اخبار داغ

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر خبر داد؛

اشتغال بیش از ۲ هزار نفر در ۷۵ واحد صنعتی کاشمر/ کوره‌های آجرپزی معطل تأمین آب و خاک هستند

اشتغال بیش از ۲ هزار نفر در ۷۵ واحد صنعتی کاشمر/ کوره‌های آجرپزی معطل تأمین آب و خاک هستند
ملکی با اشاره به اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار نفر در ۷۵ واحد صنعتی کاشمر گفت: هیچ واحد تولیدی کاملا تعطیل در شهرستان وجود ندارد و تنها مشکل کوره‌های آجرپزی تأمین خاک و آب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا ملکی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" نام‌گذاری شده و در جهت تحقق هر چه‌بهتر شعار سال، باید همه دستگاه‌های متولی امر تولید به‌خصوص صنعت و معدن اقدامات پیشگیرانه و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه قانون تسهیل و رفع موانع تولید نیز به همین منظور در ظرفیت قانون پیش‌بینی‌شده است، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت قانونی در شهرستان کاشمر استفاده شد و سال گذشته نشست‌هایی به جهت رفع موانع تولید در راستای جهش تولید برگزار شد و در سال جاری نیز از همان ظرفیت قانونی استفاده خواهیم کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر با تأکید بر اینکه ۷۵ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۹۰۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم بالغ‌بر ۲ هزار نفر در مجموعه کاشمر فعالیت دارند، تصریح کرد: بیش از ۱۳ واحد معدنی در کاشمر و ۱۹ واحد معدنی در کوهسرخ داریم.

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۸ هزار واحد صنفی در خدماتی، توزیعی، تولیدی صنفی و کارگاهی در کاشمر مشغول به فعالیت هستند، اذعان کرد: برای رفع موانع تولید تمام این واحدها پیگیری‌ها و اقداماتی انجام شده و پیگیری خواهد شد.

ملکی با بیان اینکه با تعامل و هم‌افزایی که بین تمام دستگاه‌های شهرستان وجود دارد، در سال گذشته توانستیم تمام مواردی که مشکلاتی را داشتند در نشست رفع موانع تولید بررسی و برطرف کنیم، عنوان کرد: واحدی که بخواهد ۱۰۰ درصد تعطیل باشد در شهرستان کاشمر نداریم و تنها یک کارخانه روغن فرایند به دلیل مشکلات خاص خود در حوزه مسائل بانکی و مالی تعطیل بود و با پیگیری‌هایی که انجام گرفت امروز با ۱۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

وی با تأکید بر اینکه روغن فرایند درگذشته بالغ‌بر ۴۰۰ نفر نیروی کار داشت که امروز با ۳۵ نفر کار خود را ادامه می‌دهد و امیدواریم هر چه زودتر با تمام ظرفیت فعالیت خود را داشته باشد، تشریح کرد: پروژه پردیس عصاره نیز با ۹۸ درصد پیشرفت آماده افتتاح است و یکی از پروژه‌های مهم شهرستان محسوب می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر با بیان اینکه کارخانه تولید انواع نوشیدنی‌ها پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد دارد و به مرحله تولید رسیده است که در سال جاری به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد، تأکید کرد: مجتمع فولاد ترشیز نیز از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان است و تمام دستگاه‌های متولی پای‌کار هستند.

وی با اشاره به اینکه مناقصه احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی انجام شده و قطعاً در سال جاری به نتیجه مطلوبی خواهد رسید، بیان کرد: در خصوص واحدهای تولیدی و صنفی، بحث تولید آجر یکی از ظرفیت‌های شهرستان محسوب می‌شود که ۱۰۰ واحد تولیدی آجر در شهرستان داریم و در روستاهای قوژد و فدافن متمرکز هستند.

ملکی با تأکید بر اینکه اگر از مشکلات کار و کارگری عبور کنیم تنها مشکل کوره‌های آجرپزی بحث تأمین خاک و آب است، ابراز کرد: با نشست‌هایی که در سال گذشته شکل گرفت، بخشی از مشکلات این واحدهای تولیدی برطرف شد ولی می‌طلبد باتوجه‌به نیروی کار بالایی که این واحدها دارند، بحث تأمین خاک نیز برطرف شد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا در سال گذشته به واحدهای صنعتی، تولیدی و کارگاهی شهرستان ضررهای زیادی را وارد کردند، افزود: محدودیت‌ها و تعطیلی‌های درازمدتی برای واحدها ایجاد شد درصورتی‌که تسهیلات جبرانی برای این واحدهای صنفی، درصد پایینی توانستند جذب کنند.

رئیس اداره صمت کاشمر همچنین در ادامه اظهار کرد: بالغ‌بر ۶۰ درصد واحدهای صنفی در شهرستان کاشمر مستأجر هستند و در بحث کرونا با مشکلاتی روبرو شدند و اقدامات جبرانی نیز کافی نبود و تعطیلی‌های کرونا همچنان ادامه دارد که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این ویروس را ریشه‌کن کنیم.

وی با اشاره به اینکه کاشمر به‌عنوان یکی از شهرستان‌های گردشگری کشاورزی، زیارتی، تاریخی و... محسوب می‌شود، اظهار داشت: می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان در بحث‌های اشتغال‌زایی، تولید و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استفاده کرد و به دنبال این هستیم که شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که سرمایه‌گذار رغبت به سرمایه‌گذاری داشته باشد و هم سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند بتوانند با شدت بیشتری کار خود را در راستای افزایش تولید ادامه دهند.

ملکی با بیان اینکه موانعی نظیر نقدینگی، بیمه‌ای، مالیاتی، تسهیلات سرمایه در گردش، نوع پرداخت تسهیلات گذشته و... در واحدهای تولیدی وجود دارد ولی واحدی که بخواهد ۱۰۰ درصد تعطیل باشد نداریم، خاطرنشان کرد: کمبود آب یکی از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی بخصوص در بخش کشاورزی است که باید چاره‌ای دراین‌خصوص اندیشیده شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش دستمزدها، تأمین مواد اولیه، عدم ثبات قیمتی در خرید مواد اولیه، نوع بازاریابی و... نیز از دیگر مشکلاتی است که بحث تولید ضربه می‌زند، تصریح کرد: باید زمینه‌های لازم را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم تا با افزایش تولید انبوه باعث فروش بیشتر و همچنین صادرات شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه