اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان:

طرح مبارزه با آفات جنگل‌های لرستان اجرا می شود

طرح مبارزه با آفات جنگل‌های لرستان اجرا می شود
نجفی گفت: طرح مبارزه با آفات جنگل های استان لرستان در سطح ۱۱ هزار هکتار با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، شیرزاد نجفی اظهار داشت:  طرح مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط و آفت لورانتوس درسطح  ۱۱ هزار هکتار در جنگل‌های استان در حال اجرا می باشد که آفت برگ خوار را یکی از مهمترین آفت ها برای جنگل‌ است و متاسفانه در فصل بهار همه ساله سطح وسیعی از جنگل ها به این آفت آلوده می‌ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,
وی افزود: این پروژه شامل دو مرحله پایش، کنترل و مبارزه است که در راستای اهداف و وظایف سازمانی در سطح ۲۰ هزار هکتار از جنگل های استان محلول پاشی می شود.
,
 
,
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اشاره به اینکه مبارزه با لورانتوس و برگ خوار بلوط در مناطق سپیددشت، قلعه گل، داد آباد، تاف، ناوه کش، الیگودرز، مله شبانان، دره اناران در حال اجراست خاطرنشان کرد: هزینه این عملیات اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مصوب ملی بوده است.
,
 
,
نجفی گفت: جنگل‌های استان لرستان با یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار مساحت، جزء جنگل‌های زاگرس به شمار می روند که به لحاظ حفاظت از منابع پایه آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، قابلیت اکوتوریستی، مسائل زیست محیطی و… دارای اهمیت منحصر به فردی می باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه