اخبار داغ

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

ظرفیت بیمارستان‌‎های لرستان در حال تکمیل است/ بخش‌های آی سی یو پُر شد

ظرفیت بیمارستان‌‎های لرستان در حال تکمیل است/ بخش‌های آی سی یو پُر شد
فرهادی گفت: با توجه به موج جدید کرونا و افزایش ابتلا و بستری بیماران، ظرفیت بیمارستان‌های لرستان در حال تکمیل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فرهادی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با توجه به اینکه هزار و ۱۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته شده بود اما در حال حاضر بالغ بر ۸۲۹ بیمار در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت قرار دارند که ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل است و اگر روند ابتلا به همین ترتیب ادامه داشته باشد، با کمبود تخت مواجه می شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,
وی افزود: در شهرهای خرم آباد، بروجرد و الیگودرز تخت های آی سی یو در حال پر شدن و تکمیل است و در این بخش با مشکل مواجه هستیم.
,
 
,
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در بیمارستانها، بخش هایی دیگر به بخش کرونا اختصاص داده شده و علاوه بر این، ۷۰ بیمار در بیمارستان تامین اجتماعی و ۵۰ بیمار در بیمارستان شفا بستری شده اند.
,
 
,
فرهادی با اشاره به پیک چهارم بیماری گفت: با توجه به اینکه از اوایل اسفند خریدهای نوروزی آغاز شد و رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۶۰ درصد رسید و بعد از آن سفرهای نوروزی، برگزاری مراسم عروسی و ختم، دورهمی ها و دید و بازدید عید انجام شد، سبب شدند تا شیوع بیماری افزایش یابد.
,
 
,
وی بیان کرد: برخی بر این تصور هستند که دورهمی در طبیعت نمی تواند سبب شیوع کرونا شود در حالی که چند ساعت مهمانی چه در فضای بسته چه در طبیعیت می تواند سبب سرایت این بیماری شود و به نظر می رسد این بیماری هنوز جدی گرفته نشده است.
,
 
,
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: جدی نگرفتن این بیماری و رها کردن همه پروتکل های بهداشتی باعث خیز مجدد کرونا شد در حالی که اگر سفرها صورت نمی گرفت، دورهمی ها برگزار نمی شد، مراسم عروسی و عزا برقرار نمی شدند امروز شاهد چنین وضعیتی نبودیم که روزانه تعداد زیادی به کرونا مبتلا شوند و تعدادی هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست بدهند.
,
 
,
وی بیان کرد: نیاز است که شهروندان تا حد ممکن در خانه بمانند، استفاده از ماسک را در بیرون از خانه فراموش نکنند، در تجمعات و مراکز پرازدحام حضور نداشته باشند تا آتش این بیماری فروکش کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه