسئولین می گویند، چک ها در زمان کرونا برگشت نمی خورد، اما این اتفاق عملا نمی افتد، روال مانند قبل است، چک را برگشت می زنند، اگربخواهند بازار را تعطیل کنند، در ابتدا باید بانک را تعطیل کنند، نمی شود که در خانه بمانیم و منتظر برگشت چکمان باشیم.
 
قرنطینه کاغذی
 
این فروشنده با 15 سال سابقه در بازار خاطرنشان کرد: می گویند فروش انلاین کنید، در فضای مجازی بفروشید، وقتی اصلا با این فضاها اشنایی ندارم و بلد نیستم، چطور می توانم انجام دهم و با وجود رقابت زیاد در این عرصه فعالیت کنم.

وی تصریح کرد: از ابتدای کرونا تا کنون هر چه پس انداز بود خرج کردیم، اگر کرونا دست از سر ما بردارد، طلبکاران دست از سر ما بر نمی دارند.
این مغازه دار املی خاطرنشان کرد: اگر امل در وضعیت قرمز است، بخاطر بیماران شهرهای اطراف خواهد بود، اگر امل را پایلوت نمی کردند مغازه ها نیز تعطیل نمی شدند.
 
بازارچه عراقی را دریابید

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
, کرونا پشت کرکره های بسته, کرونا پشت کرکره های بسته,
,
,
,
,
,
, دخل های که یخ زدند, دخل های که یخ زدند,
,
,
,
,
,
,
,
, قرنطینه کاغذی, قرنطینه کاغذی,
,
,
,
,
,
,
, بازارچه عراقی را دریابید, بازارچه عراقی را دریابید,


هنوز حرف ابوالفضل تمام نشده بود که جوانی از میان همین چند مغازه دار که حالا چند نفر شده بودند، بیان کرد: به جای این مغازها که چند نفر در روز آن هم زیاد شلوغ نمی شود، بازار عراقی را ببینند که جمعیت زیاد بدون رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به افزایش تعداد آزمایشات مثبت کرونا در آزمایشگاه‌ها و ‌آمار تکان دهنده بیان داشت : افراد بستری در مراکز درمانی شهرستان آمل 232 نفر بستری هستند.

وی ادامه داد: افراد بستری در بخش ICU    50 نفر و ویزیت سرپایی در پنج بیمارستان آمل و سایر مراکز درمانی بیش از 600 نفر روزانه می باشد  و وضعیت این شهرستان به لحاظ کرونا قرمز(خیلی پرخطر) است.
شریعت تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ایام نوروز توسط شهروندان و ورود مسافران روند کنترل شده شیوع بیماری کرونا را با مشکل مواجه کرده و امروز شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه از امروز شاهد افزایش شیوع بیماری کرونا و زمینه موج چهارم در شهرستان  آمل هستیم، خاطرنشان کرد: مطابق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک با جدیت بیشتری مورد پایش قرار خواهد گرفت.

فرماندار آمل قطع زنجیره این بیماری را تنها با همکاری همه مردم میسر دانست و افزود: مردم عامل اصلی قطع زنجیره بیماری کرونا هستند و با رعایت دستورالعمل ها این مهم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه کادر درمانی بیمارستان های شهرستان آمل بصورت شبانه روزی در حال تلاش برای بهبود بیماران کرونایی هستند، عنوان کرد: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و افزایش آمار بیماران کرونایی بار سنگینی بردوش کادر درمانی گذاشته است و تمامی قسمت های بیمارستان تجهیز کامل شده و مثل گذشته آماده خدمات رسانی برای بیماران می باشد.

فرماندار در ادامه از شهروندان درخواست کرد تا به سلامتی خود، خانواده و جامعه اهمیت دهند و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنندو محدودیت ها , ورود خروج شدیدتر خواهد شد.
 
هرچقدر هوا تاریک تر  می شد، جمعیت بیشتری در خیابان ها موج می زد، زیرپوست بازار زندگی بدون کرونا در جریان بود، برخی ها حتی ماسک نمی زدند و کاسبانی که دورهم جمع شده بودند و از وضعیت گرانی می نالیدند.

بساط دستفروش ها روی خیابان بازارگرمی خوبی می کنند، به طرف میدان هفد شهریور می روم، جمعیت شلوغ تر می شود، اینجا دیگر خیالی از قرنطینه نیست، بازار عراقی شلوغ و بی مهابا از کروناست، یاد حرف های آن مرد جوان افتادم.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه