اخبار داغ

مسئول ستاد استهلال خراسان‌جنوبی خبر داد؛

فعالیت ۱۰ گروه برای روئیت هلال ماه رمضان در خراسان‌جنوبی

فعالیت ۱۰ گروه برای روئیت هلال ماه رمضان در خراسان‌جنوبی
ناصری گفت: ۱۰ گروه استهلال برای روئیت هلال ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه فعالیت خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ناصری مسئول ستاد استهلال ماه رمضان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد روئیت هلال ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۱۰ گروه استهلال فعالیت دارند که دو گروه در شهر بیرجند و هشت گروه در سایر شهرهای استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: شهرهای قاین، فردوس، نهبندان، خضری، سه قلعه، سربیشه و بشرویه گروه‌های استهلال دارند.

مسئول ستاد استهلال خراسان‌جنوبی بیان کرد: تعداد افراد شرکت کننده در گروه‌های استهلال متغییر است اما معمولا هرگروه یک روحانی، چند نفر به عنوان رصد کننده، محاسبه کننده و گزارشگر دارد.

ناصری عنوان کرد: امسال ماه شعبان ۳۰ روز کامل است.

وی اظهار کرد: روز دوشنبه ۲۳ فروردین‌ماه زمان غروب خورشید ارتفاع ماه بسیار کم و حدود سه درجه بوده و قابل روئیت نیست.

مسئول ستاد استهلال خراسان‌جنوبی گفت: ماه، دوشنبه‌شب ۲۰ دقیقه بعد از غروب خورشید غروب خواهد کرد.

ناصری اظهار کرد: سه‌شنبه‌شب ارتفاع ماه هنگام غروب خورشید ۱۴ درجه و خوب است و ماه در حدود یک ساعت و ۱۵ دقیقه بعد از غروب خورشید غروب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که غروب روز دوشنبه احتمال روئیت ماه نمی‌رود اما گروه‌های استهلال روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته برای روئیت هلال ماه مبارک رمضان به نقاطی که مشخص است خواهند رفت.

مسئول ستاد استهلال خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به این‌که غروب روز سه‌شنبه ماه قابل روئیت و ماه شعبان ۳۰ روزه است اما گروه‌های استهلال برای روئیت هلال ماه مبارک رمضان حضور خواهند داشت.

ناصری افزود: اطلاعاتی که در خصوص روئیت ماه توسط گروه‌های استهلال استان خراسان جنوبی به دست می‌آید به صورت گزارش برای سایت ستاد استهلال ارسال می‌شود و اطلاعات به دست آمده نیز به صورت تلفنی برای ستاد استهلال خراسان رضوی ارسال می‌شود.

وی در مورد مختصات ماه زمان غروب خورشید در روز دوشنبه، اظهار کرد: در روز دوشنبه هنگام غروب خورشید، ماه حدود پنج درجه سمت چپ و حدود سه درجه بالای افق نسبت به خورشید خواهد بود.

مسئول ستاد استهلال خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در روز سه‌شنبه نیز هنگام غروب خورشید، ماه حدود ۶ درجه سمت چپ و ۱۴ درجه بالای افق نسبت به خورشید قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه