اخبار داغ

کوید ۱۹ همچنان می تازد؛

وقتی رئیس ستاد ملی کرونا دست روی دست گذاشت/ عادی انگاری کرونایی از دولت به مردم رسید!

وقتی رئیس ستاد ملی کرونا دست روی دست گذاشت/ عادی انگاری کرونایی از دولت به مردم رسید!
این روزها سراسر کشور درگیر موج چهارم بیماری کرونا است، رکوردشکنی‌های پی‌درپی آمار ابتلا و موارد فوت ناشی از این ویروس منحوس گواهی بر این است که این موج از بیماری با توجه به اوج گرفتن شیوع کرونای انگلیسی در کشور به‌شدت همه‌گیر و کشنده‌تر است، البته این شرایط بی‌ارتباط به عادی انگاری شرایط و انفعال ستاد ملی کرونا نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ این روزها سراسر کشور درگیر موج چهارم بیماری کرونا است، رکوردشکنی‌های پی‌درپی آمار ابتلا و موارد فوت ناشی از این ویروس منحوس گواهی بر این است که این موج از بیماری با توجه به اوج گرفتن شیوع کرونای انگلیسی در کشور به‌شدت همه‌گیر و کشنده‌تر است، از طرفی کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه که ساده‌ترین آن استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است به پایین‌ترین حد خود رسیده است که البته بی‌ارتباط به عادی انگاری شرایط و انفعال ستاد ملی کرونا نیست!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

خستگی کادر درمان بعد از بیش از یکسال ماه مقابله سنگین و نابرابر با کرونا از یک‌سو و همچنین ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی کشور که روزبه‌روز به سمت اشباع شدن پیش می‌روند از سوی دیگر، نشان می‌دهد در کنار کم‌توجهی مردم سیاست‌گذاری‌های ستاد ملی کرونا در هفته‌های اخیر به‌خصوص در ایام تعطیلات نوروزی بسیار ناکارآمد بوده است.

رئیس ستاد ملی کرونا به جای هشدار، آغاز موج چهارم را انکار کرد!

خلاصه شدن تصمیمات ستاد ملی کرونا صرفاً در توصیه به سفر نرفتن، باز گذاشتن جاده‌های کشور علیرغم تذکرات کارشناسان و از طرفی عدم برنامه‌ریزی برای مدیریت بازار شب عید و بعضاً قرار گرفتن مردم در صف‌های خرید کالا باعث شد تا ویروس کرونا زیر پوست جامعه حرکت موذیانه خود را با جدیت دنبال کند، اینکه چرا شخص رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس ستاد ملی کرونا به‌جای اعمال محدودیت‌های سنگین و الزام‌آوری که بعضاً به‌راحتی قابل اجر هستند در جلسات این ستاد شروع موج چهارم را هم انکار می‌کند جای تعجب است.

درحالی‌که روحانی در هفتم فروردین‌ماه سال جاری در جلسه این ستاد اعلام کرد که «پیک کرونا تمام‌شده است!» اما ۱۴ فروردین با یک تغییر موضع ۱۸۰ درجه‌ای اظهار داشت: «در دو استان، موج چهارم آغازشده و در برخی از استان‌های دیگر نیز اگر مراعات نکنیم ممکن است وارد موج جدید بیماری کرونا شویم!»

اظهارات روحانی درباره احتمال مواجه‌شدن با موج جدید کرونا در حالی صورت گرفت که ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست وی، راه را برای مسافرت‌های نوروزی و فعالیت تورهای گردشگری، هموار کرده بود.

هشدار‌های وزیر بهداشت و مخالفت وزارت بهداشت برای سفر‌ها کارساز نشد و وزیر بهداشت مجبور شد که به قسم و التماس بیفتد و گفت: ما التماس کردیم که سفر نباشد و من یک عضو از ستاد ملی مقابله با کرونا هستم و وزیر بهداشت در ایران باید همیشه باید خواهش کند و دست و پا ببوسد تا بتواند یک‌قدم بردارد.

درنهایت ستاد ملی مقابله با کرونا فقط سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی آن‌هم با خودروی شخصی را ممنوع اعلام کرد و سفر به این شهر‌ها با حمل‌ونقل عمومی آزاد بود.

در پی همین بی‌تدبیری ستاد ملی کرونا طی هفته‌های اخیر و مصادف شدن با تعطیلات نوروزی برخی فرصت برای برخی افراد بی‌مسئولیت فراهم شد تا بازهم جاده‌های شمال کشور را در پیش بگیرند و برای خوش‌گذرانی خودشان ملتی را به سمت خطر و به کام مرگ بکشانند، رانندگان ماشین‌های لوکس میلیاردی که با فراهم شدن هر فرصتی در جاده‌های شمال تردد می‌کنند و جریمه‌های ریالی برخلاف عامه مردم برای آن‌ها عددی نیست!

تجربه و آمارها در چند ماه گذشته نشان می‌دهد بعد از هر تعطیلات روند ابتلا و موارد فوت ناشی از بیماری کرونا صعودی بوده و یک موج جدید در کشور شکل‌گرفته است؛ این پیک‌های ابتلا دلیلی جز افزایش آمار سفرها و حجم ترددهای عمدتاً غیرضرور ندارد.

 

(اوج گیری کرونا پس از تعطیلات و پایان محدودیت ها)

آمار تردد وسایل نقلیه در محورها و جاده‌های بین‌شهری و بین استانی هم نشان می‌دهد که رابطه عمیق و معناداری بین افزایش سفرهای مردم با شیوع مجدد ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان جدید به بیماری کوید ۱۹ وجود دارد، در ماه‌های گذشته هرقدر مردم سفرهای بیشتری رفته‌اند، نمودار مبتلایان به ویروس کرونا نیز هم‌راستا با آن بیشتر شده است.

درنهایت همه این هشدار‌ها به‌جایی نرسید و گوش مردم و مسئولان به این حرف‌ها بدهکار نبود و موج چهارم کرونا خیز بلند موشکی برداشت و این بار کرونا پر قدرت‌تر از همیشه وارد میدان شد و هفته اخیر ۲۸ هزار بستری جدید قطعی یا محتمل کرونا اتفاق افتاد که نسبت به هفته قبل حدود ۱۰ هزار مورد افزایش داشته است، باید موج چهارم را سونامی کرونا نامید چراکه سرعت افرایش بستری ۳.۷ برابر نسبت به مدت مشابه در موج دوم و سوم است.

(اوج گیری کرونا پس از تعطیلات عید نوروز و افزایش آمار بستری)

ابتدای نوروز ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار داشتند و نقشه کرونایی کشور زرد و آبی بود و حتی در خوزستان و اطراف آن شهر‌های قرمز و نارنجی به چشم می‌خورد، اما امروز نقشه کرونایی کشور آتشین است. در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با دیارآفتاب؛

رئیس ستاد مقابله با کرونا در عادی سازی شرایط نقش مهمی داشت/رئیس جمهور باید پاسخگوی شرایط باشد/بازی با جان، مال و سلامت مردم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، با اشاره به وضعیت خطرناک شیوع بیماری کرونا و شدت موج چهارم ویروس گفت: متاسفانه آقای رئیس جمهور در عادی سازی شرایط کرونا نقش مهمی داشتند چراکه ایشان در هفتم فروردین فرمودند از پیک عبور کردیم و دوره های قبل تکرار نخواهد شد و به مردم اطمینان می دهیم مشکلی به وجود نیاید این حجم بزرگی در عادی سازی شرایط به وجود آورد و  مردم هم با این سخنان رئیس ستاد مقابله با کرونا خیال کردند شرایط بهبود پیدا کرده و عادی انگاری بزرگی در مقابله با کرونا به وجود آمد.

وی افزود: امروز به وضوح شاهد عادی انگاری هستیم و اگر می بینیم کلیه مراکز استان ها و بسیاری از شهرها به حالت قرمز و بحرانی درآمده اند اینها نتیجه مدیریت رئیس ستاد مقابله با کرونا و همان رئیس جمهور است که باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با تأکید بر اینکه بازی کردن با جان، مال و سلامت مردم به هیچ عنوان قابل قبول نیست ، گفت: تاسف وار تر از این شرایط این است که آقای رئیس جمهور ادعا می کنند ما مدیریت بلد هستیم و باید در تاریخ بنویسند ما کشور را نجات دادیم و قطعا در تاریخ این سوء مدیریت های آقای روحانی و دولت او را خواهند نوشت.

وی با بیان اینکه زمانی که وزیر بهداشت به صراحت می گوید ما گفتیم اما کسی گوش نکرد این منظور چه کسی است و این غیر از آقای روحانی است؟ که به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا مسئولیت دارد؟، افزود: مگر مقام معظم رهبری چند روز قبل از عید نفرمودند که من هم به مسافرت نمی روم؟ چراکه کسی به حرف ایشان گوش ندادند و با جدیت در خصوص سفرها تصمیم گیری نکردند؟

سلیمی گفت: متاسفانه امروز شرایط کرونا بسیار بحرانی شده و اینکه گفته اند از فردا می خواهیم جریمه و بگیر و ببند در کشور راه بیندازیم دیگر دیر شده است چراکه باید از ابتدای نوروز سفرها را مدیریت می کردند تا به این شرایط دچار نشویم.

وی بیان کرد: متاسفانه حجم بزرگی از فشارهای اقتصادی بر روی اصناف است چراکه بعضی از آنها ماهیانه چند میلیون باید اجاره پرداخت کنند و امروز وقتی با تعطیلی مواجه شدند این ظلم به آنها است چراکه نمی توانند امورات زندگی خود را پاسخگو باشند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس ادامه داد: بستری در بیمارستان ها به شکل موشکی در حال رقم خوردن است و سوال اینجاست چه کسی و چه تصمیماتی باعث شد که شرایط امروز حاصل شود و این همان ترک فعل است که باید به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره یه اینکه آقای رئیس جمهور که ادعا می کند حقوقدان است طبق قانون اساسی باید از سلامت مردم به خوبی پاسداری و محافظت کند ، گفت:متأسفانه این مسئله انجام نشده  و واقعا تعجب آور است که چرا آقای رئیس جمهور به وظایف خود عمل نکردند که یا نتوانستند و یا نخواستند این وظیفه مهم را انجام دهد و آقای رئیس جمهور باید پاسخگوی سهل انگاری در برابر سلامت جامعه و مردم باشد.

وی افزود: متاسفانه امروز کسانی که مدیریت آشفته تاریخی را به اثبات رسانده اند حریصانه به صندلی های مسئولیت خود چسبیده اند و آن را رها نمی کنند و امروز از همه آنها خواهش می کنیم که مردم را رها کنند تا ببیند مردم به چه نحوی کشور را مدیریت می کنند.

سلیمی خاطر نشان کرد: وضعیت امروز مدیریت بیماری کرونا وضعیت مدیریت غرب زده ها است و متاسفانه مسئله ای که با همت های نیروهای بسیج و مدافعان سلامت در دی و بهمن مدیریت شده بود با مدیریت غرب زدگی کنترل آن را خارج کردند و امروز تلفات انسانی و میزان بستری ها به شدت افزایش پیدا کرده و رئیس ستاد کرونا باید در برای این مدیریت آشفته پاسخگو باشد.

فقط با شکستن زنجیره سرایت می‌توان مانع از اوج گرفتن کرونا شد

در شرایط فعلی بدون تردید مؤثرترین عامل در کنترل اپیدمی کرونا اعمال محدودیت‌های الزامی است، درحالی‌که فقط با شکستن زنجیره سرایت می‌توان مانع از اوج گرفتن این بیماری شد دولت باید اولاً از تمام ابزارهای خود برای دستیابی به این منظور استفاده کند و از سوی دیگر کلیه امکانات مالی و اجرایی کشور را در راستای حمایت از مجموعه‌ی بهداشت و درمان بسیج کند اما متأسفانه حتی پرداخت یک میلیارد یورو اعتبار مصوب صندوق توسعه به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا نیز شفاف‌سازی نشد!

اکنون در برهه‌ای از سال قرار داریم که بسیاری از حساسیت‌های فصلی و سرماخوردگی‌ها مجموعه دستگاه تنفسی افراد را به دلایل مختلفی تحت تأثیر قرار می‌دهند و حالا باوجود بیماری کرونا به‌خصوص نوع انگلیسی آن حجم مراجعات به مراکز درمانی به‌شدت رو به افزایش است و عدم توجه مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین اعمال نشدن محدودیت‌های عملیاتی و سخت‌گیرانه می‌تواند تبعات بسیار سنگینی را به همراه داشته باشد.

تجربه اعمال محدودیت‌های تردد و سفر همچون اوایل نوروز ۹۹ ثابت می‌کند که اجرای این سیاست به‌درستی می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد؛ چراکه علیرغم نا آشنا بودن رفتار این ویروس اما این بیماری در نوروز ۹۹ کنترل شد اما دقیقاً از همان اواخر فروردین‌ماه سال گذشته که محدودیت‌ها برداشته شد، سفرهای برون‌شهری نیز افزایش یافت و شیوع کرونا نیز گارد صعودی به خود گرفت.

انتهای پیام/

,

خستگی کادر درمان بعد از بیش از یکسال ماه مقابله سنگین و نابرابر با کرونا از یک‌سو و همچنین ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی کشور که روزبه‌روز به سمت اشباع شدن پیش می‌روند از سوی دیگر، نشان می‌دهد در کنار کم‌توجهی مردم سیاست‌گذاری‌های ستاد ملی کرونا در هفته‌های اخیر به‌خصوص در ایام تعطیلات نوروزی بسیار ناکارآمد بوده است.

,

, ,

رئیس ستاد ملی کرونا به جای هشدار، آغاز موج چهارم را انکار کرد!

, رئیس ستاد ملی کرونا به جای هشدار، آغاز موج چهارم را انکار کرد!, رئیس ستاد ملی کرونا به جای هشدار، آغاز موج چهارم را انکار کرد!,

خلاصه شدن تصمیمات ستاد ملی کرونا صرفاً در توصیه به سفر نرفتن، باز گذاشتن جاده‌های کشور علیرغم تذکرات کارشناسان و از طرفی عدم برنامه‌ریزی برای مدیریت بازار شب عید و بعضاً قرار گرفتن مردم در صف‌های خرید کالا باعث شد تا ویروس کرونا زیر پوست جامعه حرکت موذیانه خود را با جدیت دنبال کند، اینکه چرا شخص رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس ستاد ملی کرونا به‌جای اعمال محدودیت‌های سنگین و الزام‌آوری که بعضاً به‌راحتی قابل اجر هستند در جلسات این ستاد شروع موج چهارم را هم انکار می‌کند جای تعجب است.

,

درحالی‌که روحانی در هفتم فروردین‌ماه سال جاری در جلسه این ستاد اعلام کرد که «پیک کرونا تمام‌شده است!» اما ۱۴ فروردین با یک تغییر موضع ۱۸۰ درجه‌ای اظهار داشت: «در دو استان، موج چهارم آغازشده و در برخی از استان‌های دیگر نیز اگر مراعات نکنیم ممکن است وارد موج جدید بیماری کرونا شویم!»

,

اظهارات روحانی درباره احتمال مواجه‌شدن با موج جدید کرونا در حالی صورت گرفت که ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست وی، راه را برای مسافرت‌های نوروزی و فعالیت تورهای گردشگری، هموار کرده بود.

, .,

هشدار‌های وزیر بهداشت و مخالفت وزارت بهداشت برای سفر‌ها کارساز نشد و وزیر بهداشت مجبور شد که به قسم و التماس بیفتد و گفت: ما التماس کردیم که سفر نباشد و من یک عضو از ستاد ملی مقابله با کرونا هستم و وزیر بهداشت در ایران باید همیشه باید خواهش کند و دست و پا ببوسد تا بتواند یک‌قدم بردارد.

, .,

درنهایت ستاد ملی مقابله با کرونا فقط سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی آن‌هم با خودروی شخصی را ممنوع اعلام کرد و سفر به این شهر‌ها با حمل‌ونقل عمومی آزاد بود.

, .,

در پی همین بی‌تدبیری ستاد ملی کرونا طی هفته‌های اخیر و مصادف شدن با تعطیلات نوروزی برخی فرصت برای برخی افراد بی‌مسئولیت فراهم شد تا بازهم جاده‌های شمال کشور را در پیش بگیرند و برای خوش‌گذرانی خودشان ملتی را به سمت خطر و به کام مرگ بکشانند، رانندگان ماشین‌های لوکس میلیاردی که با فراهم شدن هر فرصتی در جاده‌های شمال تردد می‌کنند و جریمه‌های ریالی برخلاف عامه مردم برای آن‌ها عددی نیست!

,

تجربه و آمارها در چند ماه گذشته نشان می‌دهد بعد از هر تعطیلات روند ابتلا و موارد فوت ناشی از بیماری کرونا صعودی بوده و یک موج جدید در کشور شکل‌گرفته است؛ این پیک‌های ابتلا دلیلی جز افزایش آمار سفرها و حجم ترددهای عمدتاً غیرضرور ندارد.

,

 

,

, ,

(اوج گیری کرونا پس از تعطیلات و پایان محدودیت ها)

, (اوج گیری کرونا پس از تعطیلات و پایان محدودیت ها),

آمار تردد وسایل نقلیه در محورها و جاده‌های بین‌شهری و بین استانی هم نشان می‌دهد که رابطه عمیق و معناداری بین افزایش سفرهای مردم با شیوع مجدد ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان جدید به بیماری کوید ۱۹ وجود دارد، در ماه‌های گذشته هرقدر مردم سفرهای بیشتری رفته‌اند، نمودار مبتلایان به ویروس کرونا نیز هم‌راستا با آن بیشتر شده است.

, .,

درنهایت همه این هشدار‌ها به‌جایی نرسید و گوش مردم و مسئولان به این حرف‌ها بدهکار نبود و موج چهارم کرونا خیز بلند موشکی برداشت و این بار کرونا پر قدرت‌تر از همیشه وارد میدان شد و هفته اخیر ۲۸ هزار بستری جدید قطعی یا محتمل کرونا اتفاق افتاد که نسبت به هفته قبل حدود ۱۰ هزار مورد افزایش داشته است، باید موج چهارم را سونامی کرونا نامید چراکه سرعت افرایش بستری ۳.۷ برابر نسبت به مدت مشابه در موج دوم و سوم است.

, .,

, ,

(اوج گیری کرونا پس از تعطیلات عید نوروز و افزایش آمار بستری)

, (اوج گیری کرونا پس از تعطیلات عید نوروز و افزایش آمار بستری),

ابتدای نوروز ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار داشتند و نقشه کرونایی کشور زرد و آبی بود و حتی در خوزستان و اطراف آن شهر‌های قرمز و نارنجی به چشم می‌خورد، اما امروز نقشه کرونایی کشور آتشین است. در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

, .,

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با دیارآفتاب؛

, عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با دیارآفتاب؛,

رئیس ستاد مقابله با کرونا در عادی سازی شرایط نقش مهمی داشت/رئیس جمهور باید پاسخگوی شرایط باشد/بازی با جان، مال و سلامت مردم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست

, رئیس ستاد مقابله با کرونا در عادی سازی شرایط نقش مهمی داشت/رئیس جمهور باید پاسخگوی شرایط باشد/بازی با جان، مال و سلامت مردم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست, رئیس ستاد مقابله با کرونا در عادی سازی شرایط نقش مهمی داشت/رئیس جمهور باید پاسخگوی شرایط باشد/بازی با جان، مال و سلامت مردم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست,

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، با اشاره به وضعیت خطرناک شیوع بیماری کرونا و شدت موج چهارم ویروس گفت: متاسفانه آقای رئیس جمهور در عادی سازی شرایط کرونا نقش مهمی داشتند چراکه ایشان در هفتم فروردین فرمودند از پیک عبور کردیم و دوره های قبل تکرار نخواهد شد و به مردم اطمینان می دهیم مشکلی به وجود نیاید این حجم بزرگی در عادی سازی شرایط به وجود آورد و  مردم هم با این سخنان رئیس ستاد مقابله با کرونا خیال کردند شرایط بهبود پیدا کرده و عادی انگاری بزرگی در مقابله با کرونا به وجود آمد.

, دیار آفتاب,

وی افزود: امروز به وضوح شاهد عادی انگاری هستیم و اگر می بینیم کلیه مراکز استان ها و بسیاری از شهرها به حالت قرمز و بحرانی درآمده اند اینها نتیجه مدیریت رئیس ستاد مقابله با کرونا و همان رئیس جمهور است که باید پاسخگو باشد.

,

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با تأکید بر اینکه بازی کردن با جان، مال و سلامت مردم به هیچ عنوان قابل قبول نیست ، گفت: تاسف وار تر از این شرایط این است که آقای رئیس جمهور ادعا می کنند ما مدیریت بلد هستیم و باید در تاریخ بنویسند ما کشور را نجات دادیم و قطعا در تاریخ این سوء مدیریت های آقای روحانی و دولت او را خواهند نوشت.

,

وی با بیان اینکه زمانی که وزیر بهداشت به صراحت می گوید ما گفتیم اما کسی گوش نکرد این منظور چه کسی است و این غیر از آقای روحانی است؟ که به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا مسئولیت دارد؟، افزود: مگر مقام معظم رهبری چند روز قبل از عید نفرمودند که من هم به مسافرت نمی روم؟ چراکه کسی به حرف ایشان گوش ندادند و با جدیت در خصوص سفرها تصمیم گیری نکردند؟

,

, ,

سلیمی گفت: متاسفانه امروز شرایط کرونا بسیار بحرانی شده و اینکه گفته اند از فردا می خواهیم جریمه و بگیر و ببند در کشور راه بیندازیم دیگر دیر شده است چراکه باید از ابتدای نوروز سفرها را مدیریت می کردند تا به این شرایط دچار نشویم.

,

وی بیان کرد: متاسفانه حجم بزرگی از فشارهای اقتصادی بر روی اصناف است چراکه بعضی از آنها ماهیانه چند میلیون باید اجاره پرداخت کنند و امروز وقتی با تعطیلی مواجه شدند این ظلم به آنها است چراکه نمی توانند امورات زندگی خود را پاسخگو باشند.

,

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس ادامه داد: بستری در بیمارستان ها به شکل موشکی در حال رقم خوردن است و سوال اینجاست چه کسی و چه تصمیماتی باعث شد که شرایط امروز حاصل شود و این همان ترک فعل است که باید به آن رسیدگی شود.

,

وی با اشاره یه اینکه آقای رئیس جمهور که ادعا می کند حقوقدان است طبق قانون اساسی باید از سلامت مردم به خوبی پاسداری و محافظت کند ، گفت:متأسفانه این مسئله انجام نشده  و واقعا تعجب آور است که چرا آقای رئیس جمهور به وظایف خود عمل نکردند که یا نتوانستند و یا نخواستند این وظیفه مهم را انجام دهد و آقای رئیس جمهور باید پاسخگوی سهل انگاری در برابر سلامت جامعه و مردم باشد.

,

وی افزود: متاسفانه امروز کسانی که مدیریت آشفته تاریخی را به اثبات رسانده اند حریصانه به صندلی های مسئولیت خود چسبیده اند و آن را رها نمی کنند و امروز از همه آنها خواهش می کنیم که مردم را رها کنند تا ببیند مردم به چه نحوی کشور را مدیریت می کنند.

,

سلیمی خاطر نشان کرد: وضعیت امروز مدیریت بیماری کرونا وضعیت مدیریت غرب زده ها است و متاسفانه مسئله ای که با همت های نیروهای بسیج و مدافعان سلامت در دی و بهمن مدیریت شده بود با مدیریت غرب زدگی کنترل آن را خارج کردند و امروز تلفات انسانی و میزان بستری ها به شدت افزایش پیدا کرده و رئیس ستاد کرونا باید در برای این مدیریت آشفته پاسخگو باشد.

,

فقط با شکستن زنجیره سرایت می‌توان مانع از اوج گرفتن کرونا شد

, فقط با شکستن زنجیره سرایت می‌توان مانع از اوج گرفتن کرونا شد, فقط با شکستن زنجیره سرایت می‌توان مانع از اوج گرفتن کرونا شد,

در شرایط فعلی بدون تردید مؤثرترین عامل در کنترل اپیدمی کرونا اعمال محدودیت‌های الزامی است، درحالی‌که فقط با شکستن زنجیره سرایت می‌توان مانع از اوج گرفتن این بیماری شد دولت باید اولاً از تمام ابزارهای خود برای دستیابی به این منظور استفاده کند و از سوی دیگر کلیه امکانات مالی و اجرایی کشور را در راستای حمایت از مجموعه‌ی بهداشت و درمان بسیج کند اما متأسفانه حتی پرداخت یک میلیارد یورو اعتبار مصوب صندوق توسعه به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا نیز شفاف‌سازی نشد!

,

اکنون در برهه‌ای از سال قرار داریم که بسیاری از حساسیت‌های فصلی و سرماخوردگی‌ها مجموعه دستگاه تنفسی افراد را به دلایل مختلفی تحت تأثیر قرار می‌دهند و حالا باوجود بیماری کرونا به‌خصوص نوع انگلیسی آن حجم مراجعات به مراکز درمانی به‌شدت رو به افزایش است و عدم توجه مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین اعمال نشدن محدودیت‌های عملیاتی و سخت‌گیرانه می‌تواند تبعات بسیار سنگینی را به همراه داشته باشد.

,

تجربه اعمال محدودیت‌های تردد و سفر همچون اوایل نوروز ۹۹ ثابت می‌کند که اجرای این سیاست به‌درستی می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد؛ چراکه علیرغم نا آشنا بودن رفتار این ویروس اما این بیماری در نوروز ۹۹ کنترل شد اما دقیقاً از همان اواخر فروردین‌ماه سال گذشته که محدودیت‌ها برداشته شد، سفرهای برون‌شهری نیز افزایش یافت و شیوع کرونا نیز گارد صعودی به خود گرفت.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه