اخبار داغ

با انتخابات 1400؛

چرا عضو شورای شهر تبریز مجددا در انتخابات ثبت‌نام نکرد؟

چرا عضو شورای شهر تبریز مجددا در انتخابات ثبت‌نام نکرد؟
محمد فرج قلیزاده عضو شورای فعلی شهر تبریز است که در انتخابات شورای ششم ثبت نام نکرد و طی گفتگویی به تشریح دلایل ان پرداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، فرج محمد قلیزاده درخصوص دلیل عدم ثبت نام خود در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تبریز اظهار داشت: هیچ کاری بدون دلیل نیست، البته من از عزیزان دیگر که ثبت نام نکرده اند خبر ندارم که چه دلیلی داشتند ولی ای کاش ثبت نام می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

در نتیجه عدم حمایت قوای سه گانه، شورای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده / جوابگوی توقعات مردم نیستیم

, در نتیجه عدم حمایت قوای سه گانه، شورای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده / جوابگوی توقعات مردم نیستیم,

وی با اشاره به دلایل خود، افزود: توقع جامعه از نمایندگان شورای شهر بالا رفته است، مردم انتظار بهبود شرایط زندگی و مدیریت بهتر شهر را دارند، البته این انتظار بجا است اما باید گفت که دولت و قوای دیگر، شوراهای شهر را رها کرده اند؛یعنی نه تنها در عمل حمایتی نمی کنند، بلکه اختیار وساختار مورد نیاز را در اختیار آن ها قرار داده نمی دهند. نتیجه آن که شورای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده است، وقتی که یک شورا اختیار ، ساختار و کارشناس نداشته باشد، نمی تواند جوابگوی توقعاتِ بجای مردم باشد و این موجب شرمندگی ما و ناامیدی مردم می شود.

عضو شورای پنجم شهر تبریز در خصوص دلایل دیگر خود در خصوص عدم کاندیداتوری گفت: ما ایرانیان به لحاظ گذشته تاریخی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی که دیده ایم، در خصوص کار جمعی و گروهی مهارت های لازم را نداریم، در صورتی که شورای شهر یک کار جمعی است و باید  در قالب یک تیم، با یکدیگر هماهنگ کار کنیم، در اینجا هم نقص داریم.

,
,
,


انتخابات، بدون حضور احزاب، نقصان دارد

,
, انتخابات، بدون حضور احزاب، نقصان دارد,

وی از شیوه انتخابات هم انتقاد کرده و افزود: انتخابات بدون احزاب واقعی، قطعا نواقص زیادی خواهد داشت، باید چند حزب واقعی وجود داشته باشد تا ضمن تربیت افراد صالح و واجد شرایط، کاندیداهای خود را را به لحاظ مالی، علمی و سیاسی پشتیبانی کنند، ولی متاسفانه در حال حاضرچنین تشکیلاتی وجود ندارد. در نتیجه اولا به جهت هزینه بالای انتخابات کاندیداها با مشکلاتی مواجه می شوند،بعضا صاحبان ثروت از این مشکلات سوءاستفاده می کنند. ثانیا الان دیگر زمان «ابرمرد» بودن گذشته که یک نفر بتواند در تمام زمینه های مدیریت شهری متخصص بشود و ادعا بکند که می خواهد برای تمام مشکلات یک شهر راه حل ارائه دهد. در همه جای دنیا حزب وجود دارد که کار پشتیبانی را انجام می دهد.

مردم، نمایندگان خود را از دور تماشا می کنند

,
,
, مردم، نمایندگان خود را از دور تماشا می کنند,

قلی زاده اضافه کرد: متاسفانه مردم و نخبگان جامعه هم بعد از فرستادن نمایندگان خود به شورای شهر، آن ها را حمایت نمی کنند، می ایستند و از دور نگاه می کنند و انتظار حل همه مشکلات را دارند. در صورتی که اگر نمایندگان از طریق افکارعمومی حمایت نشوند، در این سیستم پیچیده و کهنه ای که در شهرداری ها ایجاد شده است نمی توان کاری کرد. همه این ها دست به دست هم دادند تا رغبت چندانی به حضور در انتخابات ۱۴۰۰ نداشته باشم.

وی همچنین درخصوص عملکرد شورای پنجم شهر تبریز بیان کرد: برای نمره دادن به شورای شهر باید از ابعاد مختلف از جمله از لحاظ عمرانی، خدماتی، اداری، مالی و ... بررسی شود ولی در کل، شورای پنجم حتما و قطعا نمره قابل قبولی را خواهد گرفت. مشکل اینجاست که متاسفانه عملکرد شورا به نحو احسن به مردم منعکس نمی شود. همانطور که افکار عمومی به نحو احسن به شورا منعکس نمی شود. برای همین، چه بسا بیشتر مردم شهر اصلا اطلاع ندارند که شورا چه کاری کرده است و فقط بعضی افراد دورادور از کم کاری در ساماندهی شهر گلایه می کنند و بعضی ها هم از سر بی اطلاعی اظهار نظر می کنند.
 

,
,
,
,

نمره شورای پنجم خوب بوده اما عالی نیستث

, نمره شورای پنجم خوب بوده اما عالی نیستث,

قلی زاده تاکید کرد: عملکرد شورای پنجم را با توجه به شناختی که نسبت به شوراهای گذشته دارم، قابل قبول می دانم ولی نمره عالی نمی گیرد. البته در بعد اداری_مالی و ایجاد ساختار، نمره عالی می گیرد. ولی از نظر عمرانی نه. در مورد عملکرد خودم ، چون درست نیست که من خودم راجع به عملکردم اظهار نظر کنم. اصولا باید،سایراعضای محترم شورا،مدیران شهری،کارشناسان و نخبگان شهر، عملکرد بنده را بررسی و ارزیابی کنند.

این عضو ‌شورای شهر تبریز در رابطه با کارنامه شورای پنجم گفت: اگر کسی بخواهد کارهای شورا  را به نام خود بزند، واقعا کار اخلاقی نکرده است. اما در بخشی از کارهای شورای پنجم که من خودم نقش قابل توجهی داشته ام را عرض می کنم. بزرگترین و اثربخش ترین کار شورای پنجم، مقابله با ناهنجاری و فساد بود. یکی از مصادیق آن هم جلوگیری از ترک تشریفات در اکثر قراردادها بود. دوره قبل، اکثر قراردادها از طریق ترک تشریفات واگذار می شد که منشا فساد بود. دومین مصداق مبارزه با فساد هم این بود که اموال شهرداری با ترک تشریفات فروخته نشد.

وی ادامه داد: همچنین در دوره قبل، از نورچشمی ها، بی حد و حصر وارد شهرداری شدند که در این دوره در حد زیادی جلوی آن اقدام غیر قانونی و ناعادلانه گرفته شد. در این دوره جلوی بذل و بخشش ها از طرف مدیریت شهری به اشخاص خاص تحت عنوان هبه و همچنین سفرهای خارجی بی مورد گرفته شد. 

قلی زاده، شفاف سازی در تعرفه عوارض محلی را از دیگر اقدامات مهم شورای پنجم برشمرد و گفت: اگر چیزی روان و شفاف شود چه بسا یک شهروند هم می تواند آن را محاسبه کند اما وقتی پیچیده و مبهم و کلی باشد، سلیقه کارکنان و مدیران حاکم می شود.

عضو شورای شهر تبریز ابراز داشت: یکی ازبزرگترین کارهای شورای پنجم از نظر بنده،تلاش در جهت قانونمند کردن شهرداری و شفاف سازی در راستای مبارزه با فساد بود.  یکی دیگر از کارها این بود که سامانه یکپارچه املاک شهرداری، سامانه هوشمند قراردادها و پرونده های حقوقی، سامانه چک های شهرداری،سامانه ماشین آلات شهرداری و سامانه شفافیت مدیریت شهر تبریز در این دو سه ماه آینده افتتاح خواهد شد. را ه اندازی این سامانه ها در صیانت از اموال عمومی و مقابله با رانت خواری تاثیر زیادی خواهند داشت.

وی در پایان گفت: از کارهای بسیار بزرگی که در خصوص مبارزه با مفاسد و شناسایی و مسدود کردن روزنه های فساد صورت گرفت، ایجاد مدیریت واحد و سیستمی کردن کمیسیون های ماده صد و راه اندازی سامانه متمرکز در این خصوص است؛ این کار تقریبا در ۶۰ سال گذشته به صورت دستی و سنتی و به صورت پراکنده در مناطق انجام می شد.ولی الان به صورت هوشمند، ،الکترونیکی وسیستماتیک انجام می گیرد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه