اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان اعلام کرد؛

افتتاح ۱۳ پروژه روستایی با اعتبار ۲۸ میلیاردی در استان سمنان

افتتاح ۱۳ پروژه روستایی با اعتبار ۲۸ میلیاردی در استان سمنان
علیرضا فلاحی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در سال های اخیر ازافتتاح ۱۳ پروژه بهسازی و اصلاح معابر روستایی با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال در استان سمنان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار مرآت، علیرضا فلاحی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران ، ضمن تبریک گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) و سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۳ پروژه بهسازی و اصلاح معابر روستایی با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال در سطح استان سمنان افتتاح و به بهره برداری رسید.

فلاحی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد عمرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تاسیس گردید خاطر نشان کرد: این نهاد انقلابی در حوزه های عمران روستایی ، بازسازی و مسکن روستایی، مسکن شهری، امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی، دفتر مشارکتهای مردمی حساب ۱۰۰ امام(ره) و انجمن خیرین مسکن ساز فعالیت دارد.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت های عمران روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: عمران روستایی یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امر عمران و آبادی روستاهاست که در این سال ها از ۵۳۷ روستای استان سمنان، برای تعداد ۲۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوارطرح هادی تهیه شده است.

وی با اشاره به اجرای بهسازی و اصلاح معابر افزود: در ۲۴۷ روستا نیز اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۲۹ میلیون ریال جهت اجرای بیش از ۹۸۳ کیلومتر بهسازی و اصلاح معابر انجام و هزینه شده و در ۶۹ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال و همچنین ۱۸ هزارتن قیر رایگان معادل ۳۱۵ میلیارد ریال جهت اجرای بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار مترمربع آسفالت تنها درمدت ۵ سال دریافت شده است.

وی در مورد طرح بهسازی بافت روستایی گفت: این طرح با شناسایی ارزش های معماری بافت روستایی اقدام به  احیاء و توسعه این ارزش ها می کند  که درشهرستان شاهرود روستای قلعه بالا و قلعه نو خرقان  با صد درصد پیشرفت فیزیکی  این طرح تهیه واجرا شده است.

مهندس فلاحی در زمینه طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری نیز تصریح کرد: این طرح به منظور ساماندهی نظام فعالیت، اسکان و پیش بینی امکانات و خدمات مورد نیاز برای توسعه گردشگری بوده که در روستای ملاده درشهرستان مهدی شهر تهیه طرح انجام و با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا میباشد و در شهرستان شاهرود روستای رضاآباد با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و در شهرستان سرخه روستای جوین این طرح با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۶ هزارو ۴۰۰ میلیون ریال در حال تهیه طرح می باشد.

وی درخصوص خدمات فنی صدورپروانه ساختمانهای روستایی افزود: ازجمله اهداف مورد نظر این طرح جلوگیری از ساخت وسازهای غیراصولی، افزایش کیفیت ساخت سازها، هدایت توسعه کالبدی روستا، مسکن مقاوم درمقابل سوانح، حفظ کاربری های اراضی درطرح هادی، هدایت و جلوگیری ازساخت و سازهای بی رویه بوده و تاکنون تعداد ۳۲ هزار و ۲۷۹  فقره خدمات فنی صدور پروانه و تعداد ۲۰ هزار و ۳۲ فقره سایر خدمات فنی از جمله استعلام حریم ها، واگذاری انشعابات و تسهیلات توسط این بنیاد ارائه شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه