اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با دانا:

کاری که دولت تدبیر و امید با مسکن مردم کرد، حمله مغول با ایران نکرد/ آخوندی کاری کرد که جوانان حتی نمی‌توانند خواب صاحبخانه شدن را هم ببینند

کاری که دولت تدبیر و امید با مسکن مردم کرد، حمله مغول با ایران نکرد/ آخوندی کاری کرد که جوانان حتی نمی‌توانند خواب صاحبخانه شدن را هم ببینند
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با بیان اینکه عملکرد دولت آقای روحانی در حوزه مسکن بجز خرابکاری، تقریبا هیچ بود؛ گفت: نتیجه عملکرد دولت تدبیر و امید فقط ناامید شدن بیش از ۱۲و نیم میلیون سرپرست خانوار نیازمند مسکن است و عباس آخوندی به عنوان بازوی دولت کاری کرد که جوانان امروز حتی نمی‌توانند خواب مسکن را هم ببینند.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقبال شاکری نماینده مردم در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون عمران درباره عملکرد بخش مسکن در دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: نتیجه عملکرد دولت تدبیر و امید چیزی جز ناامیدی بیش از ۱۲و نیم میلیون سرپرست خانوار نیازمند به سرپناه و ایجاد فاصله وحشتناک میان عرضه و تقاضا و سر به آسمان کشیدن قیمت مسکن و اجاره‌ها نبوده و نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


دولت تدبیر و امید بازار مسکن را رها کرد

,
, دولت تدبیر و امید بازار مسکن را رها کرد, دولت تدبیر و امید بازار مسکن را رها کرد,

وی افزود: دولت آقای روحانی با پرچم‌داری آقای آخوندی بازار مسکن را رها کرده و تقریبا عملکردی هیچ در این زمینه داشت و در نهایت کمتر از ۲۰۰ هزار خانه در این دوران ساخته و به مردم تحویل داده شد که این رقم در مقابل میزان سرپناهی که موظف به تامین آن بود، رقمی در حد صفر است.

,

عضو کمیسیون عمران با اشاره به استعفای عباس آخوندی و وزارت محمد اسلامی، توضیح داد: پس از جایگزینی وزیر جدید راه و شهرسازی، دولت تعهد کرد سالیانه حداقل ۴۰۰ هزار واحد، از یک میلیون واحدی را که موظف استُ را ساخته و به مردم تحویل دهد که در این زمینه هم ناموفق بود و کمتر از ۱۵۰ هزار مسکن را ساخت و تحویل داد.

,

شاکری با اشاره به قانون اساسی، گفت: دولت موظف به تامین مسکن برای مردم است، اما با نیم‌نگاهی می‌توان دید این اتفاق در بیش از ۷ سال دولت آقای روحانی اجرایی نشده بلکه آن درصد بسیار پایینی هم که در سال گذشته صاحبخانه شدند با هزار غم و غصه و ایجاد ناراحتی و منت و حاشیه بر مسکن مهر عملیاتی شده شده است.

,

 

,

تصویب طرح جهش فوری مسکن در مجلس یازدهم

, تصویب طرح جهش فوری مسکن در مجلس یازدهم,

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: مجلس و کمیسیون عمران برای دست یابی فوری بیش از ۱۲ میلیون متقاضی مسکن اقدام به تصویب طرح جهش فوری مسکن کرد که هفته گذشته آخرین مراحل را طی و نهایی شده و به تصویب رسید که در آن دولت فعلی و دولت‌های بعدی را ملزم به تولید حداقل یک میلیون خانه در سال، با تامین زمین اجاره ۹۹ ساله و تسهیلات مسکن با نرخ حدود ۹ تا ۱۰ درصد می‌کند که تا ۷۰ درصد هزینه‌های ساخت از طریق تسهیلات و مصالح به قیمت مصوب از بورس کالا تامین می‌شود؛ همچنین هزینه‌های بیمه، مالیات، شهرداری، نظام مهندسی و... نیز همه در این طرح پیش‌بینی شده و سایر دستگاه‌های اجرایی هم موظف به همکاری با وزارت مسکن و شهرسازی و ارائه خدمات بی قید و شرط کرده است.

,

وی اضافه کرد: برای حل هرچه سریع‌تر مشکل مسکن همه اقشار، سازمان‌ها موظف هستند اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند تا پس از تکمیل، مدیریت این سامانه از وزارت صمت به وزارت مسکن و شهرسازی منتقل شود تا یکپارچگی مدیریت و اطلاعات به روند رو به جلو در رسیدن به اهداف این مصوبه کمک کند و مجلس و کمیسیون عمران می‌کوشد با نظارت و پیگیری روند اجرایی این طرح را تسهیل کند.
 

,
,

عباس آخوندی کاری کرد که جوانان خواب صاحبخانه شدن را هم نمی‌توانند ببینند

, عباس آخوندی کاری کرد که جوانان خواب صاحبخانه شدن را هم نمی‌توانند ببینند, عباس آخوندی کاری کرد که جوانان خواب صاحبخانه شدن را هم نمی‌توانند ببینند,

این عضو کمیسیون عمران درباره عملکرد عباس آخوندی در بیش از ۵ سال وزارت راه و شهرسازی گفت: جوانان فاقد مسکن با عملکرد شخص آخوندی دیگر خواب مسکن را هم نمی‌توانند ببینند؛ در حالی که وظیفه دولت ایجاد و ساخت مسکن برای این قشر از جامعه است. امروز امید به داشتن مسکن از آرزوهای جوانان هم خط خودرده است؛ در حالی که ۶۰ تا ۷۰ درصد از هزینه‌های مردم مربوط به این بخش است.

,

شاکری تاکید کرد: حدود ۳۰ سال زمان لازم است تا یک کارمند با درآمد متوسط، هیچ هزینه‌ای نکند و تمام درآمد خود را به مسکن اختصاص دهد تا بتواند مسکن خریداری کند و این آمار، بسیار وحشتناک است که پیامدهای غیرقابل جبرانی را به وجود خواهد آورد.

,

وی ادامه داد: انصافا ضربه‌ای که آقای آخوندی به عنوان بازوی اجرایی دولت تدبیر و امید به کشورمان و صنعت ساخت و ساز مسکن زد، مغولان هم به ایران وارد نکردند. در حمله مغول چند شهر ویران شد، ولی در هجمه دولت تدبیر و امید همه مردم ایران خانه خراب شدند.

,

 

,

چرا طرح اقدام مسکن ملی موفق نبود؟

, چرا طرح اقدام مسکن ملی موفق نبود؟, چرا طرح اقدام مسکن ملی موفق نبود؟,


عضو کمیسوین عمران مجلس توضیح: آقای اسلامی هم وارث عملکرد منفی و غلط وزارت عباس آخوندی بود و تلاش‌هایی در به نتیجه رساندن طرح اقدام مسکن ملی انجام داد، اما به علت بالا بودن هزینه‌ها و اقساط بسیار بالا و آورده‌ای که مردم توان تامین آن را ندارند، طرح ملی مسکن موفق نبود؛ البته با تلاش برای تکمیل مسکن مهر قدم کوچکی برداشت ولی بعید می‌دانم در این فرصت کوتاه باقیمانده موفق به برداشتن قدم دیگری شود تا کمی از زیان ۷ سال کم کاری و ترک فعل دولت و عباس آخوندی را جبران کند.

,
,

شاکری بیان کرد: مردم باید مطالبه گری خود از مجلس و مسئولان اجرایی را بالا ببرند و از دولت پیگیر حق خود براساس قانون اساسی باشند و بدانند که یکی از عوامل نرسیدن به حقوقشان، بانک‌ها و شانی خالی کردن بانک مرکزی و زیر مجموعه هایش در بانک‌ها از عدم اراپه تسهیلات مسکن است.

,

وی گفت: بانک‌ها به علت بلند مدت بودن بازپرداخت تسهیلات مسکن، تمایل دارند در سرمایه گذاری زود بازده ورود کنند و به فعالیت‌های دلالی و واسطه گری ادامه دهند؛ در این زمینه باید فشار به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد افزایش یابد تا حداقل ۲۰ درصد تسهیلات نظام بانکی کشور به مسکن اختصاص یابد.

,

انتهای پیام/ط

 

,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه