اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی دلفان عنوان کرد؛

فروردین، بهترین زمان مبارزه با علف‌های هرز/ ۹ اکیپ مزارع گندم دلفان را پایش می‌کنند

فروردین، بهترین زمان مبارزه با علف‌های هرز/ ۹ اکیپ مزارع گندم دلفان را پایش می‌کنند
ساروقی با اشاره به اهمیت و تأثیر سم‌پاشی علف‌های هرز بر عملکرد مزارع گندم و جو، گفت: فروردین، بهترین زمان برای مبارزه با علف‌های هرز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرود ساروقی صبح امروز در حاشیه بازدید از مزارع غلات دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد ۲۹ نفر از کارشناسان پهنه‌بندی در قالب ۹ اکیپ شبکه مراقبت وظیفه پایش مزارع گندم شهرستان را به عهده‌دارند و توصیه می‌شود به‌منظور مبارزه اصولی کشاورزان حتماً با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی در دهستان‌ها مشورت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,
وی با اشاره به اهمیت و تأثیر سم‌پاشی علف‌های هرز بر عملکرد مزارع گندم و جو، افزود: در صورت عدم مبارزه با علف‌های هرز حداقل ۴۰ تا ۶۰ درصد عملکرد مزارع کاهش خواهد یافت.
,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی دلفان عنوان کرد: در راستای انجام مبارزه شیمیایی با سن و علف‌های هرز ناوگان سم‌پاش دلفان ۴۷۵ دستگاه سم‌پاش پشت تراکتوری ۴۰۰ لیتری، ۱۱ دستگاه سم‌پاش ۸۰۰ لیتری، ۱۳ دستگاه ۱۲۰۰ لیتری و یک دستگاه توربولاینر در سطح شهرستان موجود است.
,
 
,
وی تصریح کرد: به‌طور مستمر توسط کارشناسان جهاد کشاورزی از فروشگاه‌های سموم در سطح شهرستان ازلحاظ قیمت و نمونه‌برداری از سموم بازرسی به عمل خواهد آمد.
,
 
,
ساروقی گفت: تمامی سموم موردنیاز برای مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌های احتمالی مزارع در فروشندگی‌های مجاز سطح شهرستان و دهستان‌ها حتی در ایام تعطیلات موجود و در دسترس کشاورزان است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه