اخبار داغ

تدابیر امنیتی بی‌سابقه نظامیان آمریکا در «عین الاسد»

تدابیر امنیتی بی‌سابقه نظامیان آمریکا در «عین الاسد»
یک مرکز نظامی ارتش عراق در شمال بغداد هدف قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بغداد الیوم، یک منبع مسئول امنیتی عراق امروز شنبه از هدف قرار گرفتن یک مرکز نظامی ارتش این کشور در شمال بغداد خبر داد و اعلام کرد: مرکز وابسته به تیپ ۵۹ ارتش عراق در منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد هدف قرار گرفت که بر اثر آن یک نظامی و یک افسر عالی رتبه عراقی زخمی شدند و نیروهای امنیتی به جستجوی گسترده منطقه پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
«الطارمیه» از مناطقی است که داعش هرازگاهی دست به تحرکاتی علیه نیروهای عراقی می زند.
,
 
,
پاکسازی ۶ روستا و کشف ۱۲ مخفیگاه داعشی در شمال دیالی
, پاکسازی ۶ روستا و کشف ۱۲ مخفیگاه داعشی در شمال دیالی,
 
,
یک منبع نظامی در استان دیالی از پاکسازی ۶ روستا و کشف ۱۲ مخفیگاه داعشی در منطقه «جلولاء» در شمال شرق بعقوبه خبر دادند و اعلام کردند که در این مخفیگاه‌ها سلاح و ادوات جنگی و لجستیکی قرار داشت.
,
 
,
این منبع همچنین از خنثی سازی طرح‌ها و حملات برای هدف قرار دادن مناطق امن در شمال جلواء و اطراف خانقین هم خبر داد.
,
 
,
دستگیری دو داعشی در استان بابل عراق
, دستگیری دو داعشی در استان بابل عراق,
 
,
فرماندهی پلیس استان بابل عراق از دستگیری دو داعشی در جریان عملیات‌های جداگانه در شمال استان بابل خبر داد.
,
 
,
همزمان اداره اطلاعات نظامی عراق در یک بیانیه از دستگیری یک داعشی در روستایی در ناحیه «العظیم» از توابع بخش «الخالص» در استان دیالی خبر داد و بیان کرد: این پس از دریافت اطلاعات دقیق مبنی بر وجود یک داعشی در روستای «البومحمد» در این ناحیه رخ داد.
,
 
,
پاکسازی ۸۰ درصد از شمال شرقی دیالی از بازمانده‌های داعشی
, پاکسازی ۸۰ درصد از شمال شرقی دیالی از بازمانده‌های داعشی,
 
,
یک منبع وابسته به فرماندهی عملیات حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی و حشد شعبی عراق موفق به پاکسازی ۸۰ درصد از مناطق شمال «جلولاء» در ۷۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه شدند.
,
 
,
این منبع بیان کرد: قبلا این مناطق ناامن بود و علاوه بر حملات خمپاره‌ای، داعشی‌ها با بمب و تک تیراندازهای خود کشاورزان را هدف قرار می‌دادند که از زمان شروع عملیات پاکسازی و جستجوی میدانی در حدود یکماه قبل امن شده است.
,
 
,
همزمان یک منبع عراقی از حمله نیروهای عراقی به مواضع بازمانده‌های داعشی در مناطق صحرایی غرب الانبار عراق خبر داد و اعلام کرد: به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور داعشی‌ها در مناطق صعب العبور، نیروها وارد عمل شدند.
,
 
,
تدابیر امنیتی نظامیان آمریکایی در «عین الاسد»
, تدابیر امنیتی نظامیان آمریکایی در «عین الاسد»,
 
,
«قطری العبیدی» از فرماندهان حشد عشایری عراق در استان الانبار از تدابیر پیشگیرانه امنیتی نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در غرب الانبار خبر داد و گفت: نیروهای آمریکایی بر دامنه اقدامات امنیتی خود در پایگاه «عین الاسد» در ناحیه البغدادی در بخش «هیت» در غرب الانبار افزوده‌اند.
,
 
,
وی افزود: نیروهای آمریکایی اقدامات امنیتی بی سابقه در پایگاه عین الاسد به عمل آورده‌اند و این همزمان با پرواز متوالی بالگردهای آمریکایی بر فراز مناطق غربی عراق است. این اقدامات به دنبال کشف خودرو حامل ۲۴ راکت در منطقه «البسطانیه» در نزدیکی این پایگاه انجام شده است.
,
 
,
رسیدن نیروهای حشد شعبی به مناطق در دیالی پس از ۱۸ سال
, رسیدن نیروهای حشد شعبی به مناطق در دیالی پس از ۱۸ سال,
 
,
«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی در جریان عملیات در منطقه «زور شیخ بابا» و «حاوی العظیم» و اطراف خانقین به مناطقی رسیدند که هیچ نیرویی از ۲۰۰۳ به بعد به آنجا نرسیده بود.
,
 
,
وی افزود: منطقه «زور شیخ بابا» یکی از مناطق داغ داعشی و پناهگاه امنی برای داعش بود که حشد شعبی در جریان عملیات نظامی پیچیده طی دو هفته متوالی موفق به درهم شکستن تروریست‌ها و رسیدن به مخفیگاه‌های داعشی در مناطقی با شرایط جغرافیایی دشوار که مین و بمب‌های کارگذاشته شده آنرا احاطه کرده بود، شدند.
,
 
,
الحسینی تاکید کرد: حشد شعبی در جریان عملیات اخیر خود دستاوردهای زیادی داشت و موجبات ثبات نسبی را فراهم کرد و این در حالی بود که حملات داعش تشدید شده بود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: تسنیم
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه