اخبار داغ

مسئول رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور:

حوزه‌های علمیه درگیر طیف‌بندی سیاسی نمی‌شود

حوزه‌های علمیه درگیر طیف‌بندی سیاسی نمی‌شود
حجت الاسلام برته با بیان اینکه حوزه های علمیه درگیر طیف بندی و درگیر حوزه بندی سیاسی در کشور نخواهند شد گفت: قسط و عدالت اجتماعی یک فرآیند است و آنچه حوزه علمیه انجام دهد آگاهی بخشی برای مردم و جان فشانی در این مسیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدرضا برته مسئول مرکز رسانه وفضای مجازی حوزه های علمیه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز اظهار کرد: حوزه علمیه اشاره دارد به نهاد تربیت روحانی که گاهی ما او را با اصطلاح طلبه می خوانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

برته گفت: روحانی کسی است که شناخت دقیق دین به معنای مرام زندگی و به معنای راه و رسم سعادت و خوشبختی، تبیین درست آنچه فهمیده و آنچه که به دست آورده و تبلیغ آن در جامعه و همچنین کمک به تحقق هر آنچه گفته شد.

,

وی افزود:روحانی صرفا یک بلندگو و بیانگر معارف اسلامی نیست، روحانی و طلبه کسی است که خود را نسبت به سعادت و خوشبختی مردم مسئول می داند و با حضرت ولی عصر(عج) پیمان می بندد که جان خود را و آبروی خود را فدای ملت کند.

,

۱۲۰ هزار نفر دانش آموخته حوزه علمیه از ۵۷ ملیت

,

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه علمیه با سه ضلع گسترده تربیت روحانی در کشور مواجه است مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س)، دانشگاه بزرگ المصطفی(ص) و حوزه های علمیه برادران از مراکز حوزه علمیه می باشند.

,

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: در مجموعه خواهران طلبه دانش آموخته ۱۲۰ هزار نفر فارغل التحصیل با بیش از ۵۷ ملیت داریم که همگی پس از دوران انقلاب می باشد.
وی افزود: هم اکنون بیش از ۸۰ هزار نفر دانشجو و طلبه خواهر فعال داریم که جدیدترین شیوه های آموزشی جهان که به سبک دانشگاه می دانیم در حوزه های علمیه اجرایی شده است.

,
,

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه ادامه داد: در دانشگاه المصطفی(ص) بیش از ۵۰ هزار دانش آموخته غیر ایرانی و بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی شاغل از ۱۳۶ ملیت داریم و در حوزه های علمیه چنین قشر عظیمی از طلاب فارغ التحصیل شده اند.

,

حجت الاسلام والمسلمین برته با بیان اینکه در حوزه علمیه برادران بیش از ۵۰۰ مرکز آموزش تخصصی در عرصه مدارس علمیه عمومی، مراکز تخصصی و دروس خارج داریم عنوان کرد: در حوزه، مقدمات، و سطوح یک تا چهار را داریم که اگر بخواهیم با معادل دانشگاهی صحبت کنیم معادل کاردانی در مقدمات، کارشناسی در سطح ۲ و دکتری در سطح ۴ می باشد و خارج از این سطح ادامه داشته باشد آن فرد به رجه اجتهاد می رسد.

,

وی اظهار کرد: مجتهدانی که مورد مراجعه متقلدین قرار می گیرند مرجع تقلید می گویند و بیش از ۴۰۰ مجتهد در حوزه های علمیه داریم اما تعداد مراجع تقلید محدود است زیرا بار روانی سختی به همراه دارد و کسی به دنبال مرجعیت نمی رود.

,

بیش از ۴۰۰ رشته دروس در شاخه های آموزشی حوزه علمیه وجود دارد

,

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه گفت: بیش از ۷۰ نشریه علمی و پژوهشی، بیش از ۴۰۰ رشته دروس در شاخه های آموزشی حوزه علمیه وجود دارد.

,

حجت الاسلام برته با بیان اینکه در نظام های آموزشی استاد محور یا کتاب محور است اما در حوزه های علمیه دانشجو محور می باشد، تشریح کرد: گاهی برای یک درس چندین کتاب معرفی می شود و طلبه خودش به اختیار انتخاب می کند و برای انتخاب استاد نیز چندین استاد معرفی می شود و باز هم طلبه حق انتخاب دارد.
وی افزود: حتی نظام آموزشی در حوزه علمیه را می توان گفت جغرافیا محور است و طلبه می تواند هر درسی را در هر جای جهان بگیرد و بخواند.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه به بیان دیگر ویژگی های حوزه علمیه پرداخت و اظهار کرد: از ویژگی های حوزه علمیه تعهد پذیری استاد نسبت به دانشجو می باشد و استاد در تمام امورات دانشجو خودش را مسئول می داند و سنت رایج این است که حتی دانشجو به منزل استاد می آید و درس فرا می گیرد.

,
,
,

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: در حوزه علمیه طیف وسیعی از دروس وجود دارد که می توان در کنار دروس اصلی خواند و نظام بورسیه تحصیلی و سبک پوشش فارغ التحصیلان نیز از بنیاد حوزه علمیه می باشد.

,

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه عنوان کرد: رصد، شناسایی، تحلیل، افکار سنجی، شناسایی نظام مسائل کشور در فضای مجازی، انجام مطالعات بنیادی نسبت به آینده پژوهی فضای مجازی و شبکه اطلاع رسانی را در حوزه داریم.

,

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: در راستای جریان سازی در فضای مجازی بیش از ۶۰۰ نرم افزار تخصصی ایجاد کرده ایم و قوی ترین نرم افزارهای پژوهشی در حوزه علمیه مولود شده است.

,

بکارگیری پروژه های هوش مصنوعی در حوزه های علمیه

,

وی با اشاره به اینکه امروز ما پروژه های هوش مصنوعی را در حوزه علمیه داریم،تصریح کرد: اما در حوزه اطلاع رسانی عمومی کار نکرده زیاد و فاصله بسیار زیادی داریم.

,

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با بیان اینکه حوزه های علمیه درگیر طیف بندی و درگیر حوزه بندی سیاسی در کشور نخواهند شد،اظهار کرد: قسط و عدالت اجتماعی یک پروژه نیست اما یک فرآیند است و آنچه حوزه علمیه انجام دهد آگاهی بخشی برای مردم و جان فشانی در این مسیر است.

,

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: در برابر متجاوزین بیرونی آمار شهدای روحانی نسبت به جمعیت این قشر از جامعه آمار بالایی می باشد، حتی در بین شهدای جنگ و مدافع حرم نیز شهدای روحانی در صدر آمار است.

,

وی خاطرنشان کرد: جهاد پایان ندارد و یک مومن هرگز چنین روندی را تجربه نخواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه